Welke ("race/sport") motor om mee te beg

Sap

Rookie
20 jul 2006
22
0
Driebruggen
Hallo Beste Motorliefhebbers! :W

Ik ben op zoek naar een motor (mijn eerste).
Ik wil zoiezo een racetype hebben, en hij moet natuurlijk goed 25kw kunnen zijn.Ook worden de meeste kilometers op de snelweg gemaakt, dus aan een 125 heb ik niks.
Zelf dacht ik aan een Aprilia RS250.Is dit een verstandige machine om mee te beginnen en voor 25kw??
Alle andere opties zijn meer dan welkom!!!

Alvast Bedankt :}
 
Rs 250 is vrij rap , maar is 2tact en duur in onderhoud.
Bovendien is het geluid meer brommerig...dan een motor.
Kan overigens wel erg leuk zijn bij het stoplicht!

Technisch zijn ze daarintegen wel een volwaardig racer , alles brembo en upsd voorvork.Dubbel bruggetje achter!.
 
Kijk!! Zo heb k al goeie info. Bedankt, maar is een 600 niet wat hoog voor een 25kw? Alhoewel, voor op de snelweg is een 600 wel weer een pluspuntje denk. i.v.m gewicht, rijdt wel fijner als een 250 op de snelweg. Of zie k dat verkeerd.
 
heb hiervoor ook al een topic ik kom uit op een zxr 400 of een cbr 600f

rs 250 is een opgevoerde brommer vind ik dan he
 
Ben het een klein beetje mee eens, dat een rs250 een opgevoerde brommer is, maar ik vind ze er nog wel steeds geil uitzien.Een zxr400 lijkt wel een goede optie, maar vindt een Rs250 toch mooier, maar daar gaat t me de eerste 2jaar niet om.Dan wil ik gewoon lekker kunnen rijden.Het is de bedoeling om zo`n 4x per maand 300 km op de snelweg te rijden.Ik heb een meissie die 150 km bij me vandaan woont... *O*
 
Een verstandig iemand begint niet met een sportmotor, daar leer je niet bepaald soepel en vlotjes mee rijden, maar dat is mijn mening.

Wil je wel een sportmodelletje op 25 kW dan zou ik, afhankelijk van je lengte, voor een 400'tje gaan of een 600. Geen RS250, want dat kost je de klauwen aan onderhoud en zeker op de snelweg maak je veel kilometers, en daar zijn ze niet bepaald voor ontwikkeld. Bij een zware motor wordt de motor veel te veel geknepen, en dat lijkt me niet echt fijn. Je kunt volgens mij het beste motor nemen die al aardig dicht in de buurt zit van de 25 kW, dan moet hij veel minder teruggetuned worden en blijf je, denk ik, veel dichter bij het oorspronkelijke karakter van de motor.
Aangezien sportieve 4-cilinders nogal op toeren gericht zijn, en minder op trekkracht, dan hou je wellicht een motor over die nergens echt wat trekkracht heeft, want bij de hogere toeren kom je niet echt met je 25 kW. Je zou dan misschien ook een twin of een mono kunnen proberen. (SZR660, Duc600, SV650)
 
ZXR400, ZX6R, CBR600F? Voordeel is dat die op kenteken ook op 25kW kunnen, wat met oudere GSXR600/R6/CBR600RR niet kan.

Bovendien rijdt iig een ZX6R prima op 25kW hoor. Komt opzich best vooruit en na je 25kW periode heb je er ook nog genoeg aan dus hoef je hem echt niet meteen te verkopen.
 
Okey..bedankt tot nu toe voor jullie tips en ideeen!!

Zijn er nog meer mensen met tips voor andere motoren?Ik wil toch wel echt een race model.En wat zijn de voor en nadelen van een zxr400 / zx6r ??
Want de één zegt dat een zxr400 beter op 25kw is, en de ander gaat voor een zx6r.
Ik twijfel echt nog tussen teveel motoren.
 
Okey..bedankt tot nu toe voor jullie tips en ideeen!!

Zijn er nog meer mensen met tips voor andere motoren? Ik wil toch wel echt een race model.En wat zijn de voor en nadelen van een zxr400 / zx6r ??
Want de één zegt dat een zxr400 beter op 25kw is, en de ander gaat voor een zx6r.
Ik twijfel echt nog tussen teveel motoren.
Op 25kW zit er volgens mij allemaal niet zo veel verschil tussen hoor. Ik zou zelf eerder voor een ZX-6R gaan dan een ZXR400 omdat ik redelijk lang ben en voor m'n lengte lange benen heb, en een ZX-6R dan net wat comfortabeler zit. Ook heeft een ZX-6R meer vermogen ontgrensd dus daar zou je na je 25kW periode nog prima een aantal jaar op kunnen rijden (kan met een ZXR400 natuurlijk ook wel hoor).
Ik zou zeggen kijk eerst eens wat je budget is, kijk dan welke motoren je interessant vindt en kijk dan welke daarvan op 25kW op kenteken kunnen. Erg veel (super)sports zul je dan waarschijnlijk niet overhebben. En natuurlijk het allerbelangrijkste: proefrijden.
 
ach ja tis ook een beetje wat je mooi vind, ik hou van sportiviteit gecombineerd met nostalgie, dus voor mij zou een (v) twin zoals de SV650(s) een goed keuze zijn, een mooi brullende roffelend blok met super rij eigenschappen gecombineerd met een sportieve kont met leds erin....

niks tegen jankende 4 cilinders hoor, zijn ook 'vet' maar je ziet ze al ZO veel enz...

o daar gaat weer een ZX6R, o daar gaat weer een 600RR...

ik ga liever zo n geile twin rijden voor een paar jaar en dan over een aantal jaren een 'echte' 4 cilinder zoals de XX blackbird of een ZZR1100 ofzo.

leuke duc monster voor in de weekenden erbij kloaar.

maargoed.

zou maar eens goed luisteren naar een v twin met open pijpen, misschien vind je dat toch erg geil
:9~
 
Ik ga de motor veel gebruiken voor op de snelweg, en dan is een 4 cilinder toch iets lekker als een 2.
 
Snelweg? Met een sv kom je opzich best lekker mee, allen boven de 130/140 is de trek er wel een beetje uit. Maar denk dat dat wel bij alle 25 kw's is?
 
zxr400! :} Vindt hem persoonlijk de mooiste 25kw, en hij rijdt makkelijk.
 
rot op oma :P

ik weet niet of je al een motor heb gekocht maat, ik heb een GSXR400R ook als 25kw en dat rijdt ook super

en je ziet ze minder vaak dan een zxr400 dus ja
succes met kiezen
 
Ik heb anders nog weleen mooie RS250 voor je

full

full

full
 
Ik rijd kawasaki zx6r uit 2001.

De beste keuze lijkt me sowieso een kawasaki in verband met op 25 kw zetten met papieren enzovoorts (heeft mij 250,- all in gekost).

En of je dan zelf gaat voor een zxr400, die zijn over het algemeen ietsje goedkoper maar er rijden er voor mijn gevoel wat minder van dan zx6r..wat onderdelen wel wat makkelijker leverbaar maakt en goedkoper. Ik rijd zelf zx6r om die reden, en omdat mijn budget het toeliet O-) ..en o.a. ook omdat ik geen behoefte had om meteen nadat ik 21 was, de motor weer de deur uit te doen om een zwaardere kopen. Dus eerst nog maar even 2 jaar de 34 pk uitrijden...en dan kan ik nog wel even toe met de andere extra 81 paardekrachtjes :9~

Ik zou zeggen ga voor een zx6r vanaf 1999 of later jaartal. Supermotor met 25 kw en daarna nog super doorrijden *O*

goodluck :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan