welke remblokken...??

riessie

MF veteraan
21 apr 2006
2.160
0
Rotterdam
Ik was van plan mn remmen te gaan vervangen.. wilde alleen is ff op het grote www gaan checken wat die dingen kosten... maar heb eigenlijk geen idee welke ik moet hebben of welke shop deze heeft.... ik heb een suzuki gsx-r 750 uit 96...
Alvast bedankt.... :+
 
Heb ff jullie adviezen gevolgd en die sites gecheckt... en idd allemaal tussen de 20 en 40 euries...vanmorgen ff motoport gebeld dacht ga daar ook ff checken...kosten daar gewoon 45 euro per set en dan zijn het nog niet eens van sintermetaal..... :?
Beetje internetshoppen kan dus nooit geen kwaad... *O*
 
Heb ff jullie adviezen gevolgd en die sites gecheckt... en idd allemaal tussen de 20 en 40 euries...vanmorgen ff motoport gebeld dacht ga daar ook ff checken...kosten daar gewoon 45 euro per set en dan zijn het nog niet eens van sintermetaal..... :?
Beetje internetshoppen kan dus nooit geen kwaad... *O*
Misschien verkoopt Motoport de originele Suzuki OE blokken? Die zijn altijd wat duurder.
Niet zelden is OE de beste keus, hoewel sommige generieke merken als DP (Dunlopad) of Carbon Lorrain ook erg goed zijn. Voor gesinterde blokken is EBC (HH) ook aan te bevelen in mijn ervaring.

Gesinterde blokken happen meestal wat enthousiaster in de schijven en slijten minder snel, maar de schijven zelf krijgen het meestal ook harder te verduren dan met organische- of semi-gesinterde blokken. Beetje afwegen tussen pret en kosten dus.
 
Dat slijten van de schijven is natuurlijk sterk afhankelijk van het gebruik, maar valt bij normaal gebruik op de openbare weg best wel mee. De kosten aan voorbanden etc. liggen in ieder geval een stuk hoger.
 
???
zijn blokken zijn op.. Dus schijven hoef je niet te vervangen als je op tijd bent met blokken wisselen.

Maakt niet veel uit of je originele gebruikt of van een ander merk hoor...

Hij heeft het erover dat al die gesinterde troep e.d. je schijven opvreet. Je blokken slijten dan weliswaar minder, maar je schijven harder. En ik zou liever mijn blokken vervangen...

Bovendien zijn die blokken ook nog duurder, je betaald dus meer om extra schijfslijtage te krijgen |(
 
Hij heeft het erover dat al die gesinterde troep e.d. je schijven opvreet. Je blokken slijten dan weliswaar minder, maar je schijven harder. En ik zou liever mijn blokken vervangen...

Bovendien zijn die blokken ook nog duurder, je betaald dus meer om extra schijfslijtage te krijgen |(
Je betaald voor beter werkende remmen.
Een zachte band slijt ook sneller dan een toerband.
Je betaald niet voor de extra slijtage maar voor de extra grip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan