Welke opvolger?

Haha propje heeft wel gelijk met die BMW. Ik heb zelf ook een gs1200 gehad. Een hoop van die gasten verheven zich boven degene die geen BMW hebben. Rijden dag in en uit met koffers, alleen om naar werk te rijden. Ik zou echt geen GS rijden voor alleen off-road.
Ik heb nu een CRF 1000L. Ja , is redelijk breed, maar tijdens het rijden vind ik hem toch minder breed als een GS . Ik zelf ga er geen offroad mee doen. Kost me te veel als ik omlazer.... Als ik de CRF 1000 niet had gekozen, had ik waarschijnlijk het oude model AT uitgekozen

Dus... eigenlijk ben jij net zo'n motorrijder als diegene die met een GS niet doen wat je ervan verwacht dat ze ermee doen?

Bedoel dit niet verkeerd hoor, maar net als er een hoop GS-eigenaars zijn die hun GS eigenlijk niet gebruiken waarvoor 'm dient heb je er net zoveel die op dezelfde manier met een AT, Tiger, Vstrom etc rijden.. met of zonder koffers. ;)
 
euh ja eigenlijk ook wel een beetje. Ik weet dat je zelfs met een zware crf 1000 flink offroad kan. Ik gebruik hem nu ook alleen maar op de weg. Ik vond het karakter van zo'n boxer blok niet zo fijn. En als de crf 1000 wat ouder is, en al wat meer "gebruikssporen"heeft ga ik zeker de onverharde paden opzoeken.
Reed van de week van Wekerom naar Barneveld. Zag daar bij een braakliggend stuk bouwterrein een "eigengemaakt"crossbaantje. Dat is leuk om met de AT te rijden. 3 maanden verder is het weg, dus ga er zeker binnenkort even naar toe.
 
Nu weet ik het nog niet hé...

Top 3 is nog steeds een CRF1000, GSA of KTM 1090/1190 Adv R.

Maar voor de prijs van een >2010 GSA heb je een 1090/1090 van >2014 en bijna een CRF1000 van >2016...

Is de GSA het dan wel waard vraag ik me af... Het is niet dat ik er zware enduro mee ga doen...

Gr
 
Nu weet ik het nog niet hé...

Top 3 is nog steeds een CRF1000, GSA of KTM 1090/1190 Adv R.

Maar voor de prijs van een >2010 GSA heb je een 1090/1090 van >2014 en bijna een CRF1000 van >2016...

Is de GSA het dan wel waard vraag ik me af... Het is niet dat ik er zware enduro mee ga doen...

Gr


Heb je ook al eens gedacht aan de Supertenere? Als ik dat lijstje zie zou ik deze zeker niet vergeten.
Blijft een pracht van een motor, met cardan en comfort om U tegen te zeggen...
Zeker te vergelijken met de GSA, maar qua prijs veel voordeliger. Beetje ondergewaardeerd, dat wel.
 
Heb je ook al eens gedacht aan de Supertenere? Als ik dat lijstje zie zou ik deze zeker niet vergeten.
Blijft een pracht van een motor, met cardan en comfort om U tegen te zeggen...
Zeker te vergelijken met de GSA, maar qua prijs veel voordeliger. Beetje ondergewaardeerd, dat wel.
Nog niet mee gereden maar naar ik zie mss wat te 'lomp' ivgl met de rest? Of zie ik dit verkeerd?

Gr
 
Nog niet mee gereden maar naar ik zie mss wat te 'lomp' ivgl met de rest? Of zie ik dit verkeerd?

Gr

Als je een GSA overweegt is de Superten zeker niet te lomp...

Ik heb met zo'n Superten toch wel wat ervaring.. ik vond 'm zeker niet lomp. Eén van de fijnste motoren die ik ooit heb gehad zeker wel!
 
Voordat ik de CRF 1000 heb gekocht , zat ik serieus te denken aan de super teneree 1200. Ja, hij is zwaar, maar dat is een GSA ook. En de Yamaha is een stukgoedkoper. Je kan natuurlijk ook een keer een dagje huren. Goed bedoeld hoor alle adviezen, maar het beste is om het zelf te ervaren. Zelf heb ik een CRF van 2019. ik wilde het liefst de 2016 en 2017 modellen vermijden ivm probleempjes (coating voorvork en roestende spaken). Maar ja de 2018 en 2019 zijn wel weer duurder. De crf heeft helaas geen cardan, dat is wel het voordeel van de GSA en de super teneree.
De KTM ken ik niet, dus daar kan ik je niet over adviseren. Schijnt wel een goed , populaire machine te zijn. persoonlijk vind ik die KTM koplampen niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk. Daar moet jij je niet door laten leiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan