Welke remblokken voor een gemiddelde trackracer ? EBC GPFAX

Ik weet ook niet of je uiteindelijk ook echt iets gaat halen met de blokken.
Het wordt natuurlijk wel veel gezegd.

Zelf van OEM klauwen met Ali blokken naar Lucas CRQ gegaan en een maand later naar de nieuwe Stylema remklauwen met eerst OEM blokken en al snel om te proberen Lucas CRQ blokken.
Mijn pr is nog van de originele setup, de goedkopere klauwen en blokken.
Dus ik haal het er (nog) niet uit.

Bij betere spullen is het blijkbaar niet zo dat je gelijk zonder zelf te verbeteren in de hemel beland.
Maar rondetijden zitten vooral in de bovenkamer, dus qua vertrouwen zijn goede spullen natuurlijk wel een pré. :+


Nee dat is zeker waar, maar ik zag onderstaande beschrijving staan bij de remblokken die er momenteel in zitten. Ik wil niet dat ik last krijg van m'n remmen omdat ik 70 euro wil besparen.


1670421463822.png




Bij mijn Tuono vorig jaar waren de schijven ook blauwig en zat er een soort aanslag op. Niet dat ik hard reed maar kennelijk waren de remblokken niet heel blij. Ik wil gewoon rijden en geen last hebben van dingen die niet nodig zijn.
 
Nee dat is zeker waar, maar ik zag onderstaande beschrijving staan bij de remblokken die er momenteel in zitten. Ik wil niet dat ik last krijg van m'n remmen omdat ik 70 euro wil besparen.


Bekijk bijlage 1828951



Bij mijn Tuono vorig jaar waren de schijven ook blauwig en zat er een soort aanslag op. Niet dat ik hard reed maar kennelijk waren de remblokken niet heel blij. Ik wil gewoon rijden en geen last hebben van dingen die niet nodig zijn.
Even geregeld eruit halen voor controle.
Maar eigenlijk kan je die inderdaad skippen.
Ik heb dit met Lucas sinterblokken gehad.
Foto op mijn klapjap.. post ik morgen.

Dat jaar vier setjes uitgetest en alleen die street sinter kleurde gigantisch blauw..
Merkte het inderdaad ook met minder performance daar.
Remt nog wel, maar je voelt dat er niets extra's is. :)
 
Nou we gaan het wel zien dit jaar. Voor die 70 piek kan je je geen bult vallen denk ik zo.
 
Verwacht met remblokken niet snel rondetijd verbetering te zien. Met bijna alle blokken kan hard remmen, ik denk dat het er meer om gaat of ze de hitte kunnen weerstaan die je op het circuit bereikt.
 
Mijn doel is geen falende/te hete remmen. Als ik dat bereik ben ik blij.
 
Op het circuit gebruik je in principe geen ABS, maar anders maken de blokken dus blijkbaar niet zoveel uit. :+
Motoplus 21 remblokken vergelijking.jpg
 
En dus niet die zomaar Goldwing eruit proberen te remmen voor de Tarzan. :+
Motoplus 21 remtest 1.jpg
Motoplus 21 remtest 2.jpg
 
Gebruik zelf al jaren Brembo SC blokjes, die zijn inmiddels vervangen voor de SR serie (die heb ik nog niet geprobeerd, heb/had nog SC blokjes in reserve :) )
Gaan op mijn tempo (pak'm'beet 2:00-2:02 gemiddeld op Assen) een dag of 3 á 4 mee.
Gelukkig niet al te duur bij CarpiMoto (50e per klauw voor mijn type).
 
Op het circuit gebruik je in principe geen ABS, maar anders maken de blokken dus blijkbaar niet zoveel uit. :+
Bekijk bijlage 1829272
Voor de eerste 5 keer achter elkaar remmen zullen ze vast vergelijkbaar presteren. Maar met hele matige blokken (SBS street in mijn geval) kreeg ik na een paar rondjes Mettet fading. Dit was reproduceerbaar (3 sessies, 3 keer fading na een rondje of 5). Met gpfaxjes nooit last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Voor de eerste 5 keer achter elkaar remmen zullen ze vast vergelijkbaar presteren. Maar met hele matige blokken (SBS street in dit geval) kreeg ik na een paar rondjes Mettet fading. Dit was reproduceerbaar (3 sessies, 3 keer fading na een rondje of 5). Met gpfaxjes nooit last van gehad.
Ja, dikkere schijven en/of betere blokken zullen inderdaad constanter zijn.
Dit is ook maar van honderd naar nul.
Op het circuit gaat het wel een stuk harder en vooral ook veel vaker. :Y

Maar het ABS is dus leidend in de geteste situatie.
En ik had meer verschil in de merken en compounds verwacht. :)
 
zijn er ook mensen die mij iets meer kunnen vertellen over hun keuze remblokken heb zelf nu meerdere merken en soorten geprobeerd van gesinterde blokken tot aan carbon maar zit nu te denken aan dual gesinterde blokken. maar hoor graag de ervaring van andere. rij zelf 01:48,xxx op assen
 
Ik heb deze onder mijn superduke staan van brembo, 07BB37RC, die motor kan zowiezo al hard genoeg remmen om u duizelig te maken maar met deze is het nog erger, heerlijk gewoon :D
Goede feeling bij juist vast pakken, en je kan ze mooi lossen tot in de bocht, heel veel feedback.
Ik doe er ongeveer 3 a 4 dagen mee.
Bij carpi moto zijn ze goedkoop en snel geleverd

Ik heb er ook een gehad van TRW omdat ik de motor had binnen gedaan voor de remleidingen te ontluchten, en deze beten enorm hard maar waren op vanaf dag 1.5 denkik, dus ik blijf bij brembo.
 
Carpi-moto ook goede ervaring mee. Ik heb voor dit jaar de SBS 901RST er in zitten. Eens kijken hoe dat bevalt.
 
Carpi-moto ook goede ervaring mee. Ik heb voor dit jaar de SBS 901RST er in zitten. Eens kijken hoe dat bevalt.
Klein beetje terugkoppeling is ook altijd lekker.

Aprilia RSV4 RF:
SBS 901RST. Nu 4 dagen Mettet er op zitten, en ze zijn op. De laatste sessie was ik zelf een beetje bang omdat er weinig over was als ik zo langs m'n velg de remklauw in keek.

Qua remmen zelf heb ik er helemaal niks op aan te merken, remmen goed en ik merk niet dat ze afbouwen naarmate de sessie vordert. Ik gebruik de Motul RF660 remvloeistof. Ik zou ze, zeker voor dat bedrag, nogmaals kopen. Ik ga wel even verder kijken omdat ik het leuk vind om te testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan