Welke rempomp achter?

Danton

SVeteraan
19 mrt 2015
1.353
715
Nederland
Goedemiddag,

Op dit moment heb ik op mijn SV650S '99 een VFR 800 achterbrug en 3-pots remklauw waarbij de middelste en buitenste direct aan elkaar zijn gekoppeld (i.v.m. geen ABS) en nu is de vraag of de SV rempomp voldoende is? Heb het gevoel dat ik best wel wat moeite moet doen om te remmen en goed te doseren. De rempomp van de SV is een Tokico 1/2 (13mm) oorspronkelijk i.c.m. een 1-pots remklauw. Zou een Nissin of Brembo rempomp van 13mm of 11mm beter/ fijner zijn? Hart tot hart helaas 50mm dus niet al teveel opties (MV Agusta?) maar volgens mij heb ik ergens nog een TRW adapter van 40mm liggen 🧐

VFR remklauw
chrome_PMa68JN2UP.thumb.png.c2a7601cb3757606f7468fbef02114fe.png.9558def1b7a0d56cf9298a1992f86...png
IMG_2514.jpeg

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Danny
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je 3 zuigers nodig achter ? En die leiding gaat het ontluchten er ook niet makkelijker op maken.
Maar on topic : Hoe meer zuigeroppervlak, hoe meer volume je moet verplaatsen, dus heb je een grotere hoofdremcylinder nodig.
 
Waarom heb je 3 zuigers nodig achter ? En die leiding gaat het ontluchten er ook niet makkelijker op maken.
Ik heb ze zeker nier nodig ;), de remklauw is standaard en hoort bij deze VFR 800 achterbrug. Ik kan de middelste ook wel loskoppelen, dan blijven de 2 buitenste over maar is dat bevorderlijk?

Maar on topic : Hoe meer zuigeroppervlak, hoe meer volume je moet verplaatsen, dus heb je een grotere hoofdremcylinder nodig.
Dan zou een 16mm (5/8) rempomp de betere optie zijn?
 
Hmmm als ik achterrem zoekt van een SV650S '99 kom ik geen één potter tegen maar een remklauw met twee zuigers tegenoverelkaar .
Nu heb je er één op waar de zuigers aan één kant zitten en waar je er maar twee van gaat gebruiken , er is daarom geen andere pomp nodig er veranderd maar weinig ( een paar mm2 meer of minder aan zuiger oppervlakte) .
Slimmer zou zijn om die montage plaat van de remklauw aan te passen en je originele remklauw te blijven gebruiken .
Maar goed dat is niet voor iedereen mogelijk besef ik wel
 
Dank @guzzigek !

Dan heb ik mij vergist! Heb de originele al heel lang niet meer en dacht dat het er één was. Bad research ;).

Helaas is voor mij fabricage geen optie, dan moet ik dat ergens laten doen. Ik probeer deze hobby een beetje betaalbaar te houden 😅.

Ik ga z.s.m. de 2 zuiger optie proberen :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan