Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 10

That reminds me _O- Ik heb onlangs ook van een langswandelende politieagent in Amersfoort de opmerking gehad over mijn geparkeerde FJR1300: "mooie brommer"! Ik dacht eerst dat 'ie gewoon joviaal deed, maar toen hij daarna vroeg of dat nou een brom- of een snorscooter was (o, wacht, hij heeft een geel nummerplaatje, dus brom) was ik toch wel licht verbaasd.

Ik hoop toch echt dat het een (soort) grap was. -O-

Zo niet... mijn god. _O-

Het regent weer eens:

Gelijk bij de receptie op m'n werk al: 'Valt me wel tegen dat je niet met de motor bent.'
Vervolgens al 2 collega's: 'Goh, ben je niet op de motor?'

Vermoeiend :/

Ik heb zo'n collega die dit altijd zegt.
Ga je met slecht weer met de motor: "Waarom ga je met de motor met dit weer?" "Ik zou met de auto gaan"
Ga je met extreme ijzel niet met de motor: "Waarom ga je niet met de motor met dit weer?" "Dat kon makkelijk"
 
Laatst bewerkt:
Ik ving gisteren, bij de benzinepomp een vraag op van een 16 jarige scooterrijdster: zij vroeg aan de pompbediende of er ook ongelode benzine was... :?

Ik wist niet dat dit nog verkocht werd! Naar mijn idee is dat al heel lang niet meer zo. Die vraag van een 80 jarige oké, maar een 16 jarig meisje :?
 
Ik ving gisteren, bij de benzinepomp een vraag op van een 16 jarige scooterrijdster: zij vroeg aan de pompbediende of er ook ongelode benzine was... :?

Ik wist niet dat dit nog verkocht werd! Naar mijn idee is dat al heel lang niet meer zo. Die vraag van een 80 jarige oké, maar een 16 jarig meisje :?

Bedoel je loodhoudend? Ongelood kan je zo krijgen uit de pomp.
 
Ik ving gisteren, bij de benzinepomp een vraag op van een 16 jarige scooterrijdster: zij vroeg aan de pompbediende of er ook ongelode benzine was... :?

Ik wist niet dat dit nog verkocht werd! Naar mijn idee is dat al heel lang niet meer zo. Die vraag van een 80 jarige oké, maar een 16 jarig meisje :?
Van scooterrijdster waarschijnlijk iets met klepel en klok.
 
Ik ving gisteren, bij de benzinepomp een vraag op van een 16 jarige scooterrijdster: zij vroeg aan de pompbediende of er ook ongelode benzine was... :?

Ik wist niet dat dit nog verkocht werd! Naar mijn idee is dat al heel lang niet meer zo. Die vraag van een 80 jarige oké, maar een 16 jarig meisje :?

bij tankstations voor auto's inderdaad al heel lang niet meer. Laatste wat ze hadden wat er op leek was Super Plus MLV benzine (Met Lood Vervanger) en dat was begin / halverwege de jaren 90 wel ongeveer klaar. Daar kwamen bij de pompen met 4 vulslangen de premium brandstoffen voor in de plaats.

Voor vliegtuigen wordt er nog steeds echte gelode benzine gebruikt.

Ik denk dat de jongedame zich vergiste en bedoelde dat ze benzine met mengsmering nodig had voor haar scootertje. Dat wordt nog steeds hier en daar verkocht.
 
bij tankstations voor auto's inderdaad al heel lang niet meer. Laatste wat ze hadden wat er op leek was Super Plus MLV benzine (Met Lood Vervanger) en dat was begin / halverwege de jaren 90 wel ongeveer klaar. Daar kwamen bij de pompen met 4 vulslangen de premium brandstoffen voor in de plaats.

Voor vliegtuigen wordt er nog steeds echte gelode benzine gebruikt.

Ik denk dat de jongedame zich vergiste en bedoelde dat ze benzine met mengsmering nodig had voor haar scootertje. Dat wordt nog steeds hier en daar verkocht.

Nee, ze vroeg echt of de benzine wel ongelood was. Alsof mijn neefje van 11 me vraagt waar je de casettebandjes in kunt stoppen bij de i-phone...
 
Ik ving gisteren, bij de benzinepomp een vraag op van een 16 jarige scooterrijdster: zij vroeg aan de pompbediende of er ook ongelode benzine was... :?

Ik wist niet dat dit nog verkocht werd! Naar mijn idee is dat al heel lang niet meer zo. Die vraag van een 80 jarige oké, maar een 16 jarig meisje :?

Ik had haar het advies gegeven er diesel in te mikken :+


geintje :)
 
Wat een heerlijk topic dit :}

Ik ben vorige week mijn evenwicht verloren toen de motor afsloeg en hop, daar lag ie op de grond. Gauw overeind getrokken en ik veeg wat over de krasjes op de kuip heen... Merkt een collega op dat één van mijn lichten het niet meer doet. Zo te lezen geen nieuwe opmerking, maar hoewel ik keihard stond te balen kon ik daar wel om lachen.

Mijn moeder vroeg dat ook toen ik voor het eerst met de motor thuis kwam en eerlijk, waarschijnlijk zou ik zelf dezelfde opmerking gemaakt hebben vóór mijn motortijdperk. :')

In de straat hebben we een jongetje dat 't altijd wel stoer vindt als de motoren uit de schuur gehaald worden. Dan komt ie altijd even kijken en af en toe vraagt ie of ie 'm mag starten. Hoe zo'n knul blij wordt als je 'm op het knopje laat drukken, te leuk :)
 
Er zit hier enen Argos tankstation waarbij op de teller 'Super Plus 98 ongelood' staat, maar op het vulpistool 'MLV'... Daar worden we ook niet veel wijzer van.
Heb ze gemaild, nooit reactie gekregen.
 
zowel knullen als mannen, wij zijn altijd blij als wij op een knopje drukken. :)

In de straat hebben we een jongetje dat 't altijd wel stoer vindt als de motoren uit de schuur gehaald worden. Dan komt ie altijd even kijken en af en toe vraagt ie of ie 'm mag starten. Hoe zo'n knul blij wordt als je 'm op het knopje laat drukken, te leuk :)
 
Zal het niet gewoon in haar boekje gestaan hebben en is ze gewoon voorzichtig met dat ding?

Dat kan heel goed de reden geweest zijn idd. Als het scootertje een katalysator heeft staat het met uitroeptekens in het boekje (en misschien ook nog wel bij de tankdop) dat je alleen loodvrije benzine erin mag doen.
 
Je mag bij de huidige jeugd al blij zijn als ze weten dat er benzine in moet,maar vraag ze iets
over een mobieltje of tablet dan weten ze er alles van.Die zijn heel anders opgevoed dan
mijn generatie,er zijn er nog maar weinig die ook maar iets van motortechniek weten,dat is bah
daar krijg je vieze handen van,liever lekker achter de game console,smartphone of tablet dat
is veel leuker in hun ogen.
 
Je mag bij de huidige jeugd al blij zijn als ze weten dat er benzine in moet,maar vraag ze iets
over een mobieltje of tablet dan weten ze er alles van.Die zijn heel anders opgevoed dan
mijn generatie,er zijn er nog maar weinig die ook maar iets van motortechniek weten,dat is bah
daar krijg je vieze handen van,liever lekker achter de game console,smartphone of tablet dat
is veel leuker in hun ogen.

Niet te denigrerend over de jeugd en interesse voor techniek. Voor alle moderne tweewielers heb je ze tegenwoordig ook nodig. Ook voor de 4 wielers.

Als je bij de garage komt pluggen ze eerst in en kijken of er storingen in het systeem staan. Zelfs als je vertelt dat er waarschijnlijk een onbalans in je band/velg zit. HIhi. En je komt om te balanseren.

Veel is tegenwoordig via computers en dergelijke aangestuurd. Doordat ze daarmee groot worden leren ze dat wel makkelijker. Van daadwerkelijk sleutelwerk hebben ze vaak geen kaas gegeten.

Dat is overigens in veel beroepsgroepen.
 
Zelf nog aan het lessen, en mijn buurman heeft een BMW K 1600 GT voor de deur staan, in een eenrichtingsstraatje dat zo smal is dat je er met de auto nét door kan als er rechts allemaal auto's en motoren geparkeerd staan.
Vriendin: Handig, jij en je buurman kunnen gewoon overdwars parkeren straks als je een motor hebt, heb je maar 1 parkeerplek nodig!
Gevraagd hoe zij er dan met haar Opel Corsa langs zou willen. In haar ogen was die BMW toch echt niet langer dan de gemiddelde auto breed is.


|( |( |(
 
Zelf nog aan het lessen, en mijn buurman heeft een BMW K 1600 GT voor de deur staan, in een eenrichtingsstraatje dat zo smal is dat je er met de auto nét door kan als er rechts allemaal auto's en motoren geparkeerd staan.
Vriendin: Handig, jij en je buurman kunnen gewoon overdwars parkeren straks als je een motor hebt, heb je maar 1 parkeerplek nodig!
Gevraagd hoe zij er dan met haar Opel Corsa langs zou willen. In haar ogen was die BMW toch echt niet langer dan de gemiddelde auto breed is.


|( |( |(
_O- _O-

Het is nog niet telaat :+
 
De overburen zijn de badkamer aan het verbouwen. Daarom staat aan onze kant een container voor het bouwafval. Ben ik net bezig de dikke brommer van het slot te halen, komt de postbode langs en vraagt met een big smile: Je gaat hem toch niet in die container gooien?
Ik antwoordde: Het lukt nie! De rand is te hoog! Weet jij hoe dat moet?
Hij keek me stomverbaasd aan en liep hoofdschuddend door.
Tja, als je een rare vraag stelt, kun je een raar antwoord verwachten! ;)
 
Al een tijdje geleden dat een koekblikker mij iets vroeg maar ik weet nog precies wat hij vroeg: Goedemiddag verkeerspolitie, u weet waarschijnlijk wel waarom we u lieten stoppen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan