Welke Rugprotector

Ik gebruik sinds kort ook een Spidi Airback, na een paar keer gebruiken merk je niet meer dat je hem aan hebt. Zelfs voor de kortste ritjes bind ik hem nog om. Enige nadeel is het eerder genoemde strippen op het terras, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

Tip: bij Termaat in Nijmegen kostte deze € 164, maar ik kreeg hem mee voor € 130.

Nordin
 
Heb hier een duits blad met een uitgebreide test liggen en daar kwam die Alpinestars het meest belabberd (en duurst) uit. De BMW versie verdeelde de klap het beste tot een minimale druk per vierkante cm.

Ik kan de uitslag wel uittypen. Geloof dat er ongeveer 20 merken onder de loep genomen zijn.
die test zou ik wel heel graag willen zien!!!!
 
full

dit is dus de airback van spidi.

en ik heb hem ook (lijkt erop dat deze zo'n beedje de meest verkochte is) en bevalt uitstekend.
 
Dan gaat 'ie volgens mij als hefboom werken als je onderuit gaat.. rug nog heel, maar nek gebroken :?

Zal wel meevallen toch, maar da komt vooral door de niergordel die er aan zit denk ik...hij kruipt ietsjes omhoog zodat de bovenkant in je nek gaat zitten.
 
Ik heb de "Back pro-1 insert" van Clover in m'n jack zitten.
Bevalt me prima. (en niet getest ;) )

1279_N.JPG
 
Vandaag bij Van Harten langs en daar lag de test... :) Snel ff gelezen... Ze hebben de beschermers vooral getest op de (slag)kracht die ze doorlaten midden op de protector en aan de rand van de protector. Geloof dat er maar zo'n 8 voldoende waren zowel in het midden van de protector als aan de rand.
De Spidi Airback was wel voldoende aan de rand, maar niet in het midden. Maar het zou handig zijn als iemand dat artikel zou kunnen inscannen, want dan kan je ook echt zien wat de testwaarden zijn en de grenswaarden waarbij ze voldoende scoorden (en de redenering daarachter).

Heb de BMW protector besteld die als goed uit de test kwam (142 euro), ze hadden helaas alleen nog een XL model en daarvoor was ik duidelijk te slank *D
 
(Afbeelding)
dit is dus de airback van spidi.

en ik heb hem ook (lijkt erop dat deze zo'n beedje de meest verkochte is) en bevalt uitstekend.

Is dezelfde als ik heb, ook erg tevreden mee en gelukkig nog niet hoefen testen :}

Vind alleen wel dat het erg zweten is zodra het een beetje warm is buiten, maar dat zal met alle merken wel zijn :z
 
Vandaag bij Van Harten langs en daar lag de test... :) Snel ff gelezen... Ze hebben de beschermers vooral getest op de (slag)kracht die ze doorlaten midden op de protector en aan de rand van de protector. Geloof dat er maar zo'n 8 voldoende waren zowel in het midden van de protector als aan de rand.
De Spidi Airback was wel voldoende aan de rand, maar niet in het midden. Maar het zou handig zijn als iemand dat artikel zou kunnen inscannen, want dan kan je ook echt zien wat de testwaarden zijn en de grenswaarden waarbij ze voldoende scoorden (en de redenering daarachter).

Heb de BMW protector besteld die als goed uit de test kwam (142 euro), ze hadden helaas alleen nog een XL model en daarvoor was ik duidelijk te slank *D
in welke plaats / winkel ligt die test?? ik heb wel een scanner maar geen test ;(
 
Dit vond ik ook nog in rugprotector-----> welk merk? onderaan:
Door slijtboutje op 04-06-2003 19:39
Bij MJK werd mij verteld dat de Airback, die ik zelf ook heb, als nadeel heeft dat-ie alleen de eerste klap opvangt.
De luchtkussentjes knappen dan en dempen niet meer voor de eventuele volgende klap (als je bv stuitert).
Klinkt wel logisch.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt
Zorg iig vor een rugprotector die goed (blijft) zitten en niet storend is.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Spidi Airback (zoals zovelen). Gelukkig hebben de meesten hun protector nog niet getest O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb sindskort de spidi airback...of ie bevalt ik weet het niet...heb nog niet met me rug op de grond gelegen... :)

ik wil het voorlopig ook zo ff houden...
 
[me]Ericzx vind het niet vreemd dat de BMW protector in een duits BMW blad als beste getest is...[/me]

Verbaast mij ook niet echt (ken het Duitse chauvinisme), maar zij voeren tenminste wel een test uit, ben nog niet in een Nederlands blad zo'n test tegengekomen. Trouwens: er scoorden dus meerdere merken goed en ze hebben vooral gekeken naar hoe en in welke mate de klap door de protector werd geabsorbeerd. En laten we wel wezen: we gaan er vanuit dat onze pakken ons goed beschermen, maar welke zekerheid heb je nu echt als motorrijdende consument?
 
Laatst bewerkt:
Zo, ff gesnuffeld op het Internet eh voila ;-)....

Hoe is je Duits btw :+


Im aktuellen Motorrad wurden Rückenprotektoren getestet.

Sehr gut bis gut:

BMW Rückenprotektor 2, 125,00
Dainese Wave, 124,90
ERBO P5 - P8, 69,00 - 79,00
Jofama Track, 125,00 Euro

Gut:

Alpinestars Tec Protector, 139,95
AXO Back-Protector, 99,90
IXS Pro Back V, 99,00
Polo Prolife, 49,95
Stadler Knox Stoway, 110,00

Gut bis Befriedigend:

Büse Bodyguard, 49,90
Götz Giali Full, 79,95
Rukka Air Power, 94,95
Spidi Airback, 159,90

Befriedigend:
On Two Wheels Zandona X7, 79,95

Befriedigend bis ausreichend:

Hein Gericke Hiprotec-Backpack, 29,95

Preis-/Leistungs-Sieger würd ich sagen ist das Teil von Ebro. Die beste Schlagdämpfung bietet der BMW Protektor. Leider nur unter Textilkombis empfehlenswert. Der Dainese Wave scheint mit die beste Wahl zu sein wenn finanzielle Gründe zweitrangig sind. Sehr leicht, sehr gute Passform, atmungsaktiv und hohe Beweglichkeit. Der HG Protektor erziehlt zwar auch eine hohe Schlagdämpfung, die Schutzfläche ist aber leider zu klein und zu kurz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan