Welke remblokken voor m'n GSX-R

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Moet nieuwe remblokken voor hebben, welke raden jullie aan? Moet goed hard remmen :9 , heb liever blokken die erg goed remmen en iets harder slijten dan dingen die amper slijten maar ook matig remmen.

Kom maar op... bedankt alvast. :)
 
RVS remleidingen zijn standaard voorzien van een Tefal Anti-aanbaklaag 8-) haha...

in het kort, het RVS vlechtwerk rekt veel minder dan de rubber standaardleiding. Daardoor hoef je minder hard te knijpen voor dezelfde druk. Het kan zijn dat bij extreem gebruik je remhandle tegen het stuur komt, (handvat), maar met een stalen leiding dan mogelijk niet. Of minder in elk geval.

Ik heb vorig jaar op mijn thundercat SBS koper-sinterblokken gehad, dat merk je ook wel, terwijl de levensduur nog behoorlijk goed is (>10,000km).

Op mijn GSXR probeer ik misschien nog wel wat anders, maar ik ben niet ontevreden over de standaard-remmen, al pakken ze minder hard aan dan die van een Yamaha. Maar als je doorremt, doen ze het net zo goed hoor. Maar zachte blokken remmen altijd nog harder...

Grtzz HagaSan.
 
in het kort, het RVS vlechtwerk rekt veel minder dan de rubber standaardleiding. Daardoor hoef je minder hard te knijpen voor dezelfde druk. Het kan zijn dat bij extreem gebruik je remhandle tegen het stuur komt, (handvat), maar met een stalen leiding dan mogelijk niet. Of minder in elk geval.
Je moet nog even hard knijpen voor dezelfde remdruk (en dus vertraging), alleen geeft je hendel minder mee. (je hoeft dus minder ver te knijpen)
 
"in het kort, het RVS vlechtwerk rekt veel minder dan de rubber standaardleiding."

Nogmaals, dat RVS vlechtwerk doet niets voor het harder maken de remleidingen, dat doet de kuntstof binnenleiding. Je kan het RVS eraf knippen en de leiding werkt nog net zo goed. Die teflon leiding is veel vormvaster dan rubberen leidingen.

http://www.dupont.com/teflon
 
Op vrijdag 21 juni 2002 10:13 schreef John Janssen het volgende:Dat wil ik ook wel zien! Kan je misschien een kopietje meenemen naar de volgende race (6 juni). Hartelijk vriendelijk bedankt al vast...
Hé John, ik dacht dat je sneller dan ik was, maar nu blijkt dat je een maand achter loopt. ;)
 
Volgens Mar1tin moeten we aan DP (aka Dunloppads). Heb er nu Ferodo race pads opzitten, maar deze zijn nu na 6000 km zo goed als op. Remmen verder wel naar behoren.

Mar1tin, waar kan ik DP's ergens halen? Zijn er ook nog verschillende types. En hoe doen deze blokken het in de regen? Die Ferodo's zuigen gewoon als het nat is.

Edit: en vreten ze remschijven?
Deze DP pads word en er nu door m'n dealer ingezet. :)
 
Dat wil ik ook wel zien! Kan je misschien een kopietje meenemen naar de volgende race (6 juli). Hartelijk vriendelijk bedankt al vast...
mmmm,da's moeilijk.
staat op DV!
Ik zal wat "shots"van de camera afhalen en naar je mailen.
Ik heb trouwens nu eindelijk een digi-fototoestel,een Olympus E-10 en da's ongekend mooi!
Ben je er dan niet op a.s. maandag(z.a.c.)?
Trouwens John,ik heb vandaag een nieuwe ketting en Renthal tandwielen gemonteerd.
Zoals je zei:15-49 voor Zandvoort.
Maar voor zat een 16-tands!en achter 47....
Kom ik nu geen versnelling tekort???
Trekt wel bizar!
Was je niet in de war met 16tands?
Maar goed,ik heb eventueel kleinere bij mij zoals 46t/m 49.
Ik hoop dat je dit leest,want e-mailen gaat denk ik niet naar jj@.....Je werk,toch?
En dan is het telaat.
groeten Marcel.(de Job-fan)
 
Hi Marcel,

Ik hoop dat het goed ging op Zandvoort, er zijn een paar zware valpartijen geweest heb ik gehoort.
Ik moest naar Zwitserland, trouwens ik rijdt niet graag op Zandvoort.


"mmmm,da's moeilijk. staat op DV!"
Ik neem dan wel de video recorder mee naar Assen. Kan ik het daar dan via SCART/Tulp pulgjes op een "ouderwetse" video zetten?

john.
 
Het ging niet goed met die 49-15 tands,ik stond voor de afstandsborden al in de begrenzer!
Toen de 48 erop,en kwam ik op 1.11,338!
5e plaats.
Maar een 47-15 lijkt mij beter,omdat ik bij 200 meter er weer in zat.
Ik ga de band nog even bekijken of het wel interressant genoeg is.
Ik laat het je wel via mail weten.
mzzl.
 
Hoe zit het nou met de remmen van de GSX-R (2001/2002)? Remt dat ding een beetje goed door? Ik hoor dat het toch wel een beetje tegenvalt, zeker met de standaard remblokken erop. Bij mijn ZX6R had ik absoluut geen klachten, dat ding remde lekker!

Ohja en natuurlijk weet ik dat ik dit het beste zelf kan voelen bij een proefritje, en dat ga ik dan ook zeker doen. :] :)
 
Krijg ook stalen remleidingen erop, ben benieuwd. :9

Waarschijnlijk kan ik hem zaterdag weer ophalen, zal tijd worden, mis m'n brommertje nu al. :]

He rev, hoe bevallen die DP's en RVS remleidingen?
Heb gisteravond bijna 200 km met die sbk-3 blokken gereden. Ze zijn behoorlijk snel ingeremd en remmen wel lekker. Kweet nog niet hoe goed ze zijn tov die Ferodo Race Pads, want ook de remvloeistof moest na 6000 km (is dat niet wat snel?) al vervangen worden: het remhendel was niet echt 'hard' meer.
 
*KICK*....

(dag Oma...)

Nog mensen met recente ervaringen.. GSXR, remblokken, remleidingen... liefst ervaringen op straat. Welke blokken doen het (lang) goed, zit er nog verschil in de ene leiding of de andere...
 
sbk3 gaan veel langer mee dan lucas SV. SV geeft wel meer remvertraging bij zelfde knijpkracht.
Ik vermoed dat er tussen de ene en de andere stalen remleiding niet zo veel verschil zit tussen het remgevoel. Je kan kiezen tussen stalen en alu banjo's.
 
He rev, hoe bevallen die DP's en RVS remleidingen?
Heb gisteravond bijna 200 km met die sbk-3 blokken gereden. Ze zijn behoorlijk snel ingeremd en remmen wel lekker. Kweet nog niet hoe goed ze zijn tov die Ferodo Race Pads, want ook de remvloeistof moest na 6000 km (is dat niet wat snel?) al vervangen worden: het remhendel was niet echt 'hard' meer.
Beetje late reactie O-) maar het remde goed! Lekker hard en goed gevoel erin, beter iig dan met mijn nieuwe 2001 Gixxer (normale remleidingen en standaard blokken, niks veranderd). Daar vind ik het gevoel niet super al remt hij best goed als je doorknijpt. Remvloeistof begint wel weer erg donker te worden (brommer heeft nu dik 8000 km gelopen) dus dat moet binnenkort wel even vervangen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan