Welke pechhulp is de beste?

Het beste pechhulp is ter plekke wat regelen....en in de ruim 46 jaar dat ik motor rij slechts 1 keer nodig gehad, accu agv SR stuk. Overigens is mijn oude meuk goed onderhouden, en ga je de weg op met slecht onderhouden schroot dan vraag je erom en dan is en pechhulp wel zo handig... 8-)

Ter plekke de lokale ophaaldienst gebeld en thuis afgezet, anders had ik wel een aanhanger geregeld. Heel wat meer dan een jaar premie maar tov 46 jaar zonder...ruis.

Met nadenken en creatief worden kom je altijd wel thuis.

Net als WA ipv all-risk op de motor..met mijn oude meuk al heel wat premie uitgespaard.
''Regel maar hulp ter plekke'' is wel makkelijk praten als je ergens in Polen staat. Een kapotte accu kan je inderdaad overal wel een oplossing voor vinden, maar ondanks goed onderhoud gaan er soms dingen kapot die je zelf niet 'even' kan oplossen.

Stel nou dat de ingaande prise-as van de versnellingsbak van je BMW kapot gaat, veel succes dan met het vinden van een Poolse motorzaak die dat kan vervangen én de juiste onderdelen in huis heeft (in het weekend, het gebeurt altijd in het weekend).
Nee, dan is het toch fijn dat je motor door de pechhulp terug naar Nederland wordt gebracht (zelf betalen kost je meteen 10 jaar contributie gok ik zo).
 
Ik ben al jaren lid van de ANWB en kan er eigenlijk alleen maar positief over zijn. Ik had met een tweetal vorige motoren (brikken uit ca 1990 die buiten sliepen) toch wel 4-5x per jaar pech. Elke keer op weg geholpen. Met nu een betrouwbare nieuwere motor maar 1x lekke band gehad, dus je zou kunnen zeggen dat het nu minder nodig is. Maar ik blijf het het geld waard vinden. 1x per jaar een lekke band en ik heb het er uit. Daar teken ik voor met de kilometers die ik maak.
 
Ik had een automobilisten hulpverzekering van Interpolis (lang lang geleden), in Griekenland dronken racen tegen locals, spekglad asfalt en onderuit geremd, badslipper kwijt maar verder geen kleding (zwembroek🤫) beschadigd.
Ontstekings pickups stuk en niet aan te komen (Laverda SFC), dus er is een vrachtwagentje van NL naar Griekenland gereden (3 dgn) motor opgeladen en (3 dgn) thuis afgezet.
Wat een tijd...
Afijn ik kan een leven lang verzekeren en nog voordeel hebben.
Tegenwoordig Total club lid vooral voor vakantie, is wel op kenteken maar je mag meerdere pasjes aanvragen.
Als je wat tijd hebt kan pech een spannende en avontuurlijke twist aan je vakantie geven.
Enkel materiele pech niet gezondheidsdingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan