Welke remblokken bij vervanging schijven ZX6R

Millennial

Rookie
15 mei 2018
13
2
Delft
Beste forumgenoten,

1 remschijf van mijn kawasaki ZX6R is niet meer helemaal recht (voelbaar en storend bij stevig doorremmen) en de schijven raken ook aan de dunne kant (tegen de 4mm). Daarom zal ik deze schijven vervangen. Ik 2 schijven besteld van TRW Lucas.

Nu leek het mij verstandig om meteen de remblokken mee te vervangen. Ik vroeg mij af wat jullie advies zou zijn, als de keuze gaat tussen 'carbon straat' (organisch) of 'gesinterd straat'. Bijvoorbeeld van Ferodo.

Momenteel zitten er volgens mij blokken op die vrij 'hard' aangrijpen en flink makkelijk heel hard te remmen valt. Het lijkt me dat de oude schijven daardoor ook een stuk meer te lijden hebben, en wellicht dat mede de oorzaak is van de overmatige slijtage/krom trekken. Je zou zeggen dat het daarom wellicht verstandiger is om voor de meest 'softe' blokken te gaan.

Graag jullie visie.

20181018_202625.jpg20181018_202718.jpg
->oude schijven die eraf gaan.
 
Ik heb op mijn fireblade originele schijven zitten icm gesinterde remblokken.

De motor wordt zowel op straat als op het circuit met deze configuratie bereden en heb totaal geen last van snel slijtende of kromme schijven.

Vergeet niet dat als de schijven dun worden, deze ook sneller krom kunnen trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan