Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeder; rijd je wel voorzichtig?

ik; ja ik wel, andere weggebruikers niet :+

<knip>

Moeder; moeder; let wel op he?
ik; ik hoop dat je dat ook tegen mijn mede weggebruikers zegt, das heel veel gevaar minder!!!

Zo herkenbaar... B| heb pas een half jaar mijn rijbewijs, maar dergelijk gezaag is bij mij nog niet opgehouden. Ik moet waarschijnlijk eerst de winter overleven voordat ze er mee ophoudt... bleh.
 
En tóch is het geen domme vraag. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat motorrijders hun eten in een rugzak, tanktas of topkoffer meenemen. Onderschat nooit de onverwachte dingen die McD klanten uit kunnen spoken!

Ik heb zondag, met de motor en dus in pak/met helm, nog 4 kipburgers opgehaald bij de Kentucky Fried Chicken toen ik van het toeren onderweg naar huis was, broodjes pasten prima in mijn zijkoffers hoor... en de KFC in Apeldoorn staat toch al bekend om zijn "broodjes kouwe kip", dus die paar minuten extra maakt daar ook niet meer uit. :P

Niet zo'n hele rare vraag dus.. :P
 
Beetje laat maar wou toch nog even reageren.

Ben t met je eens dat mensen best een beetje vlotter kunnen tanken, maar t is wel zo dat als hij nog niet betaald heeft, jij dan op zijn kosten zou kunnen tanken...

Vaak wordt de pomp namelijk pas weer op nul gezet als er betaald is, legde een pompbediende mij ooit es uit toen ik netjes plaats maakte...

ben het met je eens, maar:

als hij de slang al heeft terug gehangen, kun jij daarna niet meer de slang eruit halen, en gaan tanken, want dan moet de pompbediende het terug op 0 zetten.
 
ben het met je eens, maar:

als hij de slang al heeft terug gehangen, kun jij daarna niet meer de slang eruit halen, en gaan tanken, want dan moet de pompbediende het terug op 0 zetten.
ook niet waar...
waar ik tank (mss is dat in de rest van Nederland anders), de shell, heb ik laatst getankt, toen degene voor mij nog in de rij stond om te betalen, en de gene die na mij tankte, was al begonnen met tanken toen ik mijn motor nog aan de kant zette.
dus de teller op nul zetten was vroeger misschien zo, maar nu gaat het volgens mij automatisch, en kan er gewoon achter elkaar getankt worden, want de bedragen blijven gewoon staan.
 
Bij mij is het andersom...
het zijn mijn kinderen die altijd bezorgd vragen om voorzichtig te zijn als ik ga motorrijden... :+

grtzz , nelly
en bij mij m'n vriendin de laatste tijd :?

zal wel komen van die 2 belgen die ik tegenkwam in Frankrijk (omgeving v/d Alpen / Cote d'Azur / Mont Ventoux)
 
ben het met je eens, maar:

als hij de slang al heeft terug gehangen, kun jij daarna niet meer de slang eruit halen, en gaan tanken, want dan moet de pompbediende het terug op 0 zetten.

Dat klopt helemaal... als het tankstation nog een tankinstallatie uit 1983 heeft...

Tegenwoordig wordt het gewoon in de computer geregistreerd en kan je de afgelopen drie (of meer) tankbeurten oproepen en naar de kassa doorschakelen om af te rekenen. Zo was dat in elk geval in mijn scholieren-bijbaantjes tijd jaren geleden. Met je 15 liter van de motor val je dan ook best wel op tussen die 30+ liters van de auto's. Vrees dus niet dat je de verkeerde tankbeurt in de schoenen krijgt geschoven (tenzij je dus zo'n koekblikkende pompbediende hebt, die met een pokerface "dat is dan € 50,-" zegt...)
 
Dat klopt helemaal... als het tankstation nog een tankinstallatie uit 1983 heeft...

Tegenwoordig wordt het gewoon in de computer geregistreerd en kan je de afgelopen drie (of meer) tankbeurten oproepen en naar de kassa doorschakelen om af te rekenen. Zo was dat in elk geval in mijn scholieren-bijbaantjes tijd jaren geleden. Met je 15 liter van de motor val je dan ook best wel op tussen die 30+ liters van de auto's. Vrees dus niet dat je de verkeerde tankbeurt in de schoenen krijgt geschoven (tenzij je dus zo'n koekblikkende pompbediende hebt, die met een pokerface "dat is dan € 50,-" zegt...)
zal niet lang meer duren dat 15 liter €50,- kost B|
 
€ 3,33 per liter...dan stop ik met betalen...
tenzij ik er ook naar verdien...dan tank ik lekker door en zeg, doe ook pomp 6, van die andere motorrijder, er maar bij.
 
ik gister bij de mcdonalds...
liep binnen, vol in pak, helm inde hand,
bestelde iets te bikken,
"hier opeten, of onderweg??" :+ :+

Dat is voor die mensen een teken dat ze er te lang werken en alles op de automatische piloot doen. :P ( en zelf niet meer nadenken)
 
Laatst bewerkt:
€ 3,33 per liter...dan stop ik met betalen...
tenzij ik er ook naar verdien...dan tank ik lekker door en zeg, doe ook pomp 6, van die andere motorrijder, er maar bij.

Haha eigenlijk wel eens grappig om te doen als goeie daad van de dag (dan bij voorkeur natuurlijk wel bij een vrouwelijke motorrijdster waar je eventueel wel een beschuitje mee zou willen knabbelen)... "Goedemiddag, pomp 6 alstublieft"... "Eeh, die is zojuist betaald door die meneer met die zwarte Honda..." Gewoon een keer doen, nu het nog betaalbaar is ;)
 
Haha eigenlijk wel eens grappig om te doen als goeie daad van de dag (dan bij voorkeur natuurlijk wel bij een vrouwelijke motorrijdster waar je eventueel wel een beschuitje mee zou willen knabbelen)... "Goedemiddag, pomp 6 alstublieft"... "Eeh, die is zojuist betaald door die meneer met die zwarte Honda..." Gewoon een keer doen, nu het nog betaalbaar is ;)
ik doe het liever als ik geld te veel heb, dan dat ik het nu doe.
maar idd het zou wel leuk zijn als goede daad.
 
Dat klopt helemaal... als het tankstation nog een tankinstallatie uit 1983 heeft...

Tegenwoordig wordt het gewoon in de computer geregistreerd en kan je de afgelopen drie (of meer) tankbeurten oproepen en naar de kassa doorschakelen om af te rekenen. Zo was dat in elk geval in mijn scholieren-bijbaantjes tijd jaren geleden. Met je 15 liter van de motor val je dan ook best wel op tussen die 30+ liters van de auto's. Vrees dus niet dat je de verkeerde tankbeurt in de schoenen krijgt geschoven (tenzij je dus zo'n koekblikkende pompbediende hebt, die met een pokerface "dat is dan € 50,-" zegt...)

Maakte zoiets mee na de Motorday in Zandvoort. Nog eerst ff tanken voordat we weer richting Eindhoven reden. Vroeg die knakker of ik 2x had getankt? Ik: :?
Hij zag 2x tanken op de computer staan. Ik heb maar uitgelegd dat er echt maar 15 liter in m'n tankje gaat :Z Hem maar gevraagd waar ik die overige 15 liter zou moeten laten :W
 
Maakte zoiets mee na de Motorday in Zandvoort. Nog eerst ff tanken voordat we weer richting Eindhoven reden. Vroeg die knakker of ik 2x had getankt? Ik: :?
Hij zag 2x tanken op de computer staan. Ik heb maar uitgelegd dat er echt maar 15 liter in m'n tankje gaat :Z Hem maar gevraagd waar ik die overige 15 liter zou moeten laten :W


En nu je zakken leeg maken, we hebben het heus wel gezien hoor. B|







:+
 
Ik had mijn licht rijbewijs gehaald en een jaar later mijn zware. Haal ik deze eindelijk op en is die nog steeds licht! Ik verhaal halen vraagt ze: weet je zeker dat je het rijbewijs wel opnieuw kan halen? |(

En btw: je hoeft niet je theorie opnieuw te doen ondanks wat iedereen zegt! Wanneer je een rbw B automaat hebt hoef je ook geen theorie te doen bij het afrijden in een schakel bak jaren later. (dat zei me examinator iig)
 
kreeg gister de vraag of m'n motor ook traction controll heeft. weet niet eens of het een stomme vraag is want ik weet niet wat het is ghehe. heb maar nee geantwoord.

ik vond het trouwens klinken als een item voor de hayabusa's ofzo..
 
Laatst bewerkt:
kreeg gister de vraag of m'n motor ook traction controll heeft. weet niet eens of het een stomme vraag is want ik weet niet wat het is ghehe. heb maar nee geantwoord.

ik vond het trouwens klinken als een item voor de hayabusa's ofzo..
in de moto GP rijden ze tegenwoordig wel met traction control dus zo gek is die vraag niet ;)
 
kreeg gister de vraag of m'n motor ook traction controll heeft. weet niet eens of het een stomme vraag is want ik weet niet wat het is ghehe. heb maar nee geantwoord.

ik vond het trouwens klinken als een item voor de hayabusa's ofzo..

Het voorkomt het onnodig spinnen van je achterwiel bij bv hard acceleren. Er zijn volgens mij wel een paar productiemotoren met traction control, maar die zullen zeker op 1 hand te tellen zijn. Dacht er ooit eens iets over gehoord te hebben.

En motogp machines hebben dat ook idd, maar om die nou te vergelijken met normale straatmotoren... :+ :P
 
Bovenstaande is (nu iig) onmogelijk. Was dit in een ver verleden of is het een onjuist verhaal?

Dit betreft juni 2008 8-)

Mijn instructeur had het gevraagt aan het CBR maar we kregen geen antwoord. Dus uiteindelijk bleek het zonder te kunnen. Maar het ligt natuurlijk aan de examinator. Hij zet een kruisje bij je theorie als je die hebt. Maar kan het ook doen als je die niet hebt.
 
kreeg gister de vraag of m'n motor ook traction controll heeft. weet niet eens of het een stomme vraag is want ik weet niet wat het is ghehe. heb maar nee geantwoord.

ik vond het trouwens klinken als een item voor de hayabusa's ofzo..
Hehe dat is inderdaad dat er controle wordt genomen op je achterwiel wanneer hij wilt gaan spinnen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan