Welke pekelfiets?

Bigbrother

MF'er
19 aug 2002
190
0
Ik ben een "mannetje" van bijna 2 meter en 100 kilo schoon aan de haak. Ik rij normaal niet meer met mijn intruder als er eenmaal gestrooid is (is zonde van mijn intruder en kost te veel tijd om te poetsen). Ik wil echter ook in de winter blijven door rijden. Welke "pekelfiets" zou er geschikt zijn voor mijn afmetingen.

:} Big Brother :]
 
Tuurlijk, die Yamaha's mogen de sjit weer in....



:P

Zat zelf te denken aan Hondaatje CB, deur beunt d'r nog zàt van...

;)

Kan ook. :) Maar ik dacht, wat is er eind jaren 80(betaalbaar en relatief modern) 600+ cc(groot), kuip (winter) en redelijk betrouwbaar en gangbaar. :]
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki GTR 1000, groot, rijdt goed en dankzij de grote kuip ideaal bij slecht weer.
Heb net de mijne verkocht, maar als pekelfiets was 'ie perfect.
 
BMW K100.
koop je onder de 1000 euro, is geschikt voor mensen boven de 175cm.
geen gezeik met kettingen, goedkope diagonaalbandjes, onderhoudsvrij.
als je een koukleum bent koop je een RT
 
BMW K100.
koop je onder de 1000 euro, is geschikt voor mensen boven de 175cm.
geen gezeik met kettingen, goedkope diagonaalbandjes, onderhoudsvrij.
als je een koukleum bent koop je een RT

Maar de K100 in weer niet geschikt voor mensen van 1.95 of langer. Ik ben zelf 1.97 en pas er niet op. Mijn knieen passen niet in de kuip.
Ik zou zelf denken aan een Yamaha FJ; Suzuki gsx-f; honda CBX 750 of zoiets. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Kuip of naked; 1000cc buffel of juist een lichtere 600. Maar in alle gevallen keuze genoeg lijkt me. Succes.
 
@Erik99, dan heb jij echt lange stelten, ben 1.98 maar paste makkelijk op de K100
overigens erg goede optie zeker de RT of LT (volle kuip en op de LT handvat verwarming)
Als je nu bij Domeinen kijkt staan er overigens 2 K1100LT's deze oude dienstfietsen hebben als voordeel boven de normale modelen dat er nog iets meer afdekplaatjes enzo op zitten, waardoor je ook als je volgas door een plas (pekel)water rijdt niet de meuk over je laarsen hebt, vind ik zelf erg prettig. Die zelfde schildjes worden overigens ook niet warm en zijn daardoor erg geschikt om in te spuiten met vaseline spray waardoor je alles ook weer een beetje netjes houdt.
 
@Erik99, dan heb jij echt lange stelten, ben 1.98 maar paste makkelijk op de K100
overigens erg goede optie zeker de RT of LT (volle kuip en op de LT handvat verwarming)
Als je nu bij Domeinen kijkt staan er overigens 2 K1100LT's deze oude dienstfietsen hebben als voordeel boven de normale modelen dat er nog iets meer afdekplaatjes enzo op zitten, waardoor je ook als je volgas door een plas (pekel)water rijdt niet de meuk over je laarsen hebt, vind ik zelf erg prettig. Die zelfde schildjes worden overigens ook niet warm en zijn daardoor erg geschikt om in te spuiten met vaseline spray waardoor je alles ook weer een beetje netjes houdt.
volgens mij ben jij 1.89 ! niet gaan overdrijven hè ;)
 
Ik ben een "mannetje" van bijna 2 meter en 100 kilo schoon aan de haak. Ik rij normaal niet meer met mijn intruder als er eenmaal gestrooid is (is zonde van mijn intruder en kost te veel tijd om te poetsen). Ik wil echter ook in de winter blijven door rijden. Welke "pekelfiets" zou er geschikt zijn voor mijn afmetingen.

:} Big Brother :]
een yamaha xj900 met koffers en een stuk dekseltje op het blok (geen invloed op rest van het blok, is alleen maar opmaak) voor €350 iets voor jou ??
(zal es vragen of hij nog te koop is, volgens mij wel)
 
Laatst bewerkt:
Alles kan toch de pekel in? Tis maar net wat het ding je waard is...

En als je em goed invet van te voren en een beetje bijhoudt zal ie er weinig onder lijden.

Waarom ga je niet voor een goldwing, die zien er toch al niet uit!? :X
 
hehe dan moeten ze hier bij de medische dienst toch een nieuwe meetlat ;)
Hee die XJ900, ik denk dat ik anders nog wel iemand weet die daar interesse in heeft
full


ik zeg: meteen doorgeven !! niet de nieuwste, 90.000 gelopen,..maar ziet er nog hartstikke goed uit !! met koffers :)

naast koppelingsdeksel is een kapje af(gebroken)..kan je zo mee rijden, voor de mooiïgheid even iets aan doen. voor de duidelijkheid: hij wordt zo verkocht !! (ik doe er niks aan)

in onderdelen is de motor nog aardig wat meer waard, ...
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki GTR 1000, groot, rijdt goed en dankzij de grote kuip ideaal bij slecht weer.
Heb net de mijne verkocht, maar als pekelfiets was 'ie perfect.

Staat er eentje te koop bij Woesthoff (www.woesthoff.nl), net geen 1000 euro.
 
Maar de K100 in weer niet geschikt voor mensen van 1.95 of langer. Ik ben zelf 1.97 en pas er niet op. Mijn knieen passen niet in de kuip.
Ik zou zelf denken aan een Yamaha FJ; Suzuki gsx-f; honda CBX 750 of zoiets. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Kuip of naked; 1000cc buffel of juist een lichtere 600. Maar in alle gevallen keuze genoeg lijkt me. Succes.

Heb ik ook, ik heb laatst ook een bijna-dood ervaring gehad op een K100RT, knieen zaten zo ongeveer klem in de kuip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan