Welke professionele groothandelaars kennen jullie?

Bramoto

Die hard MF'er
17 mei 2019
277
80
Hoi allen,

Ik ga binnenkort aan de slag als zelfstandige (hoofdberoep heeft niets met motoren te maken) maar als nevenactiviteit wil ik mij graag wat bezig houden met onderhoud, herstellingen, revisies, ... van tweewielers (en vierwielers als deze aangeboden worden). Dit houdt natuurlijk ook in dat ik geen particuliere prijzen meer ga betalen voor onderdelen maar wat korting zal kunnen krijgen.

Ik ben dus eens aan het rondkijken naar de mogelijke groothandelaars die professioneel verkopen, en dit gericht op 3 'categorieen':

  1. Wegmotoren (vooral Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki)
    Ik vond zelf:
    1. Nog geen
  2. Crossmotoren en enduro (de 'echte' merken: Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, eventueel KTM/Husqvarna)
    Ik vond zelf:
    1. Promotoparts
    2. Luytenimport --> goede ervaring mee, geen handige site waarop je alles kan zoeken per model bvb (zelf in een catalogus te zoeken)
  3. Chinese crossmotoren/pitbikes/mini 4 takt (Zhenhua, Skyteam, Apollo, ...). Dus de gekende 49cc, 125cc, 140cc, ... YX/Zongshen/Lifan blokjes
    Ik vond zelf:
    1. Nog geen
  4. Algemeen: olie, filters, kettingen, sprays, ...
    Ik vond zelf:
    1. Nog geen
Ik heb het in 3 categorieen opgedeeld omdat ik mij wel kan voorstellen dat sommigen hun focus specifiek daarop ligt.
Ken jij of heb jij goede ervaringen met groothandelaars die in 1 van deze 3 puntjes vallen? Laat ze gerust hier na en dan neem ik een kijkje.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Twowheelsparts hebben het eea aan japanse merken en guzzi in het assortiment, als het wat ouder is wat je nodig hebt kom je snel bij CMSNL of bij de lokale dealer uit denk ik.
 
Twowheelsparts hebben het eea aan japanse merken en guzzi in het assortiment, als het wat ouder is wat je nodig hebt kom je snel bij CMSNL of bij de lokale dealer uit denk ik.
Eender welke dealer van dat merk dan omdat deze dan rechtstreeks bij bvb Yamaha gaat bestellen voor je?
Ik bekijk twowheelsparts eens, bedankt!
 
Motorcyclestorehouse heeft tegenwoordig ook spul voor “metrische” motorfietsen.
 
Volgens mij levert Hoco alleen aan fysieke bedrijven met vaste openingstijden.
Ik dien een aanvraag in eenmaal mijn ondernemingsnummer actief is. Maar als dit volgens openingsuren moet dan wordt dat hem niet voor mij helaas.
 
ik verbaas me weer over iemand die niet uit de motor wereld komt en niet is opgeleid gewoon een motorzaak kan beginnen.

Ik ben wat dat betreft jaloers op de Duitsers die Meister zijn. Dat wil tenminste iets zeggen.

1 tip voor ts. Ga naar de motorbeurs, daar staan ook de meeste groothandels
 
ik verbaas me weer over iemand die niet uit de motor wereld komt en niet is opgeleid gewoon een motorzaak kan beginnen.

Ik ben wat dat betreft jaloers op de Duitsers die Meister zijn. Dat wil tenminste iets zeggen.

1 tip voor ts. Ga naar de motorbeurs, daar staan ook de meeste groothandels
En waarom verbaas jij je daar over?
Verdiep je eens in de wereld van beroepen welke je zonder enige vorm van scholing kunt doen. Er gaat een wereld voor je open.
 
ik verbaas me weer over iemand die niet uit de motor wereld komt en niet is opgeleid gewoon een motorzaak kan beginnen.

Ik ben wat dat betreft jaloers op de Duitsers die Meister zijn. Dat wil tenminste iets zeggen.

1 tip voor ts. Ga naar de motorbeurs, daar staan ook de meeste groothandels
Snap ik, maar ik begin voorlopig geen 'echte' motorzaak hoor. Ik ga hier en daar wat sleutelen en mij amuseren en mensen uit mijn regio helpen met 'simpele' taken die ze liever toch niet zelf doen. Ik weet niet tot wat dit zal leiden en hoeveel tijd ik hiervoor zal vrijmaken. Ik ga eerlijk en transparant zijn naar eventuele klanten over mijn situatie en dan zijn ze vrij om door te gaan of niet.
 
“Dit houdt natuurlijk ook in dat ik geen particuliere prijzen meer ga betalen voor onderdelen maar wat korting zal kunnen krijgen.”

Is toch wel een bijzondere instelling/aanname.
 
“Dit houdt natuurlijk ook in dat ik geen particuliere prijzen meer ga betalen voor onderdelen maar wat korting zal kunnen krijgen.”

Is toch wel een bijzondere instelling/aanname.

Das zeker waar. Ik heb wel war hobbyisten als klant maar geen gaat korting van mij krijgen. Want 5 filters per jaar...ben je dan groot afnemer?
Ga dan je geluk zoeken op autodoc en succes.. even goeie vrienden. Ik koop voor tonnen aan parts en heb daarom goeie deals lopen met mn leveranciers. Krijg 6 a 7 x per dag levering en heb instant back up als iets stuk is.

Waarom zou ik dan een zelfstandige matsen die mn klanten weghoud?
 
“Dit houdt natuurlijk ook in dat ik geen particuliere prijzen meer ga betalen voor onderdelen maar wat korting zal kunnen krijgen.”

Is toch wel een bijzondere instelling/aanname.
Alle artikelen op 1 plaats + betere prijzen zijn voor mij toch de 2 grootste voordelen van een groothandel, ja. Ik wil het voor mijn eindklant (die waarschijnlijk vrienden en kennissen worden in het begin) ook financieel interessant houden.
 
Alle artikelen op 1 plaats + betere prijzen zijn voor mij toch de 2 grootste voordelen van een groothandel, ja. Ik wil het voor mijn eindklant (die waarschijnlijk vrienden en kennissen worden in het begin) ook financieel interessant houden.
Met een kvk inschrijvinkje krijg je niet magisch opeens flinke kortingen…
Een groothandel is ook niet per definitie goedkoper dan een goede partij waar je particulier kan kopen.

Ik hoop dat je niet teleurgesteld gaat raken.
 
Das zeker waar. Ik heb wel war hobbyisten als klant maar geen gaat korting van mij krijgen. Want 5 filters per jaar...ben je dan groot afnemer?
Ga dan je geluk zoeken op autodoc en succes.. even goeie vrienden. Ik koop voor tonnen aan parts en heb daarom goeie deals lopen met mn leveranciers. Krijg 6 a 7 x per dag levering en heb instant back up als iets stuk is.

Waarom zou ik dan een zelfstandige matsen die mn klanten weghoud?
Snap ik en is jouw volste recht/keuze. Ik ben nieuw en overloop mijn opties.

Dat ik geen giga kortingen zal krijgen is uiteraard logisch, maar hier en daar iets goedkoper dan de particuliere prijs aankopen helpt natuurlijk wel.

Dit is ook nu, wie weet wat 5 jaar later zal brengen. Maar ik snap het dat die uitspraak van mij misschien wat 'hebberig' overkomt (wat niet de bedoeling was). Maar ik ga het ook niet voor niets doen, dus dan zijn betere inkoopprijzen het wel waard om te bekijken.

Even terug on topic en niet te ver vooruit lopen: nog gekende groothandels die in mijn situatie handig kunnen zijn?
 
Wat ik ervan begrepen heb bij bijv parts europe als je meer besteld krijg je meer korting
En snel thuis geleverd is ook wel handig
 
Hoe meer je koopt, hoe meer korting.. ga er niet vanuit dat je als beginner heel veel goedkoper bent. Btw voordeel + paar centen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan