Welke rugzak om laptop op motor mee te nemen?

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
hoi!

Geen idee of ik hier goed zit qua forumdeel, echter ik ben opzoek naar advies voor een stevige rugtas. Ik moet een vrij dure MacBook verplaatsen dagelijks en wil die graag heel houden. Sterke banden, liefst met extra band om je borstkas oid zoek ik dus!

Iemand tips? Ervaringen? En daarbij, welke motorzaak is op Koningsdag open? Want uiteraard, ik moest dat ding gisteren al hebben!

Tnx in vooruitgangs ;-)
 
Ik heb zelf de Kriega R20 met extra backprotector. Top ding. Past makkelijk een 13' laptop in, en 15' zal ook nog wel passen. Dan past er zelfs nog wel een extra set kleding in. :)
 
ik heb een dakine helipak 12l tas, mijn macbook past er prima in en hij heeft een waist strap en een chest strap, is een kleine maar fijne tas, heel low profile.
 
bedenk wel, kriega's zijn niet waterdicht
althans de R15/20/30
 
Ik gebruik een ortlieb velocity, wel waterdicht. Bevalt goed, gebruik hem in een opvallend kleurtje. Voor mijn laptop heb ik een axio hardcase zoals eerder genoemd. De heupband heb ik eraf gehaald voor dagelijks gebruik, maar die zet ik zo terug met een plastic gesp (3 bar slide, bever) waarin ik de heupband terug kan steken.
 
De Richa Expedition is misschien ook het overwegen waard. Wordt geleverd met een waterdichte hoes en heeft ontzettend veel ruimte zonder dat je het idee hebt een zeecontainer op je motor mee te zeulen :)

En anders Kriega :Y
 
Laatst bewerkt:
En je macbook :+
_O-

Rij ook altijd met rugtas als ik moet werken.
En als ik dan iedere keer moet deken wat nu als ik val en me nek breek.

Begrijp me niet verkeerd maar als je bij elke stap je moet afvragen of hij veilig is of niet nha dan is de lol van het leven er snel van af O-)
 
Laatst bewerkt:
ik rij ook vaak met een rugtas.
Wat ik er in heb zijn geen harde dingen,vaak wat kleding,voedsel e.d.
Ik zie een rugtas meer als bescherming tijdens een val,mits je er inderdaad harde dingen in hebt.
 
bedenk wel, kriega's zijn niet waterdicht
althans de R15/20/30

Ik heb een R15 en het hoofdvak is bij mij altijd droog gebleven ook in stortbuien. Voorvakje wordt wel nat aan de binnenkant. Ik heb hem nu 4 jaar en ben er nog steeds blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Toch.. als je een hele makkelijke keuze hebt om het risico op zwaar letsel te verminderen, waarom zou je niet? Tenzij je, zoals je zegt, je niet druk maakt om dat soort dingen en dan dus ook zonder helm/kleding op een motorfiets stappen die 40k km geleden zijn laatste onderhoudsbeurt heeft gehad om daarmee door rood te rijden en gevaarlijk in te halen. Want je zou je maar bij elke stap zorgen moeten maken om je eigen veiligheid. :P

Ik zie overigens eigenlijk geen andere functie voor een macbook behalve het kapotslaan op straatstenen. :+
 
Laatst bewerkt:
Toch.. als je een hele makkelijke keuze hebt om het risico op zwaar letsel te verminderen, waarom zou je niet? Tenzij je, zoals je zegt, je niet druk maakt om dat soort dingen en dan dus ook zonder helm/kleding op een motorfiets stappen die 40k km geleden zijn laatste onderhoudsbeurt heeft gehad om daarmee door rood te rijden en gevaarlijk in te halen. Want je zou je maar bij elke stap zorgen moeten maken om je eigen veiligheid. :P

Ik zie overigens eigenlijk geen andere functie voor een macbook behalve het kapotslaan op straatstenen. :+
je kunt ook overdrijven he :+

opdat punt geef ik je gelijk.
Maar ach een beetje risico houd de boel spannend O-)
 
Laatst bewerkt:
_O-

Rij ook altijd met rugtas als ik moet werken.
En als ik dan iedere keer moet deken wat nu als ik val en me nek breek.

Begrijp me niet verkeerd maar als je bij elke stap je moet afvragen of hij veilig is of niet nha dan is de lol van het leven er snel van af O-)


Ik rij zelf ook altijd met een rugzak hoor. Alleen let ik er altijd wel op dat ik er geen harde voorwerpen in stop als het niet nodig is. Met uitzondering een flesje water o.i.d. maar dat is ook alles.
 
Je kunt werkelijk geen enkele vraag meer stellen of iemand komt je vertellen dat het echt ongelooflijk gevaarlijk is.....
|(

Ik rij al heel erg lang met rugzakken. Ben ook wel eens op mijn bek gegaan met een rugzak om. Een keer waren mijn boodschappen een zooitje :+ , een keer waren mijn netbook (kennen jullie die dingen nog?) en mijn dikke vette oakley de klos. Zelf beetje stram en wat blauwe plekken maar dat was het wel.

Kan iemand me in vredesnaam uitleggen hoe een PLATTE laptop op je rug (die prikt dus niet met een scherpe hoek naar binnen of zo) die strak op je rug zit MEER letsel zou veroorzaken dan een plat stuk asfalt waar je op terecht komt?

Man man man. Ik snap echt wel dat het niet verstandig is een verticuteerhark lid op je rug te knopen, maar een platte laptop? :? Lijkt me een prima backprotector...
 
Je kunt werkelijk geen enkele vraag meer stellen of iemand komt je vertellen dat het echt ongelooflijk gevaarlijk is.....
|(

Ik rij al heel erg lang met rugzakken. Ben ook wel eens op mijn bek gegaan met een rugzak om. Een keer waren mijn boodschappen een zooitje :+ , een keer waren mijn netbook (kennen jullie die dingen nog?) en mijn dikke vette oakley de klos. Zelf beetje stram en wat blauwe plekken maar dat was het wel.

Kan iemand me in vredesnaam uitleggen hoe een PLATTE laptop op je rug (die prikt dus niet met een scherpe hoek naar binnen of zo) die strak op je rug zit MEER letsel zou veroorzaken dan een plat stuk asfalt waar je op terecht komt?

Man man man. Ik snap echt wel dat het niet verstandig is een verticuteerhark lid op je rug te knopen, maar een platte laptop? :? Lijkt me een prima backprotector...
:}
 
Een flinke aanrijding krijgen in een koekblik die vol ligt met puinzooi is ook levensgevaarlijk :+

Als je ziet wat sommige mensen allemaal in hun auto opslaan...
 
Laatst bewerkt:
En dan je rug/nek breken als je komt te vallen?

En waarom zou dat?


Met een goede rugzak (met harde achterkant) en rugbeschermer zijn harde voorwerpen in een rugzak naar mijn inziens geen probleem. Mocht het dan toch fout gaan met verregaande gevolgen, dan had het niet dragen van de rugzak niet veel bijgedragen.
 
Laatst bewerkt:
Een flinke aanrijding krijgen in een koekblik die vol ligt met puinzooi is ook levensgevaarlijk :+

Als je ziet wat sommige mensen allemaal in hun auto opslaan...

Puinzooi als in niet vastgezette kindertjes en honden op de achterbank? :+

Maar eens. Je hoeft geen massatraagheidssommetjes te kunnen uitrekenen om in ieder geval te vermoeden dat je geen meuk op je hoedenplank moet leggen....

Maar sowieso. wat bezielt mensen om bijvoorbeeld knuffels op de hoedenplank te leggen? :?
En het ultieme is nog wel zo'n knuffeltje achterop de sissy-bar (gotsamme! Een accesoire met zo'n naam monteert een beetje vent toch niet?) van je Japanse nep-Harley...
|( |(

Maar iedereen moet dat zelf weten hoor. :+ dat dan weer wel.

En tering wat heb ik een pestpokketeringhumeur vandaag... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan