welke routeplanner? Zelf je route maken

Xender3

MF'er
21 feb 2014
68
0
Hi, ik ben opzoek naar route planner, zodanig dat ik mijn eigen route kan uitstippelen.
Normaal gebruik ik google maps, maar dat stopt na 6-7 tussenstops. Dan kan je er geen meer toevoegen..

Wat gebruiken jullie?

mvg
Jurgen
 
Ik gebruik ITN-converter. Is eenvoudig te bedienen. Is een klein progje van amper 1 MB, nestelt zich niet in je OS. kan meegenomen worden op reis op een SD-card of usb stick of op je navi apparaat zelf. Gewoon ergens op een plek waar een pc staat met internet (dorpscafe, campin) kun je eventueel je routes aanpassen/maken.

Het mooie van dit programma is dat je kan kiezen welke kaart je wilt gebruiken zodat je bijvoorbeeld de verloop van de wegen kunt bekijken. Je kan tijdens het maken van de route bijvoorbeeld ook switchen naar GooglEarth weergave, dit alles zonder dat je je route kwijtraakt. Zo kun je bijvoorbeeld ook switchen naar kaarten van ViaMichelin (die geven de groene routes aan op hun kaarten) om te checken of je routes over zoveel mogelijk groene lijnen lopen.

En nu komt nog een mooie truc van dit programma. Je kan je routes door meerdere kaartaanbieders laten genereren. Waar je bij Tyre vastzit aan GoogleMaps, kun je bij ITN-converter kiezen uit veel kaartaanbieders. Googlemaps is prachtig, maar als er in de winter een weg afgesloten is dan leidt GoogleMaps je ergens anders langs. Met ITNconverter kun je de routes laten genereren door bijv TomTom, Waze, GoogleMaps of ViaMichelin. ViaMichelin laat je wel de route plannen over de gesloten passen. Binnen deze aanbieders kun je ook nog kiezen uit de opties: Snelwegen mijden, Tolwegen mijden, Toeristische, Snel, Kort enzovoorts.

Ow ja, ook niet onbelangrijk: ITN kan met diverse routeformats uit de voeten en je kunt met ITNconverter routes maken voor alle gangbare navi-systemen.

Vandaar mijn keuze voor ITN-converter
 
Laatst bewerkt:
hi

juist eens zitten zoeken, en voor mac vind ik maar 1 website om te downloaden en als ik het dan uiteindelijk download zegt men mac dat het onveilig is en dat ik het moet verwijderen ...

Maar toch bedankt voor de reactie, ik zoek ondertussen verder of ik nergens anders kan downloaden
 
Tja, dat zegt windows ook vaak. Niet teveel van aantrekken. Maar euh, ITN werkt niet op MAC, alleen op Windows.
Succes met je zoektocht!
 
hi

juist eens zitten zoeken, en voor mac vind ik maar 1 website om te downloaden en als ik het dan uiteindelijk download zegt men mac dat het onveilig is en dat ik het moet verwijderen ...

Maar toch bedankt voor de reactie, ik zoek ondertussen verder of ik nergens anders kan downloaden
Er is wel een basecamp voor Mac
BaseCamp™ | Garmin | United States of
http://trailrunner.en.softonic.com/mac
Appstore:
https://itunes.apple.com/nl/app/travel-route-planner/id504536611?mt=12
 
Als de ITN converter niet gaat dan is Tyre een hele goede optie.
Ik heb beide,eea om redenen die Borisz al omschreef.
 
Hans, je schrijft o.a. over www.routeyou.com; als er toch een online programma is die mij stapelgek maakt is dat www.routeyou.com. Erg onnauwkeurig met tussenpunten op de meest ondefinieerbare posities.

Dat begrijp ik niet zo: die tussenplaatsen plaats je immers zelf?? Plaats anders even een linkje naar een route die je op routeyou gemaakt hebt dan kan ik er een blik op werpen.

Overigens: als je een dergelijke route naar de zumo stuurt dan doe je dat in trackformat (kan niet anders) en heb je feitelijk helemaal geen via's.
 
Ben tevreden routeyou.com gebruiker, aangezien daar een motornetwerk aanhangt dat mij over mooie wegen leidt. De track(.gpx) importeer ik daarna in Basecamp, aangezien ik met een Zumo rijd en ik graag tussenstops inplan.
Dus in Basecamp converteer ik de track naar een route. Deze wijkt idd soms af van de oorspronkelijke track (afhankelijk van je instellingen in Basecamp) en ook staan de via-punten soms naast de weg, omdat Basecamp en Routeyou van verschillend kaartmateriaal uitgaan. Die dus even corrigeren (evt met Javawa tool).
Zoals Hans aangeeft, track direct in de Zumo laden en dan rijden heb ik (nog) niet geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog eenerg leuke planner tegengekomen op Advrider.

www.furkot.com

Valt mooi in te stellen hoe laat je ongeveer vertrekt elke dag, tot hoe laat je rijdt, hoeveel km je op een tank kan doen, wat voor verblijf je onderweg wil,...
Daar houdt hij dan allemaal rekening mee.
 
Tyre voor kleine routes.
Of ITN converter voor lange routes.

Tyre werkt makkelijker maar is zo ongelovelijk langzaam bij erg grote routes.
ITN converter is veel sneller.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog eenerg leuke planner tegengekomen op Advrider.

www.furkot.com

Valt mooi in te stellen hoe laat je ongeveer vertrekt elke dag, tot hoe laat je rijdt, hoeveel km je op een tank kan doen, wat voor verblijf je onderweg wil,...
Daar houdt hij dan allemaal rekening mee.

Inderdaad leuke planner, zeker icm de topo map. Mis alleen (ff duitsland getest) de pompstations (restaurants/hotels doen het overigens prima ;) )
 
Thanks voor de info.
heb even zitten proberen met furkot.

ik zit al hier.. ik moet gewoon nog een mooie baan vinden in de pyreneeen.. En waar ik de overzet neem.. Ik zal het internet nog wat afschuimen.
En voor in Marokko zal ik me wat aan de route houden van xt1200Z. Thanks alvast, zo heb ik al een richtlijn ;)



mvg
Jurgen
 
Goh , nog niemand gezeurd dat gps voor mietjes is en je nog ouderwets met een kaart dient te rijden. ;)

Ik word een beetje ongeduldig als ik een route inlaad in tyre om te zien hoe lang die route is en duurt.
Zal wel iets fout doen :)

respect als men de moeite genomen heeft om dit soort dingen te doorgronden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan