Welke remblokken voor m'n GSX-R

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Moet nieuwe remblokken voor hebben, welke raden jullie aan? Moet goed hard remmen :9 , heb liever blokken die erg goed remmen en iets harder slijten dan dingen die amper slijten maar ook matig remmen.

Kom maar op... bedankt alvast. :)
 
Moet nieuwe remblokken voor hebben, welke raden jullie aan? Moet goed hard remmen :9 , heb liever blokken die erg goed remmen en iets harder slijten dan dingen die amper slijten maar ook matig remmen.

Kom maar op... bedankt alvast. :)

Ik heb zelf op mijn GSX-R 3 weken terug carbone loraine ?? blokken erop laten zetten. ik was totaal niet tevreden met mijn af fabriek blokkies en heb ze er dan ook af laten halen (ik heb de motor nu 3 maanden en toen had ik er 4.000 km opzitten.

deze blokken werden mij aangeraden door MOBU motors in enkhuizen daar wisten ze van het probleem en het is nu echt stukken beter hoor veel agressiever die remmen. ik rem graag met 2 vingers en dat kan nu eindelijk.

Deze blokken hebben trouwens ook een laag van keramiek aan de kant van de zuigers zodat de warmte niet naar de vloeistof gaat

echt moet je nemen hoor die dingen anders moet je mobu ff bellen voor verdere uitleg waarom etc..
 
Volgens Mar1tin moeten we aan DP (aka Dunloppads). Heb er nu Ferodo race pads opzitten, maar deze zijn nu na 6000 km zo goed als op. Remmen verder wel naar behoren.

Mar1tin, waar kan ik DP's ergens halen? Zijn er ook nog verschillende types. En hoe doen deze blokken het in de regen? Die Ferodo's zuigen gewoon als het nat is.

Edit: en vreten ze remschijven?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf op mijn GSX-R 3 weken terug carbone loraine ?? blokken erop laten zetten. ik was totaal niet tevreden met mijn af fabriek blokkies en heb ze er dan ook af laten halen (ik heb de motor nu 3 maanden en toen had ik er 4.000 km opzitten.
deze blokken werden mij aangeraden door MOBU motors in enkhuizen daar wisten ze van het probleem en het is nu echt stukken beter hoor veel agressiever die remmen. ik rem graag met 2 vingers en dat kan nu eindelijk.

Deze blokken hebben trouwens ook een laag van keramiek aan de kant van de zuigers zodat de warmte niet naar de vloeistof gaat

echt moet je nemen hoor die dingen anders moet je mobu ff bellen voor verdere uitleg waarom etc..

:^
 
Ik heb zelf op mijn GSX-R 3 weken terug carbone loraine ?? blokken erop laten zetten. ik was totaal niet tevreden met mijn af fabriek blokkies en heb ze er dan ook af laten halen (ik heb de motor nu 3 maanden en toen had ik er 4.000 km opzitten.

deze blokken werden mij aangeraden door MOBU motors in enkhuizen daar wisten ze van het probleem en het is nu echt stukken beter hoor veel agressiever die remmen. ik rem graag met 2 vingers en dat kan nu eindelijk.

Deze blokken hebben trouwens ook een laag van keramiek aan de kant van de zuigers zodat de warmte niet naar de vloeistof gaat

echt moet je nemen hoor die dingen anders moet je mobu ff bellen voor verdere uitleg waarom etc..
Heb je de A3 of de SBK3 versie van CL?
 
Kan iemand deze motorleek ff vertellen wat
Stalen remleidingen nu precies doen??

Klinkt alsof het wel eens handig zou kunnen zijn
voor die matig remmende fiets van me..
Rubber leidingen zijn veel flexibeler, dus geven mee... Dus bouwt minder / trager druk op... Omdat RVS niet rekt, krijg je en meer lineaire drukopbouw met remmen (dus beter gevoel). Ook bouw je sneller druk op en, bij sommige types, meer druk... Hoorde zelfs iets over minder fading, door warmte-afvoer door de leiding, maar dat lijkt me overdreven... :)

BTW, Kawa ZX-6R matig remmen? Valt toch erg mee... Beetje knijpen is altijd goed voor een loskomend achterwiel, ook bij rustig opbouwen... Zeker weten dat het niet aan jezelf ligt (niet helemaal door durven knijpen, ofzo)?

Anders toch eens na laten kijken... Kawa remt gewoon goed normaal...
 
Ferodo CP911,beter is er niet!
Wel anders.
Wat wil je,hard bijten of goed doseerbaar en heel hard vertragen?
HH-pads bijten en de CP911's zijn toch echt goed te doseren en vertraagd echt bizar.
En...ze zijn Super DIK en vreten geen schijven en zijn vrijwel direkt op bedrijfstemperatuur en...en....
Maar inderdaad over de DP pads hoor ik ook goede dingen,helaas nog niet geprobeerd.
Ik wil het ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
wat kost dat pork?

Ferodo CP911,beter is er niet!
Wel anders.
Wat wil je,hard bijten of goed doseerbaar en heel hard vetragen?
HH-pads bijten en de CP911's zijn toch echt goed te doseren en vertraagd echt bizar.
En...ze zijn Super DIK en vreten geen schijven en zijn vrijwel direkt op bedrijfstemperatuur en...en....
Maar inderdaad over de DP pads hoor ik ook goede dingen,helaas nog niet geprobeerd.
Ik wil het ook niet meer.
 
dp pads standaard

ze bijten wat minder(dan orgineel honda) bij het aanleggen, maar des te harder bij het doorknijpen zeker als ze op temperatuur zijn.

dan moeten de sport blokken het zeker goed doen denk'k.

bij regen is het bijten bij het aanleggen net iets minder dan bij droog weer.

al met al best tevreden met deze standaard dp blokken nu nog afwachten hoe lang ze het met mijn rijstijl uithouden })
 
Rubber leidingen zijn veel flexibeler, dus geven mee... Dus bouwt minder / trager druk op... Omdat RVS niet rekt, krijg je en meer lineaire drukopbouw met remmen (dus beter gevoel). Ook bouw je sneller druk op en, bij sommige types, meer druk... Hoorde zelfs iets over minder fading, door warmte-afvoer door de leiding, maar dat lijkt me overdreven... :)

BTW, Kawa ZX-6R matig remmen? Valt toch erg mee... Beetje knijpen is altijd goed voor een loskomend achterwiel, ook bij rustig opbouwen... Zeker weten dat het niet aan jezelf ligt (niet helemaal door durven knijpen, ofzo)?

Anders toch eens na laten kijken... Kawa remt gewoon goed normaal...

Als je remmen moet, dan remmen ze ook...zelfs flink hard, maar het bouwt in de verste verte niet lineair op, erg slecht doseerbaar. Moet altijd flink doorknijpen als
er eens geremd moet worden....
 
Ik heb lange tijd Carbon Lorraine gebruikt maar die blokken hebben als nadeel dat als ze 50% versleten zijn ze veel minder gaan remmen.
Ik heb nu Lucas blokken. Super remmen tot het laatste korreltje, zie bijgaande foto. Ik was ze een beetje vergeten te vervangen, kom ik tijdens de CUP race op Zolder in de laatste ronde over de heuvel knallen heb ik geen remmen meer voor de chicane. Dus door de grindbak en de laatste bochten maar een beetje met de achterrem erbij, toch nog derde geworden.


Motorpro in Veendam verkoopt ze.
Louis Postorder en Hein Gericke verkopen ze ook.

John.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3618/1b1c896f588f6934d01eacf4d1ab31a9 (brakepad1.jpg)​
 
"Omdat RVS niet rekt, krijg je en meer lineaire drukopbouw met remmen (dus beter gevoel). Ook bouw je sneller druk op en, bij sommige types, meer druk... Hoorde zelfs iets over minder fading, door warmte-afvoer door de leiding, maar dat lijkt me overdreven... "

Wat is dit nu weer voor een onzin. De leidingen zijn niet van staal hoor. De leiding is van teflon. Omdat teflon makkelijk beschadigt (smelt) wordt de leiding beschermt door een RVS vlechtwerkje aan de buitenkant.
Je kan trouwens ook teflon remleidingen kopen zonder het RVS vlechtwerkje of met een kevlar beschermlaag.
Als je RVS vlechtwerkjes neemt dan ook daar een plastic (doorzichtig) beschermhoesje om eisen. Dat vlechtwerk beschadigt je spatbord en radiateur. (Ja, je leidingen kunnen bij heftig remmen je radiateur raken).

John.
 
Terug
Bovenaan Onderaan