Welke routeplanner is het beste?

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Ik zoek een goede routeplanner op cd-rom. Welke kan ik het beste gebruiken? Enkele eisen:

*Van straat tot straat
*iig Benelux, evt ook omringende landen
*Te upgraden via internet
*Fatsoenlijke kaarten om uit te printen.
*Meerdere tussenpunten op te geven
 
Waarom zal je der eentje op cd-rom nemen als je der taloze hebt op internet.

Die van bv. de shell is heel goed, maar ook autolease holland
Die van de anwb vindt ik wat minder

En die blijven meestal up to date... :)
 
Ik zoek een goede routeplanner op cd-rom. Welke kan ik het beste gebruiken? Enkele eisen:

*Van straat tot straat
*iig Benelux, evt ook omringende landen
*Te upgraden via internet
*Fatsoenlijke kaarten om uit te printen.
*Meerdere tussenpunten op te geven

Route 66 Europe professional (5cd's) en een 200 Euro maar wel heel goed
 
Geostar is idd niet slecht. Maar ik wil wat meer mogelijkheden en een beetje fatsoenlijk kunnen srollen/pannen over de kaart. En dat laatste gaat zo retetraag met die internet planners. En veel meer tussenpunten op kunnen geven.

Bestaat er van Route 66 Europe ook zoiets als een Home-edition?
 
Route 66, stond toen op befaamde MF-FTP (welke jammergenoeg niet meer in de lucht is, heb UT2003 nog.....).

Wereldprogje.....
 
Route 66 Europe professional (5cd's) en een 200 Euro maar wel heel goed


Heb jij die?! Als je die hebt, kom je eindelijk maar eens keertje langs om die zooi te laten kopieren :)
'k Heb/had hier een 3 cd versie van route 66 2002 Europe (ik dacht dat dat de pro was trouwens) maar daar is de eerste CD van verneukt ;(


Joris: Route 66 voldoet aan al je eisen behalve die "Te upgraden via internet". Maar dat heb je niet echt nodig hoor. Elk jaar een nieuwe is meestal wel voldoende. (effe gechecked, 't ding heeft internet updating) :)

Zie http://www.pricewatch.be/images/turnhout/ voor een voorbeeldje van edite 2002 europe, ondertussen is 2003 alweer uit en die's nog een stukkie beter, vooral op de verder uitgezoomde stukken (duidelijkere wegen).
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een goede routeplanner op cd-rom. Welke kan ik het beste gebruiken? Enkele eisen:

*Van straat tot straat
*iig Benelux, evt ook omringende landen
*Te upgraden via internet
*Fatsoenlijke kaarten om uit te printen.
*Meerdere tussenpunten op te geven

ik gebruik de ouderwetse landkaart en mijn schrijfkunst en als ondersteuning zo'n computer routeplanner.

als leest hoeveel onzin op de route beschrijving,van computer routeplanner, staat dan raak je bij de straat uit rijden al de weg kwijt.
 
ik gebruik de ouderwetse landkaart en mijn schrijfkunst en als ondersteuning zo'n computer routeplanner.

als leest hoeveel onzin op de route beschrijving,van computer routeplanner, staat dan raak je bij de straat uit rijden al de weg kwijt.

Dan moet jij mij vroegere woonstede maar eens zoeken op de landkaart.
Het Einde 36, 2370 Arendonk, België
Succes zou'k zeggen!

Uit eigen ervaring weet'k dat route 66 ERG goed is, en mits vooraf even fatsoenlijk de kaart die erbij zit te bekijken dan kan het bijna niet beter meer.
 
Even een ComputerTotaal! kopen. Daar staat een testje in. Routenet.nl was geloof ik het beste. Maar ikzelf vind die van alh.nl goed genoeg.

Edit: Even de CT! erbij gepakt en daarin staat:

map24.nl *****
routenet ***
alh.nl ***
shellgeostar.nl ***
 
Laatst bewerkt:
Heb jij die?! Als je die hebt, kom je eindelijk maar eens keertje langs om die zooi te laten kopieren :)
'k Heb/had hier een 3 cd versie van route 66 2002 Europe (ik dacht dat dat de pro was trouwens) maar daar is de eerste CD van verneukt ;(


Joris: Route 66 voldoet aan al je eisen behalve die "Te upgraden via internet". Maar dat heb je niet echt nodig hoor. Elk jaar een nieuwe is meestal wel voldoende. (effe gechecked, 't ding heeft internet updating) :)

Zie http://www.pricewatch.be/images/turnhout/ voor een voorbeeldje van edite 2002 europe, ondertussen is 2003 alweer uit en die's nog een stukkie beter, vooral op de verder uitgezoomde stukken (duidelijkere wegen).

Die Europa 2003 Professional ziet er erg goed uit. En kost 'slechts' €100. Die gaat idd van deur tot deur.

Poohbeer, zou jij een screenrip van een routebeschrijving willen posten. Op de site kan ik die geen vinden. Vind het erg belangrijk hoe de route beschreven wordt. Dankjewel
 
Poohbeer, zou jij een screenrip van een routebeschrijving willen posten. Op de site kan ik die geen vinden. Vind het erg belangrijk hoe de route beschreven wordt. Dankjewel

routebeschrijving.jpg


Da's België 2003.
De pics van de kaarten in die turnhout dir zijn nog van europa 2002. pics van 2003 zijn echt duidelijker (op landelijk niveau zijn enkel de landelijke wegen duidelijk, op provinciaal niveau de gewestswegen enz. en het contrast is beter geworden)
Daar maak'k GEEN screenshots van want da's echt niet leuk op een 14 of 15" aan 800*600 :)
 
zit ik na aanleiding van dit topic nog ff te spelen met Route 66, blijkt hij ook de actueele verkeerssituatie te kunne weergeven... :} Wist ik nog niet :+
 
Ik heb m'n keus gemaakt. Waar op inet kan ik deze routeplanner niet te duur en betrouwbaar bestellen?
 
Als iemand hem heeft, dan weet ik nog wel een plekje waar je een 'backup' neer kan zetten zodat iedereen hem eens kan proberen voor ie geld uitgeeft in de winkel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan