Welke protector waar

MarinaLuana

MF'er
23 apr 2009
131
0
Amstelveen
Hallo allemaal,

Even een klein vraagje: ik heb laatst m'n pak gewassen, protectors eruit, maar nou durf ik er niet 100% zeker van te zijn welke nou op de schouders en welke op de ellebogen horen... Het past allebei namelijk... Maar ik gok dat de langste protectors op de ellebogen zitten. Hoe zit dat bij jullie textielen pakken?
Alvast bedankt =)
 
klopt helemaal. de kleine op de schouders en de lange voor de ellebogen.

zelf net ook gedaan haha
 
Ben ik dan zo'n smeerlap dat ik mijn pak nooit was? Misschien heel stom maar ik hang hem af en toe 's morgens buiten als het mistig is. De rest gaat er wel vanaf als het regent.
 
Ben ik dan zo'n smeerlap dat ik mijn pak nooit was? Misschien heel stom maar ik hang hem af en toe 's morgens buiten als het mistig is. De rest gaat er wel vanaf als het regent.

Och nee, als je pak niet waterdicht hoeft te blijven, hoef je 'm ook niet te wassen.......
 
Och nee, als je pak niet waterdicht hoeft te blijven, hoef je 'm ook niet te wassen.......

ok dan ben ik verkeerd voorgelicht. Dacht juist dat als ik hem waste, het pak niet meer waterdicht was. Maar moet je hem na het wassen nog met iets behandelen dan?

(sorry als dit dom overkomt, maar ben niet zo sterk in mijn waskunsten)
 
Wat mij verteld is: wassen met speciaal wasmiddel (verkrijgbaar bij motozoom, dat spul van 'hey') en als het helemaal droog is impregneren (spray ook verkrijgbaar bij motozoom). En ik zal er binnenkort achter komen of dat een beetje werkt :p
 
Wat mij verteld is: wassen met speciaal wasmiddel (verkrijgbaar bij motozoom, dat spul van 'hey') en als het helemaal droog is impregneren (spray ook verkrijgbaar bij motozoom). En ik zal er binnenkort achter komen of dat een beetje werkt :p

Dan zal ik dat ook eens gaan proberen, want echt lekker gaat mijn pak er nou ook niet van ruiken *D
 
Ben ik dan zo'n smeerlap dat ik mijn pak nooit was? Misschien heel stom maar ik hang hem af en toe 's morgens buiten als het mistig is. De rest gaat er wel vanaf als het regent.

welnee, een echt motorpak zit toch gewoon onder de olie, dooie vliegen en stinkt naar uitlaatgassen en al die andere rommel die je onderweg op pikt.

Pak wassen? ben toch geen heaumeau :+
 
welnee, een echt motorpak zit toch gewoon onder de olie, dooie vliegen en stinkt naar uitlaatgassen en al die andere rommel die je onderweg op pikt.

Pak wassen? ben toch geen heaumeau :+


Nee, maar wel een flikker :+

Moet misschien mijn pakje ook maar eens wassen, al die natte winden die ik erin gelaten heb zullen vast niet goed zijn :+
 
Nee, maar wel een flikker :+

Moet misschien mijn pakje ook maar eens wassen, al die natte winden die ik erin gelaten heb zullen vast niet goed zijn :+

Je kunt dan maar beter eerst je tijgerprint tangaslip gaan wassen...... :P
 
Wat mij verteld is: wassen met speciaal wasmiddel (verkrijgbaar bij motozoom, dat spul van 'hey') en als het helemaal droog is impregneren (spray ook verkrijgbaar bij motozoom). En ik zal er binnenkort achter komen of dat een beetje werkt :p

Klopt, alle protectie eruit, en binnenstebuiten ( of buitenstebinnen :+ ) wassen. Het beste is met Tex-was, en daarna inderdaad met een impregneermiddel zoals Hey ( bij zo'n beetje iedere motorboer te verkrijgen ) eroverheen.

Vaak kan je de buitenkant ook gewoon schoonmaken met een doekje met tex-was, en de binnenvoering(en) wassen.
 
idd wassen met tex. super goed spul. daarna moet ik m mogmaals in de wasmachiene gooien met inpregneermiddel. werkt altijd goed en is daarna goed water afstotend
 
Het wassen heeft voor mij niet zo goed uitgepakt, pak lekt nu -O- Zelfs na het impregneren. Dus tip: nooit je pak in de wasmachine doen.
idd wassen met tex. super goed spul. daarna moet ik m mogmaals in de wasmachiene gooien met inpregneermiddel. werkt altijd goed en is daarna goed water afstotend
Met wat voor impregneerspul is dat? Want ik zie niet helemaal voor me hoe ik de inhoud van een spuitbus gemakkelijk in de wasmachine krijg.. :P
 
Dit niet iets voor je?
upimg4%5CMotorcycle-Umbrella-_120124.jpg
:+
 
ik flikker me textiel broek altijd zo in de wasmasjien.

Nooit problemen mee hoor draag het ding ook bijna nooit dus dat scheelt ook al
 
Vandaag m'n protectors er ook uitgehaald. Morgen gooit de dame hem in de was :+ zaten zo'n 10.000 vliegjes op
 
ik lees hier dat jullie het in de wasmachine doen maar op de mijne staat dat het met de hand moet...
is dit per merk verschillend dan? zoveel verschil lijkt me er niet zitten in de algemene textiel jassen :?
 
ik lees hier dat jullie het in de wasmachine doen maar op de mijne staat dat het met de hand moet...
is dit per merk verschillend dan? zoveel verschil lijkt me er niet zitten in de algemene textiel jassen :?

Die van mij mag op 30 graden gewassen worden aldus het labeltje :) en dan niet met de hand *O*
anders moest ik 't zelf doen van 't vrouwtje :')
 
Protectoren eruit, pak het maschien in en alleen wassen met een beetje wasverzachter.
Zo doe ik het al jaren met mijn Rev'it pakken en ze zien er nog steeds prima uit en ze blijven nog waterdicht ook.
 
Wassen van een pak met een membraan dat wel vocht doorlaat maar geen water binnenlaat moet je juist doen om die eigenschappen te bewaren. O.a. zoutkristallen en vervuiling zorgen er juist voor dat de specifieke eigenschappen verloren gaan wanneer het membraan niet schoon gemaakt wordt.
Gebuik hiervoor een speciaal wasmiddel voor deze membranen of gewoon een VLOEIBAAR wasmiddel in lage dosering. Geen poederwasmiddel. Wanneer de poeder niet goed uit de poriën van de stof gespoeld worden trekken zij juist vocht aan waardoor de eigenschappen teniet worden gedaan. Goed uitspoelen is het devies.

Wanneer je een (meestal) goedkoper pak hebt met een waterafstotende laag (en dus niet een (Gore-tex oid) mebraan), dan heb je de kans dat deze laag juist door het wassen verdwijnt. En dus je pak die waterdicht was, juist water door gaat laten.
 
ik lees hier dat jullie het in de wasmachine doen maar op de mijne staat dat het met de hand moet...
is dit per merk verschillend dan? zoveel verschil lijkt me er niet zitten in de algemene textiel jassen :?
Die textiele zomerjas (zwart met veel lichtblauw :X ) van mij moet ook zgn op de hand maar ik heb hem laatst gewoon op 30 graden in de wasmachine gedaan. Helemaal schoon, perfect.

BTW ik markeer de protectie met een stift, weet ik weer waar ze horen als de jas droog is.
 
Kheb m'n pak nog niet gewassen maar heb wel nikwax - Tech Wash erbij gekocht (Dit hadden ze me bij de aankoop erbij aangesmeerd bij Motozoom ;-))

Dat is speciaal wasmiddel voor geimpregneerde textiel kleding (Staat op Gore-Tex, Sympatex, eVENT, Permatext & Nikwax Analogy)

Voorlopig hoef ik 'm nog niet te wassen maar zal m'n ervaring laten weten mocht het zo ver komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan