Welke routerol ( behalve NeBe) nog meer ok voor .

Big Mama

MF'er
2 apr 2004
175
0
Omgeving Den Bosch
We zijn op zoek naar een goeie routerol ( waterdicht, uiteraard :] ) voor BMW, maar zijn er behalve NeBe ook nog andere goeie? En zijn er ook exemplaren met verlichting??
Razende Ruudje had laatst zoiets in de wandelgangen vernomen, zelf kennen we het bestaan er niet van trouwens.

Alvast dank :} voor jullie reacties!
 
Touratech heeft ze. in A5 formaat, bediend vanaf je stuur, met verlichting en alles. Kost wel een stevige duit (enkele honderden euro's). Ik heb het geluk gehad dat de vorige eigenaar alles er op heeft gezet.

DSC00596.jpg


foto was eigenlijk van de stuurverhogers maar ach, 't staat er toch op :)
 
Laatst bewerkt:
Maar.... als zo'n routerol honderden Euro's kost en zo te zien nog aardig wat ruimte inneemt, waarom neem je dan geen GPS?

Wil iemand me uitleggen wat het voordeel dan is van een routerol?
 
Maar.... als zo'n routerol honderden Euro's kost en zo te zien nog aardig wat ruimte inneemt, waarom neem je dan geen GPS?

Wil iemand me uitleggen wat het voordeel dan is van een routerol?
Wie steelt er nu een routerol, dus die kan je mooi op je motor laten zitten...... :P



Mensen die eigenlijk nieuwerwets willen doen met een oude verpakking, maar niet willen toegeven dat een navigatiesysteem eigenlijk best wel veel voordelen heeft..

Overigens vind ik het wel fijn om met draaiknopjes van de routerol te spelen tijdens het rijden. Ik ben nu in therapie :+
 
Maar.... als zo'n routerol honderden Euro's kost en zo te zien nog aardig wat ruimte inneemt, waarom neem je dan geen GPS?

Wil iemand me uitleggen wat het voordeel dan is van een routerol?

Een routerol is feitelijk een soort van voorloper van GPS en in hoge mate afhankelijk van hoe goed je dagteller gecalibreerd is, hoe recht je rijdt, etc. als je verkeerd rijdt dan klopt je dagteller ook niet meer met de routerol, met alle herberekeningen van dien.

Nu je in de nieuwe generatie (motor) GPS systemen flexibele routes kunt inplannen (in tegenstelling tot snelste route of kortste route naar punt B) heeft het roadbook voor ons weinig nut meer. In de rallysport wordt het nog wel gebruikt naar mijn weten. Ik weet niet of dit vanwege het regelement is of omdat je op een roadbook specifieke info kunt plaatsen zoals bij welke tellerstanden een gevaarlijke kuil in de weg komt of een advies voor snelheid / versnelling voor sommige bochten.

Maargoed, over die kosten.... tjah:

Een Halfords roadbook kost je €20.
Een TouraTech (TT) roadbook wat met je handmatig draait kost €130
een TT roadbook met knopjes op je stuur en verlichting kost €270
Het topmodel roadbook (Dakarmateriaal) van TT kost €600


EDIT: klikje! . Daar staat wel een hoop in!
 
Laatst bewerkt:
Maar.... als zo'n routerol honderden Euro's kost en zo te zien nog aardig wat ruimte inneemt, waarom neem je dan geen GPS?

Wil iemand me uitleggen wat het voordeel dan is van een routerol?

route rol is ook meer voor rally rijders. Waarin aanwijzingen over bepaalde bochten en dergelijke (ala navigator) ook verwerkt kunnen worden. Overigens is een gps voor offroad ook een behoorlijk stuk duurder dan een zumo (die "beperkt" is tot het wegennet). Andere toepassingen vergen andere instrumenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan