Welke rally?

Emielio

Rookie
29 dec 2018
1
0
Motorliefhebbers,

Ik ben samen een vriend op zoek naar een rally om dit jaar te gaan rijden op een GS. Liefst zo veel mogelijk offroad, met een competitie element en het mag ook wel flink afzien zijn. We hadden zelf de Trans Euro Trail gezien maar vinden het jammer dat je deze waarschijnlijk alleen zal rijden en je hierin dus een competitie elementje mist.

Op zich mag het van ons overal zijn. Vinden het ook wel leuk als we mooie natuur zien. We hebben ook met het idee gespeeld vanuit Spanje bijvoorbeeld naar Afrika te rijden.

Enfin, ben redelijk nieuw in dit wereldje en buiten de Dakar ken ik eigenlijk geen rally's.
 
Beste Emielio,

De enige rally die ik ken die voor zwaardere motoren zijn is de gibraltar rally. Deze kost zover ik weet 5000 euro om in te schrijven en dan heb je nog niet je kleding eten en materiaal erbij gerekend.
Let wel ik weet niet wat jouw ervaring met betrekking tot motocross of enduro, maar deze rally's zijn niet iets wat door jan en alleman gedaan kan worden, deze rally's worden over het algemeen gereden door mensen die al hun hele leven crossen en flink wat prijzen hebben binnengehaald
Buiten het feit dat je het gros van het onderhoud zelf moet gaan doen, waarbij het makkelijkste banden plakken , ben je ook van jezelf afhankelijk technische kennis is wel een vereiste. Ook worden bijna alle rally's gereden met behulp van een roadboek wat al een hele klus an sich is om te leren gebruiken.

Eigenlijk worden alle rally's georganiseerd voor enduro motoren, denk hierbij aan de exc 450 of een verdwaalde 690.

Het beste waar je naar kan kijken zijn de allroad tourritten die worden georganiseerd in het buitenland. Zoiets als dit RallyMoto - leading the way in off road motorcycle rallying of Pyreneeën Tour

Je kan deze vraag trouwens het beste stellen in het offroad subforum of even kijken bij de allroadmaniacs.
 
Geef wel even door welke je gaat rijden. Dan kunnen we je misschien volgen op tv.:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan