Welke oprijplaat om racer in bus te rijden?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.549
36.031
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Heren! (En een enkele dame die misschien haar eigen motor in laad ;))

Ik heb een Vivaro nu waar straks de motor in moet, de oprijplaat die ik nu heb is 180cm en recht, omdat de bus wat hoger is als de caravan ingang en ook als de ahw (daar gaat het nèt) heb ik een andere oprijplaat nodig.

Welke hebben jullie en raden jullie ook aan?
Is 200cm en gebogen al genoeg of liever nog langer?
Ik dénk dat ik een plank uit 1 geheel van 200cm (mits recht) wel kwijt kan, gebogen zal het een vouwplank moeten worden omdat ik hem aan het dak zal hangen vermoed ik.
Wil wel graag weer iets een opstaand randje, hoeft niet veel te zijn, maar je voelt het wel gelijk als je er bijna afschiet.

Deze heb ik nu:
1548490916842.png
 
Laatst bewerkt:
ik heb een 3 delige van datona voor mijn trafic en bind die vooraan in de bus vast aan de aanwezige standaard ogen met een
"rekker" das vlaoms :P:P elastiek met haken dus ,zit mooi achter de rechter inrijklem die een 25tal cm achteruit staat om 2 naked bikes te kunnen laden
 
ik heb een 3 delige van datona voor mijn trafic en bind die vooraan in de bus vast aan de aanwezige standaard ogen met een
"rekker" das vlaoms :P:P elastiek met haken dus ,zit mooi achter de rechter inrijklem die een 25tal cm achteruit staat om 2 naked bikes te kunnen laden

Ik bouw de mijne nog om naar kampeerauto kenteken (betaal je maar kwart wegenbelasting) dus ik moet er een handig plekje voor maken.
 
Die heeft alleen die haken en ik wil hem niet op de bumper leggen.

Zit hieraan te denken zodat ik hem gewoon op de laadvloer kan leggen:
150D0321-945D-46C1-945A-9D713A787D32.jpeg
 
Op MP staat een oprijgoot voor invalidebus, is dat niet wat?

ff zoeken.............

gevind!

Advertentie m1368732916
 

Oke, zijn eerste bericht pakte hij wel.

Maar ik heb sterk mijn twijfels over de stevigheid/duurzaamheid van dat systeem.
Plus ding is helemaal recht en maar 180, dan komt hij op de bumper te liggen en is de knik boven te groot waardoor de onderkuip de grond gaat raken denk ik.

Vandaar degene die ik postte, en las dat iemand die ook al met succes gebruikte :)
 
de foto vd plaat met lichte buiging hierboven had ik ook in de T5, werkt ideaal en kan je inklappen dus heb je geen last van

ps: je hoeft hem niet om te bouwen naar camper om in aanmerking te komen voor kwarttarief, mijne was omgekeurd naar veewagen, dan heb je veel meer praktische ruimte ;)
 
de foto vd plaat met lichte buiging hierboven had ik ook in de T5, werkt ideaal en kan je inklappen dus heb je geen last van

ps: je hoeft hem niet om te bouwen naar camper om in aanmerking te komen voor kwarttarief, mijne was omgekeurd naar veewagen, dan heb je veel meer praktische ruimte ;)

Nou, ik wil hem sowieso ombouwen en zoals ik hem wil opbouwen verlies ik maar weinig ruimte.
Plus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen als je een keer staande gehouden word en ze kijken achterin.
 
Heb dezelfde als die in je openingspost ,recht 180 lang, eigenlijk net wat te kort voor het mooie (t5 niet verlaagd),ik zet hem altijd even vast met een spanbandje aan de trekhaak voor de zekerheid....
200 of 210 zou net wat beter zijn,
Zo'n invalide oprijplaat is helemaal mooi, ook wel naar gekeken maar kost veel ruimte en geld,wel weer extra inbraakbeveiliging als je er een slot aan hangt .
 
Laatst bewerkt:

Ik heb die ook. Werkt prima met een Toyota Hiace bus en een 600RR. Ook met een ZX6R en VW Crafter.
Is iets langer dan 2m.

Tussen meer open of meer dicht heb ik nog nooit verschil gemerkt met verschillende platen. Wel wat betreft de stevigheid (doorbuigen) en het ontbreken van de "rubberen" haken.
Stevigheid heeft overigens niet perse met open of dicht te maken. De dichte van mijn maat is minder stevig dan die van mij.

Mijn 750 trouwens ook mee ingereden bedenk ik nu!
 
Ik heb die ook. Werkt prima met een Toyota Hiace bus en een 600RR. Ook met een ZX6R en VW Crafter.
Is iets langer dan 2m.

Tussen meer open of meer dicht heb ik nog nooit verschil gemerkt met verschillende platen. Wel wat betreft de stevigheid (doorbuigen) en het ontbreken van de "rubberen" haken.
Stevigheid heeft overigens niet perse met open of dicht te maken. De dichte van mijn maat is minder stevig dan die van mij.

Ik denk dat als je hem erin duwt de dichte makkelijker is. Dat is de enige reden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan