Welke remschakelset is de favoriet?

Somebadi

MF'er
1 jun 2015
192
24
Hellevoetsluis
Welke remschakelset vinden jullie het fijnst? Ik ben namelijk een beetje aan het orienteren en kom een enorme scala aan setjes tegen.

Op dit moment rij ik met pptuning (model weet ik niet), maar heb het idee dat het flink stugger schakelt dan origineel. Zo'n Gilles tooling set bijvoorbeeld ziet er erg gelikt uit, maar is deze kwaliteit ook te merken tijdens het rijden?
 
Als het flink stugger schakelt staat de draaipunten van het schakelpedaal waarschijnlijk droog of (indien er een stang met twee kogels tussen zit) staan de draaipunten van schakelas > kogel en schakelpedaal > kogel in rust niet onder een hoek van 90°.
 
Heb 1 motor met PP tuning schakelt gewoon soepel, denk dat je probleem is wat MasterTommy hierboven schetst.
Op de andere motor een setje van het merk Neverland (MJ?) uit Engeland (lees china) voor 75 euro, het materiaal is wat dunner en iets gammeler maar voor op het circuit goed genoeg. Beter een set van 75 euro krom vallen als een van 450, wat een geld durven ze daar voor te vragen zeg......
 
Heb 1 motor met PP tuning schakelt gewoon soepel, denk dat je probleem is wat MasterTommy hierboven schetst.
Op de andere motor een setje van het merk Neverland (MJ?) uit Engeland (lees china) voor 75 euro, het materiaal is wat dunner en iets gammeler maar voor op het circuit goed genoeg. Beter een set van 75 euro krom vallen als een van 450, wat een geld durven ze daar voor te vragen zeg......

Ok ja ik heb een beetje slechte ervaring met mindere remschakelsets. Een maat van mij is flink gecrasht omdat tijdens het rijden zn stepje brak (al hoeft dat niet aan de schetsplaat oid te liggen). Die 450 euro kan ik wel enigszins begrijpen als er een duur Aluminiumlegering wordt gebruikt en lastige/dure CNC bewerkingen nodig zijn plus duurdere lagers/kogels/etc.

Ben vooral benieuwd of het verschil in PPtuning/Gilles/TRW/rizoma/LSL/etc. merkbaar is tijdens het rijden en schakelen. En welke ervaring heeft iedereen dan?

Ik zit trouwens persoonlijk niet veel aan de instellingen kwa hoogte/afstand. Zodra dat eenmaal goed zit, zit het goed. Dus dat hoeft voor mij niet fancy te zijn.
 
Als het flink stugger schakelt staat de draaipunten van het schakelpedaal waarschijnlijk droog of (indien er een stang met twee kogels tussen zit) staan de draaipunten van schakelas > kogel en schakelpedaal > kogel in rust niet onder een hoek van 90°.

Misschien is stugger niet een goed woord die ik gekozen heb. Het is meer "houterig". Moeilijk uit te leggen...8)7
Vaak op standaard modellen lijkt het ook alsof je verder met je voet kan duwen (een soort van dooie zone) dan met een aftermarket setje.... moeilijk uit te leggen;)
 
Ok ja ik heb een beetje slechte ervaring met mindere remschakelsets. Een maat van mij is flink gecrasht omdat tijdens het rijden zn stepje brak (al hoeft dat niet aan de schetsplaat oid te liggen). Die 450 euro kan ik wel enigszins begrijpen als er een duur Aluminiumlegering wordt gebruikt en lastige/dure CNC bewerkingen nodig zijn plus duurdere lagers/kogels/etc.

Ben vooral benieuwd of het verschil in PPtuning/Gilles/TRW/rizoma/LSL/etc. merkbaar is tijdens het rijden en schakelen. En welke ervaring heeft iedereen dan?

Ik zit trouwens persoonlijk niet veel aan de instellingen kwa hoogte/afstand. Zodra dat eenmaal goed zit, zit het goed. Dus dat hoeft voor mij niet fancy te zijn.

Heb ook alle bouten en moeren vervangen met spullen van de lokale ijzerboer, en de steps zelf zijn ook van pp omdat de tjieneesse steps 0,0 grip hebben 🙈
 
Ok ja ik heb een beetje slechte ervaring met mindere remschakelsets. Een maat van mij is flink gecrasht omdat tijdens het rijden zn stepje brak (al hoeft dat niet aan de schetsplaat oid te liggen). Die 450 euro kan ik wel enigszins begrijpen als er een duur Aluminiumlegering wordt gebruikt en lastige/dure CNC bewerkingen nodig zijn plus duurdere lagers/kogels/etc.

Ben vooral benieuwd of het verschil in PPtuning/Gilles/TRW/rizoma/LSL/etc. merkbaar is tijdens het rijden en schakelen. En welke ervaring heeft iedereen dan?

Ik zit trouwens persoonlijk niet veel aan de instellingen kwa hoogte/afstand. Zodra dat eenmaal goed zit, zit het goed. Dus dat hoeft voor mij niet fancy te zijn.
Zo min mogelijk draaiende delen, dat vergroot de kans op speling, ookal is dat minimaal. Het is zaak dat al he op je pookje duwd dat je directe overbrenging realiseert.
Ik heb met rizoma gereden, kwaliteit jis zeer goed, alles is te verstellen maar dit heeft een extra draaipunt en dus had ik speling/losse slag. Dit icm quickshifter is niet fijn.
Nu heb ik het schakelpookje vervangen door pp tuning, kostte ook m'n standaard maar heb nu 1 draaipunt minder. De verstelling is wel minder. Eigenlijk geen. Rem zijde is nog wel rizoma, maar heeft geen prio.
 
Er zat op mijn Suzuki gsxr 1000 k9 een TRW set, ik heb er vandaag een ARP remschakelset op gezet. Voelt zeer degelijk en is in gewicht zwaarder dan de TRW set.
20200307_145731.jpg
20200307_145720.jpg
 
Verder heb ik eigenlijk altijd met PP sets gereden, alle onderdelen los te verkrijgen en veel anderen tijdens een citcuitdag rijden er ook mee. Dus mocht je crashen kan je nog eens iets "lenen" bij je buurman
 
Ok ja ik heb een beetje slechte ervaring met mindere remschakelsets. Een maat van mij is flink gecrasht omdat tijdens het rijden zn stepje brak (al hoeft dat niet aan de schetsplaat oid te liggen).
Jij hebt er geen slechte ervaring mee, die maat.
En dat wordt er al snel naar de leverancier gekeken, en niet naar de monteur - eventuele slechte montage of misbruik.
Ik heb vorig jaar nog spullen gratis doorgegeven die goed waren, de volgende eigenaar brak alles af bij het op de motor zetten.
Vervolgens kocht hij dezelfde rimstriping, maar die kreeg hij niet aan het plakken en de maatvoering zou fout zijn.
Toen kocht hij andere spiegels en verloor die onder het rijden.
Het lag allemaal aan de spleetogen. 8)7 _O-

Wat mij trouwens minder bevalt aan vervangingsetjes is dat de voetsteunen niet meer kunnen kantelen.
Op zowel een ZX-10R als een S1000RR heb ik de voetsteunen meer dan eens aan de grond gereden.
Bij een starre voetsteun vind ik dat geen fijn idee. :?
 
Dat is ook weer handig inderdaad!
Misschien wel handig, maar zou geen criteria zijn voor een keuze van het rem - schakelset. Desnoods schroef je het origineel erop als je de spare parts niet tot je beschikking hebt.
Reserve voetsteunen kan je zo op de draaibank maken of bestellen. Pookje voor het schakelen is ook geen rocket science
 
Zijn er aftermarket rem- schakelsets waarbij je de standaard kan behouden?
 
Jij hebt er geen slechte ervaring mee, die maat.
En dat wordt er al snel naar de leverancier gekeken, en niet naar de monteur - eventuele slechte montage of misbruik.
Ik heb vorig jaar nog spullen gratis doorgegeven die goed waren, de volgende eigenaar brak alles af bij het op de motor zetten.
Vervolgens kocht hij dezelfde rimstriping, maar die kreeg hij niet aan het plakken en de maatvoering zou fout zijn.
Toen kocht hij andere spiegels en verloor die onder het rijden.
Het lag allemaal aan de spleetogen. 8)7 _O-

Wat mij trouwens minder bevalt aan vervangingsetjes is dat de voetsteunen niet meer kunnen kantelen.
Op zowel een ZX-10R als een S1000RR heb ik de voetsteunen meer dan eens aan de grond gereden.
Bij een starre voetsteun vind ik dat geen fijn idee. :?



Dan ga je eigenlijk te plat en is je houding niet ok.
Of je gebruikt de variatie in herstelling niet:P
 
Dan ga je eigenlijk te plat en is je houding niet ok.
Of je gebruikt de variatie in herstelling niet:P
Begin jaren 80 hingen ze er ook niet als apen naast. :+ ;)

Zowel bij mijn ZX-10R, S1000R en S1000RR de vering aangepast en geen problemen meer gehad. :]
 
Welke remschakelset vinden jullie het fijnst? Ik ben namelijk een beetje aan het orienteren en kom een enorme scala aan setjes tegen.

Op dit moment rij ik met pptuning (model weet ik niet), maar heb het idee dat het flink stugger schakelt dan origineel. Zo'n Gilles tooling set bijvoorbeeld ziet er erg gelikt uit, maar is deze kwaliteit ook te merken tijdens het rijden?
Deze moet je hebben,er zijn 2 verschillende maten bij PP Tuning.Beetje middenweg zoeken want bij mij kan je schakelen als door boter maar dan wordt je slag te groot,een kleine slag dan wordt die weer stugger.
Ik heb de korte gemonteerd.PP heeft ook 3 punten waarop je de schakelstang kan bevestigen bij draaipunt,dat varieert ook dan weer van soepel naar stug en korte of lange slag.Allemaal te maken onder welke hoek je de schakelstang bevestigd.

5AE66A92-CCFE-4A60-9E20-33495881E01A.jpeg
 
Deze moet je hebben,er zijn 2 verschillende maten bij PP Tuning.Beetje middenweg zoeken want bij mij kan je schakelen als door boter maar dan wordt je slag te groot,een kleine slag dan wordt die weer stugger.
Ik heb de korte gemonteerd.PP heeft ook 3 punten waarop je de schakelstang kan bevestigen bij draaipunt,dat varieert ook dan weer van soepel naar stug en korte of lange slag.Allemaal te maken onder welke hoek je de schakelstang bevestigd.

Bekijk bijlage 1490915
Nee,
Het heeft te maken met de afstand van het bevestigingspunt tov draaipunt, hoeken moeten altijd 90 graden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan