Welke remblokken?

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Hmmm...als er rookwolken van je remmen afkomen dan is het tijd voor andere blokken geloof ik...

De vraag is: welke?

Het zijn remmen van een eerste generatie Hayabusa, ik twijfel tussen gesinterde en carbon blokken, beiden zouden betere tegen hogere temperaturen moeten kunnen en hard vertragen dus ik zou zo niet weten welke van de twee beter zou zijn?

Tevens, welk merk? Zijn er zoveel...

Tips, suggesties?
 
je twijfelt tussen vol carbon of gesinterde samenstelling? Carbon is voor circuitgebruik (oorspronkelijk) en moet je wat warmer houden om zijn remkracht te behouden, op temperatuur remt dit het hardst vd 2.

Een upgrade blok (sinter-race) is denk ik het beste voor straatgebruik voor je. Over merken kun je eeuwig discussieren. Brembo is een degelijk merk (alhoewel er ook genoeg verhalen de ronde van gaan) wat je wel mag/kan vertrouwen.
 
p.s. als de organische remvoering in de fik vliegt remt misschien toch wel hard genoeg voor carbon ;)

Maar point taken, voor de rustige ritjes toch beter een allrounder pakken!
 
Carbon remt een heel stuk slechter als ze niet warm zijn. En 'warm' in de categorie waarvoor ze bedoeld zijn krijg jij ze niet op de openbare weg. Voor op straat gewoon gesinterd dus.

ja dat zeg ik :+

@buell, nee ga je op straat (zeker met een hayabusa) niet warm houden... op temperatuur krijgen misschien wel, maar bij de volgende keer zijn ze weer te ver afgekoeld voor de goede werking..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan