Welke radiale rempomp TL1000S?

Spidi Gonzalez

Die hard MF'er
25 okt 2002
865
1
Ik zit eens even op ebay te kijken. Er daar zie ik dat er redelijk wat radiale rempompen te koop staan voor een redelijke prijs.

Nu heb ik nog steeds de standaard 14mm (??) rempomp op mijn suzuki TL1000S zitten plus de standaard 4 zuiger remklauwen.

Welke rempomp kan ik gebruiken voor mijn motor? Ik zie verschillende soorten rempompen staan en dan heb ik het vooral over de diameter van de plunjer.

Ook zie je regelmatig staan 19x20mm of 19x18mm. Waar staan die getallen voor? Diameter van de plunjer en aansluiting op je clipon ofzo?
 
Koop een 19x20 brembo, dat zijn de beste je zal het ervaren als deze er op zit. Hou even rekening dat een radiale rempomp andere haakse aansluitingen nodig heeft bij je rempomp. Dus eigenlijk een op een overzetten gaat niet, tenzij je meer dan 10cm speling hebt..
 
Alleen brembo? Ik dacht dat een b.v. PT ook wel goed zou zijn?

En dat van die aansluiting op m'n remleiding had ik al gezien. Maar ik zag ook al op ebay dat ze daar van die verloopstukjes voor hebben. Weet alleen niet of dat nog moeilijkheden met zich meebrengt mbt tot het ontluchten van de remmen.

klik
 
PT heb ik ook eens gehad wat een drama pomp, vanaf nieuw lekken. Pas toen ik hem gereviseerd had was het goed..

Verloop stukje is idd goed, M10 x 1,25 is het bij de TL en ontluchten gaat heel goed bij een radiale pomp door de constructie moet er een ontluchting op de pomp zitten. Die zit boven op. Dus makkelijker ontluchten als bij de standaard pomp.

Succes......
 
PT heb ik ook eens gehad wat een drama pomp, vanaf nieuw lekken. Pas toen ik hem gereviseerd had was het goed..

Verloop stukje is idd goed, M10 x 1,25 is het bij de TL en ontluchten gaat heel goed bij een radiale pomp door de constructie moet er een ontluchting op de pomp zitten. Die zit boven op. Dus makkelijker ontluchten als bij de standaard pomp.

Succes......

Mijn ervaringen waren goed met PT.
Ging van 14mm Nissin(orgineel) naar 16mm Radiaal PT.
Dit met 4zuigerige klauwen.

Let erop dat je remt niet "harder" wordt , maar meer gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan