Welke papieren bij een circuit motor?

A.J. Kwak

Die hard MF'er
17 jul 2003
765
0
Soesterberg
De meeste circuitfietsen hebben geen kenteken, maar wat voor papieren horen er wel bij? Hoe weet je bijv. dat een fiets niet gejat is?

Ik las bijvoorbeeld dat je voor de speed week van Zeelenberg eigendomspapieren of een aankoopbon moet hebben...
 
De meeste circuitfietsen hebben geen kenteken, maar wat voor papieren horen er wel bij? Hoe weet je bijv. dat een fiets niet gejat is?

Ik las bijvoorbeeld dat je voor de speed week van Zeelenberg eigendomspapieren of een aankoopbon moet hebben...
Er zijn wel meer tweedehands zaken die geen papieren hebben: lichte aanhangwagen, radio, computer, enz.

Het is wel handig om eigendomspapieren of een aankoopbon te hebben. Bij Zeelenberg is dat voor de douane, mochten ze dat toevallig willen controleren. Bij particuliere overdracht gewoon op een stukje papier een koopovereenkomst schrijven of typen. als je me mailt heb ik wel een voorbeeld voor je.
 
Je hebt gewoon gelijk, volgens mij barst het van de gejatte motoren op het circuit :(
Regel 1: Controleer of er een origineel (!) framenummer instaat. Dit nummer kan je eventueel door de politie laten controleren. Al die verhalen over nummers die er door de verzekering uitgehaald zijn kloppen volgens mij niet, dit doet de verzekering namelijk niet. En dan heb ik het nog niet over de motoren waar een scheef nummer ingeslagen is. Die moet je sowieso niet nemen.
Regel 2: Maak een copie van het legitimatiebewijs van de verkoper en laat hem er met de hand bijschrijven dat hij de motor aan jou verkocht heeft en dan laten ondertekenen.
 
ik ben het er mee eens dat het van de gestolen fietsen barst op het circuit.
ik zag zojuist een 748R op internet staan met een 749S blok?(vaag hoor)

vaak zijn inderdaad gewoon de nummers eruit.

Dus ff checke en navragen an herr polizei
 
Rekening van de handelaar waar je de motor koopt met evt Blok of frame nr er op, of als het een partuculier is een briefje met daarop jou aankoop.

Het gebeurd steeds meer dat de verzekering het kenteken intrekt op een schade motor om Juist diefstal tegen te gaan en dan is de eerste handelaar verplicht om het Frame nummer door te halen of te verwijderen, voordat hij deze verkoopt met rekening of sloopverklaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan