Welke prijs bij dealer?

Kikker12

Rookie
18 aug 2004
5
0
Den Haag
Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel marge de dealer krijgt.

Ik heb nu een aantal motoren gehad, allemaal gekocht via de dealer. Nu wil ik binnenkort een nieuwe motor gaan kopen en ik ben al een beetje aan het rondkijken.
Ik weet nog niet precies wat. Maar de prijsverschillen kunnen wel extreem zijn.

een R1 bijvoorbeeld kost bij Motoport/andere dealer €15.499
bij motorgoedkoop.nl €14.499 (geen inruil)
en bij safe door een actie € 12.999 (met inruil)

Dan komen er ook nog allerlei afleverkosten bij etc.
Maken al die dealers nou zoveel winst ten opzichte van Safe, of is er een adder onder het gras(grijze import, B-keus?) Ik vind het prijsverschil wel erg groot. Bij Motoport etc mag je al in je handjes knijpen als je geen afleverkosten hoeft te betalen, maar nu krijg je bij Safe ineens € 2.500 korting.


Ik snap dat ze via de importeur korting kunnen krijgen, maar zoveel? En waarom heeft alleen Safe dit? Dat Motorgoedkoop.nl 1.000 Eurootjes korting kan geven zal wel zijn omdat ie geen monteurs/showroom etc hoeft te betalen.
Maar wat is nou de normale marge op een nieuwe motor?
 
Ligt aan het merk........tussen de 8 en 12 procent ongeveer?
Verschil in korting richting klant kan allerlei oorzaken hebben: te veel voorraad van een bepaald model bij de importeur of bij de desbetreffende dealer/overjarige modellen/demo modellen/uitlopende modellen/grijze import/grote partijen korting/end of season korting van importeurs (B-keus van een bepaald model bestaat niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan