Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat een sufferds :o

Juist niet, geweldige reactie van die agenten, zeker om daarna nog ff na te praten over je motor. Zo houden we het gezellig op deze wereld. :)
 
Collega-agent laconiek vanaf het fietspad: "Nou, de remproef is in ieder geval geslaagd!"

:) Ha ha, die is goed!

Helaas krijg ik niet vaak van die grappige vragen...
Voorinfo: ben een vrouw van 23, maar word (helaas) meestal een jaar of 18 geschat, beetje tenger gebouwd (maar wel 1.75m lang, dus niet echt klein) en rijd een Kawasaki ninja 600. Als mensen dan horen (of zien) dat ik motor rijd, is de eerste opmerking die ik krijg als ze van de eerste verbazing bekomen zijn:

"goh, kun jij dat wel houden/in toom houden, zo'n zware motor?"
(ja, nu alleen nog leren mezelf in toom te houden :) )

Zit laatst met een paar collega's in de kantine, vraagt er één:

"waai jij daar nou niet van af???"

B| ...
(ik heb hem maar even verteld dat ik me net nog uitgeleefd heb met 220 over de Duitse autobaan en hier nog zit, dus ik waai er NIET vanaf! :( )

En de voor iedereen oh zo herkenbare vraag:
Ik kom compleet in motorpak en met helm op mijn werk op de centrale (werk als taxi-chauffeuse):

Collega: "ben je met de motor?"

Ik: "Nee, dat is ter bescherming tegen gevaarlijke klanten in de taxi"

Collega: "?..."

Vraagt er toch om...
 
Kapster: Ga je nog iets leuks doen vanmiddag?
Ik: Ja, lekker een stukje :]
Kapster: Is het daar niet veel te koud voor dan?
Ik: :? Euh.. nee hoor.

Het zou die dag een graadje of 15 worden.... 8-)
 
Ik ging bij een verkeerslicht naast een bestelbus staan en keek even opzij. Toen keek de bijrijder mij aan, deed mijn zijn vinger alsof hij zich aan het opmaken was en stak zijn duim op. :?
Dacht zeker dat ik een man was ofzo?? Snap het nu nog niet.
 
Ben op mn werk.

Zitten we wat te praten met collega's onder elkaar.
(Over motoren natuurlijk)
ik: "van t weekend mn meissie opereren".
(Betekende ketting en tandwielen vervangen)
Toen dit eindelijk duidelijk was vroeg een vrouwelijke collega "wat kost dat nou"?
Ik zeg "nou, ehhh.... 140 eurie compleet".
Zei: "Zo hee dat is een hoop, is dat alleen voor het voorwiel of voor allebei de wielen" B|
 
Ik ging bij een verkeerslicht naast een bestelbus staan en keek even opzij. Toen keek de bijrijder mij aan, deed mijn zijn vinger alsof hij zich aan het opmaken was en stak zijn duim op. :?
Dacht zeker dat ik een man was ofzo?? Snap het nu nog niet.
Hij dacht dat jij een man was (vooroordeel: motor => man) en toen zag hij dat je een vrouw was... dat vond hij schijnbaar wel tof :P :z snappie?
 
Stom zeg dat jullie motoren altijd brommers worden genoemd :? ,
Als brommer rijder (schakel)alleen maar mensen die zeggen " motor blablabla".
Wel leuk af en toe hoor die kleine mannetjes, "ja das een motor moet je 18 voor zijn". Ik trots opstappen en wegrijden :]

verder bekende verhaal:
Moeder: rij je voorzichtig
Ik: tuurlijk O-)
Moeder: nah doe maar rustig aan
ik: Ik zoek wel ff een mooi muurtje om me tegen aan te plakken 8-)
moeder: :o
Dat gezicht, machtig :P
 
Stom zeg dat jullie motoren altijd brommers worden genoemd :? ,
Als brommer rijder (schakel)alleen maar mensen die zeggen " motor blablabla".
Wel leuk af en toe hoor die kleine mannetjes, "ja das een motor moet je 18 voor zijn". Ik trots opstappen en wegrijden :]

verder bekende verhaal:
Moeder: rij je voorzichtig
Ik: tuurlijk O-)
Moeder: nah doe maar rustig aan
ik: Ik zoek wel ff een mooi muurtje om me tegen aan te plakken 8-)
moeder: :o
Dat gezicht, machtig :P

Moeder/vriendin/schoonmoeder: Doe je voorzichtig
DeKleef: Mwoh, ik zal een poging wagen

heeft het zelfde effect ;) en werkt nog steeds
 
zwaar mist en ongeveer 1.5 graad en ik ga op de motor naar mn werk

Ik zou eerst met de trein gaanmaar die reed niet dus zelfs al ga ik van t station weer naar huis om me in mn pak te hijsen en ook nog even mn speedometerte repareren ik was een aardig stuk vroeger dan als ik met openbaar vervoer ga. (hmmzz toch maar vaker doen :] )

Kom binnen in volle uitrusting met een beslagen bril en kâhwe klâuhwe bibber de bibber..

"zo..... uit je bed gevallen?"

"waarom ben je op de motor het is toch hartstikke koud en mistig dan ga je toch met de trein..."

Ik---> "ja dus? ik rij motor he... als er geen trein rijd moet dat wel... kan ook wel een snipperdag nemen.... :Z En ach koud wat is koud? ik leg gewoon onderweg mn handen op mn blok lekker warm"

mn baas weer-->Maar hoe stuur je dan verbrand je je handen dan niet met die plastic handschoenen??? |( plastic .... :( t zijn gretvrdrrrie leren handschoenen van dik 80 euro...bI
 
Heb wel eens een keer van een jochie (jaar of tien) de vraag gekregen "mag ik ff een stukkie op je motor rijden" :) . Was wel een slim ventje dat hij al het onderscheid zag tussen motoren en brommers :}

Ik heb gezegd kom over een jaartje of acht maar eens terug, vond het wel grappig.
Kwam het vaak tegen, alleen dan met m'n brommer
vraag 't manneke: mag ik op je motor rijden
zegt pappa: nee, da's een brommer
zeg ik, nee 't is een motor, 110cc, volgens mij heeftie d'r meer verstand van als u.
't kleine manneke glundere, pappa sjagerijnig *D

Wordt je met de motor aangehouden. "Politie Stoppen". Ja hoor, onze lieve vrienden van de wet in een Tuperware peperkoek-opbergbox.
Agent: We zagen je al aankomen, volgens mij is je brommer opgevoerd(d'r staat heel groot 200R op m'n zadel), wij gaan hem op de rollerbank zetten.
Ik: IK BETAAL HELEMAAL NIKS! (beetje sjago omdat ik al aan de late kant was)
Agent: Dat zullen we nog eens zien. Opgevoerd dus!
Ik: Kijk nou eens naar achteren.......?! :?
Andere agent: Is je achterlicht ook kapot?
Ik: Ik heb een ECHT kenteken!
Agent: ok, je mag doorrijden.
Ik: Nee, nou gaatie op de rollerbank ook.
Agent: DOORRIJDEN!
Ik: triomfantelijk glimlache *D

Wa ben ik ok un irritante eikel :P
 
Ik had niks gezegd.
Gewoon dr op zetten en vragen of je zelf mag rijden, dan heb je er nog een beetje plezier van voor ze m innemen omdat ie 130 gaat (ofzo).
En dan rustig opschakelen naar de 4 ofzo en dan gas dr op :)
 
mja was bij me tante want nichtje was jarig , even hallo zeggen i kkwam van de voetbal , het was er natuurlijk verjaarsdag feestje , en ik kwam daar toe , had net men nieuwe arrow , en 3 of 4 jongetjes van 6 of 7 jaar , woooow we een coole moto , diene gaat zeker 250 ik zeg jaja en met een beetje wind in de rug 300

als je dan weet dat het een 50 cc schakel is :d

zie foto toen was de arrow er nog niet , maar had geen andere onder de 100 kb

en stond ook aan het frituur , zo een paar kleine gastjes ook die leeftijd schat ik

de een tege da andere mag die wel op straat , en dan zegt de andere ik weet het niet , ik heb er zo al zien rijden op eurosport :d *D

Bijlage: de rieju.jpg
 
Mijn oom heeft een Masseratti. Leuk wagentje. Echter hij heeft ook een hele dikke portemonee, en daar gedraagt hij zich ook wel naar.
Op een verjaardag van een andere oom was hij dan ook druk aan het opscheppen over zijn Masseratti. reed wel 300km/h enzo.

Dus ik bood hem aan om een wedstrijdje te houden. (ZX6R -> 3,5 sec bij de 100km/h)
Hij aarzelend.. "Ja maar dat red je toch niet!" Ik zeg "oh jawel, hoe snel was die van jou ook al weer bij de 100??" "5,5 sec" zegt tie. Zeg ik "och, dat vind ik niet eens de moeite waard. Die van mij doet daar maar 3,5 sec over."
Je had zijn blik moeten zien B| En die smile op mijn oma's gezicht!!! *D :} :} :} :}
 
mja was bij me tante want nichtje was jarig , even hallo zeggen i kkwam van de voetbal , het was er natuurlijk verjaarsdag feestje , en ik kwam daar toe , had net men nieuwe arrow , en 3 of 4 jongetjes van 6 of 7 jaar , woooow we een coole moto , diene gaat zeker 250 ik zeg jaja en met een beetje wind in de rug 300

als je dan weet dat het een 50 cc schakel is :d

zie foto toen was de arrow er nog niet , maar had geen andere onder de 100 kb

en stond ook aan het frituur , zo een paar kleine gastjes ook die leeftijd schat ik

de een tege da andere mag die wel op straat , en dan zegt de andere ik weet het niet , ik heb er zo al zien rijden op eurosport :d *D

Mooie brommer man! die had ik "vroeger" (6 maanden geleden) ook! :}
 
Kwam het vaak tegen, alleen dan met m'n brommer
vraag 't manneke: mag ik op je motor rijden
zegt pappa: nee, da's een brommer
zeg ik, nee 't is een motor, 110cc, volgens mij heeftie d'r meer verstand van als u.
't kleine manneke glundere, pappa sjagerijnig *D

Wordt je met de motor aangehouden. "Politie Stoppen". Ja hoor, onze lieve vrienden van de wet in een Tuperware peperkoek-opbergbox.
Agent: We zagen je al aankomen, volgens mij is je brommer opgevoerd(d'r staat heel groot 200R op m'n zadel), wij gaan hem op de rollerbank zetten.
Ik: IK BETAAL HELEMAAL NIKS! (beetje sjago omdat ik al aan de late kant was)
Agent: Dat zullen we nog eens zien. Opgevoerd dus!
Ik: Kijk nou eens naar achteren.......?! :?
Andere agent: Is je achterlicht ook kapot?
Ik: Ik heb een ECHT kenteken!
Agent: ok, je mag doorrijden.
Ik: Nee, nou gaatie op de rollerbank ook.
Agent: DOORRIJDEN!
Ik: triomfantelijk glimlache *D

Wa ben ik ok un irritante eikel :P

Had hem heel vrolijk op die bank laten zetten :D
ze zoeken het maar mooi uit 8-)
 
NIET DOEN OP DE ROLLERBANK!!!!!!!!!!!!!!

een keer gehad met mijn zundapp (orgineel)

Agend: stap maar af
Ik: Kunt u wel schakelen
Agend:Ja vroeger ook een zundap gehad
Ik:Oke
Agend op de roller bank eerst in zijn vrij gas geven en droog naar het achter wiel kijken waar om het niet draait!!
Ik: wel schakelen he!
Agend zet hem in een weer vol gas zoon 30 sec. tot dat ik hem luid schreeuwend en gebarend hem er op heb gewezen dat hij ook nog een 2 3 en 4 had. Daar na gen het wel. zins dien een rare tik in het blok als ik terug schakel naar 1.

Ik kan voor stellen als dit met je moto gebeurd dat hij dit minder goed overleeft als een ouwe zundapp.

En dan hebben ze ook nog het lef je daarna op klaar lichte dag je nog een boete proberen tegeven voor een kapote koplamp (wat ze niet is gelukt ze konden de boete niet vinden in dat boekje van ze.
 
NIET DOEN OP DE ROLLERBANK!!!!!!!!!!!!!!

een keer gehad met mijn zundapp (orgineel)

Agend: stap maar af
Ik: Kunt u wel schakelen
Agend:Ja vroeger ook een zundap gehad
Ik:Oke
Agend op de roller bank eerst in zijn vrij gas geven en droog naar het achter wiel kijken waar om het niet draait!!
Ik: wel schakelen he!
Agend zet hem in een weer vol gas zoon 30 sec. tot dat ik hem luid schreeuwend en gebarend hem er op heb gewezen dat hij ook nog een 2 3 en 4 had. Daar na gen het wel. zins dien een rare tik in het blok als ik terug schakel naar 1.

[..]

Je had de naam van de agent op moeten schrijven die dat deed.. Het zal niet de eerste keer zijn dat een agentje zonder enige vorm van voertuigkennis een brommer sloopt.. :(
 
Jaar of wat geleden: Dynojet kitje in CBR400RR geschroefd, ff testen en een stuk kuip verliezen. Paar honderd meter asfalt op en neer afgelopen en in de berm zoeken. Niks te vinden, alleen een oud reservewiel van een scooter. Drie kwartier later stopt er een juichende, joelende en ritmische klappende automobilist met het fantastische nieuws dat ie gevonden heeft wat ik loop te zoeken! En houdt een oud 9" reservewiel van een scooter in de lucht...
Gaat om het gebaar, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan