Welke rugzak om laptop op motor mee te nemen?

Zou me niks verbazen als we binnenkort een wet krijgen die rugtassen verbied op de motor.

Motorpak is toch ook niet verplicht? Ik hoor ook niets over ideeën om dat toch in te voeren.

Als ik die lui over de rugzak hoor zeuren en altijd roepen dat je koffers moet meenemen denk altijd aan hoe die mooie alu koffers op je GS1200 je poten ook lekker kunnen verneuken als je je voet verkeerd neerzet. Die geven heel weinig mee -O- .
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker puberaal een rugzak om gedaan.
Terwijl ik niets bij me had! :+ :+ :+ :+ :+ :+
 
Maar even serieus:

Ik kan geen enkel onderzoek vinden waarin duidelijk wordt dat het dragen van een rugzak gevaarlijk is....

Het moge duidelijk zijn dat ik ook wel snap dat harde (schijfremslot etc) en scherpe (mes, beitel, potlood) dingen natuurlijk wel meteen gevaar opleveren bij een val.

Maar boterhammetjes, pakje yogo-yogo en een paar allstars.... :X

En voopr wat betreft het niet doorrollen etc. Wat te doen met die aerodynamische bochels op racepakken? Zou dat ook niet slecht zijn? En toch gaan onze racevrienden daarmee het circuit op.

Weet iemand iets van een onderzoek?
 
Maar even serieus:

Ik kan geen enkel onderzoek vinden waarin duidelijk wordt dat het dragen van een rugzak gevaarlijk is....

Het moge duidelijk zijn dat ik ook wel snap dat harde (schijfremslot etc) en scherpe (mes, beitel, potlood) dingen natuurlijk wel meteen gevaar opleveren bij een val.

Maar boterhammetjes, pakje yogo-yogo en een paar allstars.... :X

En voopr wat betreft het niet doorrollen etc. Wat te doen met die aerodynamische bochels op racepakken? Zou dat ook niet slecht zijn? En toch gaan onze racevrienden daarmee het circuit op.

Weet iemand iets van een onderzoek?

Die aerodynamische bobbel is ervoor om te zorgen dat je helm en rug de grond 'tegelijk' raken.. En je dus geen whiplash overhoud aan je knal op de grond. Verder steekt die bobbel niet zover uit dat je niet meer zou kunnen rollen.

Volgens mij levert een rugtas weinig gevaar op. Tenzij je hem helemaal volstouwt en er uit ziet als een brugpieper op z'n eerste dag.

..%5Cimages%5Cparents_image%5Cschool_bag.gif
 
Zou me niks verbazen als we binnenkort een wet krijgen die rugtassen verbied op de motor.
Onder het mom van veiligheid, maar in werkelijkheid omdat die sukkels in den haag een
strakke plasser krijgen als ze de burger nog weer ergens mee kunnen betuttelen.
Jan met de pet die pikt het toch wel, en oom agent heeft er weer een mogelijkheid bij om
bonnetjes te schrijven zodat hij een reden heeft om niet achter de echte boeven
aan te moeten, waar hij namelijk heel stiekem erg bang voor is..... :(

Ik blijf gewoon rijden met m'n rugtas...

Weet je dat veel agenten al veel minder boetes uitschrijven, omdat de wet de verkeersboetes zo achterlijk duur hebben gemaakt. Als agent hier in nederland krijg je ook geen greintje respect en zij doen alleen maar hun werk. Zij kunnen er ook niks aan doen dat ze zo worden ingezet door hun meerdere.

Volgens mij wordt het tijd dat wij met z'n allen wat meer respect krijgen voor die mensen die op straat rondlopen. Ik geef toe dat er laffe hazen bij zijn die eerder een nerd een boete geven omdat een papoertje op de grond valt dan schorrie morrie wat hun gewoon glashard uit zit te schelden.

als jij je gewoon aan de wet houdt dan krijg je ook geen bekeuring. En meestal als je gewoon en vriendelijk doet en hem met respect behandeld. Dan kom je er vaak van af met een tik op je hand ipv een bekeuring.

ps ik ben zelf geen agent, maar ken er wel een paar.

mvg Piet
 
Zou me niks verbazen als we binnenkort een wet krijgen die rugtassen verbied op de motor.
Onder het mom van veiligheid, maar in werkelijkheid omdat die sukkels in den haag een
strakke plasser krijgen als ze de burger nog weer ergens mee kunnen betuttelen.
Jan met de pet die pikt het toch wel, en oom agent heeft er weer een mogelijkheid bij om
bonnetjes te schrijven zodat hij een reden heeft om niet achter de echte boeven
aan te moeten, waar hij namelijk heel stiekem erg bang voor is..... :(

Ik blijf gewoon rijden met m'n rugtas...

Weet je dat veel agenten al veel minder boetes uitschrijven, omdat de wet de verkeersboetes zo achterlijk duur hebben gemaakt. Als agent hier in nederland krijg je ook geen greintje respect en zij doen alleen maar hun werk. Zij kunnen er ook niks aan doen dat ze zo worden ingezet door hun meerdere.

Volgens mij wordt het tijd dat wij met z'n allen wat meer respect krijgen voor die mensen die op straat rondlopen. Ik geef toe dat er laffe hazen bij zijn die eerder een nerd een boete geven omdat een papoertje op de grond valt dan schorrie morrie wat hun gewoon glashard uit zit te schelden.

als jij je gewoon aan de wet houdt dan krijg je ook geen bekeuring. En meestal als je gewoon en vriendelijk doet en hem met respect behandeld. Dan kom je er vaak van af met een tik op je hand ipv een bekeuring.

ps ik ben zelf geen agent, maar ken er wel een paar.

mvg Piet
 
Eastpak.
Niet stuk te krijgen. En als die stuk gaat ben je minimaal 10 jaar verder.
 
Ik zou een kleine trekking rugzak ofzo halen. Ik heb zelf een tas van de Decathlon, een Quechua Forclaz Air
mochila-quechua-forclaz-30-aire-color-roja-foto-420354.jpg


Quechua-Forclaz-30-Black-Air-Hiking-Bagpack-9312-166812-2-product2.jpg


Het grote voordeel (imo) van deze rugtas is, is dat hij op 4 kussentjes rust op je rug, zo krijg je een redelijk verkoelende luchtstroom op je rug. Scheelt heel veel tegen een plakrug van het zweet.
Onderaan de tas zit een ingebouwde regenhoes die je er met 2 tellen overheen trekt.
 
Laatst bewerkt:
Eastpak is dan ook niet gemaakt voor op de motor.
Heeft geen rugbeschermer en is vaak ook niet waterdicht.
Waterdicht nee.
Maar past wel veel in.
En gebruik de mijne al sinds mijn 12 de.
Dus gebruikt in de brugklas ding leeft nog steeds naar 13 jaar
 
De eastpak die ik heb (zie vorige pagina) is wel degelijk waterdicht/afstotend (tot een bepaald punt natuurlijk).
Maar als je echt iets wil met ingebouwde protectie dan moet je verder zoeken.

Die no-drag hierboven is wel een mooi ding zo op het oog.
 
Ik zou een kleine trekking rugzak ofzo halen. Ik heb zelf een tas van de Decathlon, een Quechua Forclaz Air
[afbeelding]

[afbeelding]

Het grote voordeel (imo) van deze rugtas is, is dat hij op 4 kussentjes rust op je rug, zo krijg je een redelijk verkoelende luchtstroom op je rug. Scheelt heel veel tegen een plakrug van het zweet.
Onderaan de tas zit een ingebouwde regenhoes die je er met 2 tellen overheen trekt.

Klopt. Werkt prima. 1 klain nadeeltje vind ik wel dat juist het "los van de rug" zitten betekent dat er behoorlijk wat druk opgebouwd wordt tussen rug en rugzak. Dan gaat ie dus trekken.

Speelt voornamelijk boven de 150 of zo. Dus snelle autobahnritten zeg maar....
 
Viel mij nog mee moet ik zeggen. Snelle autobahnrit met 250+ op de teller trekt het wel wat ja, maar niet storend (naar mijn mening).
 
Kriege R25 hierzo, gebruik m inmiddels al 3 jaar en geen moment spijt van gehad. Zit als gegoten en mn laptop kan met gemak mee.
 
Kriege R25 hierzo, gebruik m inmiddels al 3 jaar en geen moment spijt van gehad. Zit als gegoten en mn laptop kan met gemak mee.

Hier ook, nu een dik jaar in gebruik.
Perfecte rugzak, gebruik hem elke dag en er is nog nooit iets nat geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan