Welke Rugprotector

phoenicx

MF veteraan
4 nov 2002
1.073
0
Oisterwijk
Ik wil een rugprotector aan gaan schaffen. Alleen welk merk/type is nou het beste.

Er is Dainese, SIDI, Alpinestart, CLOVER etc.
 
Ik heb sinds kort een Spidi Airback en die bevalt goed. Ik heb hem gelukkig nog niet getest ;) dus daar kan ik je niks over zeggen.
 
K had er een voor t snowboarden (hard plastic), klapper gemaakt. K was echt overal zwart (oktober vorig jaar) en heb nog steeds last.

K heb nu ook een spidi airback, net als Spider. Is echt super geen zweet en loopt door tot aan je staartbeen. Vorige week geschoven en m'n rugprotector blijft perfect op z'n plaats (ook al schuif je op je buik) Kost geloof ik 150,- euro, maar ja, een rug kost meer. (believe me, k kan erover meepraten).

check ff kneedraggers.com en kijk onder "back protection & armours" daar staan allemaal backprotectors. K heb na een heleboel reviews de spidi airback gekozen. Echt super en direct een niergordel.

Suc6
 
Ik heb sinds kort een Spidi Airback en die bevalt goed. Ik heb hem gelukkig nog niet getest ;) dus daar kan ik je niks over zeggen.
Ik heppum ook. Sinds anderhalve maand ofzo. Bevalt eigenlijk erg goed, protector voelt niet als een harde plank in je rug maar is ergonomisch gevormd. Je hebt er absoluut geen last van.
Blijft ook met een schuiver goed op z'n plek ben ik sinds kort achter.
Het is zeker niet de goedkoopste rugprotector, maar echt wel een aanrader!
 
Ik heb sinds kort een Spidi Airback en die bevalt goed. Ik heb hem gelukkig nog niet getest ;) dus daar kan ik je niks over zeggen.
:^

Rij nu ongeveer een jaar rond met de Airback en het bevalt me uitstekend. Onder het rijden merk ik er eigenlijk niks van. Alleen als je bijv. op een terrasje zit, is het ietsje minder handig. Als ik het jack van mijn combi uitdoe, kruipt ie omhoog. Dus je moet 'm of ook afdoen (en later dus weer in je broek doen) of je combi aaneengeritst houden. Crashbestendigheid heb ik nog niet hoeven testen en ik hoop dat dat zo blijft. O-)
 
kheb een AlpineStars. Degene die ik heb is wel behoorlijk groot en loopt vanaf de nek tot helemaal in de broek door. Ik gebruik hem alleen voor de circuit dagen en voor het dagelijks verkeer helemaal nooit, daarvoor zit al zo'n stukkie schuim in de voering van m'n leren jackie gepropt.

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/112969
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een Spidi Airback en die bevalt goed. Ik heb hem gelukkig nog niet getest ;) dus daar kan ik je niks over zeggen.

:^
Ik merk niet dat ik hem draag, hopelijk wel als ik hem ooit nodig zou moeten hebben :)
Enige nadeel met zo'n ding is dat je hem nu wel altijd móet gebruiken, de wet van Murphy kennende zal je net onderuit gaan als je hem eens een keertje níet draagt
 
:^

Rij nu ongeveer een jaar rond met de Airback en het bevalt me uitstekend. Onder het rijden merk ik er eigenlijk niks van. Alleen als je bijv. op een terrasje zit, is het ietsje minder handig. Als ik het jack van mijn combi uitdoe, kruipt ie omhoog. Dus je moet 'm of ook afdoen (en later dus weer in je broek doen) of je combi aaneengeritst houden. Crashbestendigheid heb ik nog niet hoeven testen en ik hoop dat dat zo blijft. O-)
Ik doe hem idd af als ik op een terrasje ga zitten. Dan maar ff strippen bij vertrek ;)
 
Het wordt een beetje saai: Ik heb dus ook een Spidi Airback.
Ben er erg tevreden over. Je hebt er weing last van. Tijdens het rijden merk je het amper. Net als alle andere is het wel wat warmer.
Kostte mij vorig jaar 147 euries.
 
Ben al 2 keer wezen dijksurfen met een Airback om en beschermen doet zo'n ding prima,

alleen na een jaar lang 3x daags op en af was het rubber tussen onder en boven gedeelte helemaal doorgescheurd... onder garantie een nieuwe gehad.
 
protect_techrace.jpg


sinds een paar dagen heb ik deze.
tis een beetje klooien met aantrekken, want hij heeft aan de bovenkant geen klemmetjes ofzo dus hij valt steeds achterover.
en mn pak zit nu ook superstrak :+

maar dat heb ik er wel voor over. :)
 
Vorige week een Spyke Titanium besteld. Zat het lekkerste en was de dunste. Ik moet dus nog afwachten hoe dit in de praktijk gaat bevallen.
 
Ik heb een Dianese Wave 3.

Loopt van de bovenkant van je rug tot aan de onderkant van je staartbeen. Na een paar ritjes merk je niet meer dat je hem aan hebt. Voorzien van ventilatie, waar je op echt hete dagen de lucht door voelt gaan.

Kortom: Fijn ding. Heb (gelukkig) alleen nog niet geprobeerd waarvoor ie bedoeld is.... :)

Kost 125 euries.
 
Heb hier een duits blad met een uitgebreide test liggen en daar kwam die Alpinestars het meest belabberd (en duurst) uit. De BMW versie verdeelde de klap het beste tot een minimale druk per vierkante cm.

Ik kan de uitslag wel uittypen. Geloof dat er ongeveer 20 merken onder de loep genomen zijn.
 
Ik heb een Clover , beschermd goed (getest helaas) maar voelt wel wat stug aan , laatst even een Knox van iemand aan gehad die zat toch een stuk confortabler
 
Ik heb dees:

back_s12.jpg


Moet wel zeggen dat je snel gaat zweten zonder dat je het echt doorhebt.
Voor de rest een prima ding, die ook nog eens super aanvoelt! *D
 
Ik zie dat ik een Dainese BAP 1 heb (nooit geweten :P )...maar hij zit ook wel lekker, ik kan m niet vergelijken met die Spidi, maar hij zit niet slecht dus...alleen wil die bij een wat sportievere bochtentechniek wat omhoog kruipen...das wat minder want dan gaat dat puntje in je nek zitten etteren...maar ja, ik heb m voor 20 euro op de kop getikt, dus ik mag niet klagen.
 
Vorige week een Spyke Titanium besteld. Zat het lekkerste en was de dunste. Ik moet dus nog afwachten hoe dit in de praktijk gaat bevallen.
Uit ervaring (ik rij zelf al ruim een jaar met een 8-segments Spyke Titanium) kan ik zeggen dat deze protector prima bevalt. Je hebt genoeg bewegingsvrijheid en de protector is niet heel erg dik, dus past onder de meeste motorkleding (zelfs onder een leren combi, heb ik gezien). Slagvastheid etc heb ik nog maar niet getest, en was ik eigenlijk voorlopig ook niet van plan te testen ;) . Op een supersport zit het wat minder comfortabel dan op motoren waar je wat meer rechtop kunt zitten, omdat je de protector dan continu 'rond' aan het trekken bent en de protector dat eigenlijk niet wil (die probeert gewoon je ruggegraat 'recht' te houden). Maar afgezien daarvan vind ik de Spyke het best zitten van alle protectors die ik heb geprobeerd (en dat waren er nogal wat, stuk of 15, geloof ik...).

[update]Enige nadeel dat ik eigenlijk heb kunnen vinden is dat het klitteband het na ongeveer een jaar lang dagelijks gebruik (twee of drie ritten per dag) voor gezien houdt (het 'klit' niet meer). Maar dat is met een nieuw stukje klitteband (gewoon te koop bij alle winkels waar ze sluitingen/knopen/ritsen etc verkopen) voor een paar euro opgelost.[/update]
 
Laatst bewerkt:
ik had eerst een alpinestars, maar die heb ik toch maar geruild. Hij drukte -als ik rechtop stond (wat natuurlijk niet de bedoeling is ;) ) in mijn stuitje, en niet te weinig ook! Ik rij nu al een jaar met de Spidi Ariback en vind het een superding. Zit comfortabel, geen gezweet en voelt lekker stevig aan. Hij is wel flink prijzig (heb er 160 euro voor betaald), maar je krijgt er echt wat voor. Heb laatst nog een rug van een kennis bekeken die tegen een uitlaat van een auto was geschoven zonder rugprotector.... Heb 'm nog niet getest met crashen en was 't ook niet van plan :P

Mijn vriend heeft een Jopa en die is daar ook erg tevreden over. MOet zeggen dat hij *erg* goedkoop was (40 euro :? ), maar ook na een jaar rijden ziet en zit deze nog perfect (uit). Ook hij weet niet wat de crashbestendigheid is en ook hij is niet van plan dat uit te testen :9
 
Ik heb gewoon zo'n klein protoectorstukkie in mijn Evo jas zitten. Moet genoeg zijn, bij mijn vaders jas wel (tijdens motorles een uur voor mijn exam2 op de bek gegaan :+ ). Enige wat ik me nogeens haal is een nierprotector (Lees Bierbuik korset :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan