Welke rugzak voor grote bagage elke week?

Schubbie

MF'er
12 aug 2010
105
0
Ik ben dus een student en zit op kamers.

Nu heb ik dus elke keer als ik naar huis ga met de motor redelijk wat bagage bij me.
Ik deed het tot nu toe met een grote voetbaltas, maar dat geeft ook niet echt een prettig/veilig gevoel. Die schouderriemen branden ook in mijn schouders na een tijdje. :r

Nu heb ik uren zitten zoeken, maar de keuze lijkt erg beperkt. |(

Ik zoek dus een rugzak of een bagagerol met goede schouderriemen! Zodat hij dus goed vast zit en comfort biedt. Met een volume van minimaal 40 liter en het liefst groter. :Y

een voorbeeld en twijfelgeval is: http://www.sportxl.nl/index.php?ite...n=article&group_id=10000290&aid=66913&lang=NL
Deze is eigenlijk perfect, alleen hij is eigenlijk net wat te klein, dus twijfel nog.


Iemand wat tips?
 
Laatst bewerkt:
ik heb er al jaren 1 van samsonite die is stevig en heeft allerlei vakjes.

nieuwe versie 39 liter
 
Laatst bewerkt:
Ja koop zo een:

Miele-VitalityLW.jpg


ipv je moeder de was te laten doen :+
 
Ja koop zo een:

[afbeelding]

ipv je moeder de was te laten doen :+


hahaha, _O- was te verwachten! Zoveel kleren zijn het echt niet die ik meeneem, maar in totaal met laptop en boeken gaat het wel wat ruimte in beslag nemen.


ik heb er al jaren 1 van samsonite die is stevig en heeft allerlei vakjes.
samsonite? ik zal wel even googlen of ik daar wat van vind.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik vaak een North Face Duffel Base Camp (allemaal hoofdletters! Lekker Man!)

Echt ruim!
 
Waarom een rugzak? Dat rijdt toch volkomen r :X k

Heb zelf deze:
http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/nl/d2929_Bags-Connection_Cargobag.html

Daar gaat dus echt een hoop in (kleding inclusief nette schoenen etc) en alles is beschermd met een regenhoes dus je komt ook droog over met je spullen.
Door de vier bevestigingspunten met een spanband goed vast te maken achter op de motor dus je hoeft er niet meer mee op je schouders rond te rijden.

Succes met het vinden van een goede oplossing!
 
Ik heb op marktplaats zo'n backpack rugzak van 50 L gekocht, kostte me 25 euro. Je kunt hem perfect afstellen. Hij is alleen niet zo aerodenamisch, dus ik denk dat als je voorover zit hij niet fijn zit, maar als je redelijk rechtop zit dat het wel meevalt.

Overgens nog een puntje. Ik ben een keer met een gangetje van 50 uit de bocht gegaan op een oprit.
Ik had helaas een rugzak met daarin een laptop aan.
De laptop was nog heel, ik heb echter nog wel lang last van mijn rug gehad.
Dus of het verstandig is om alles maar op je rug te binden ipv koffers/zijtassen/bagarollen dat niet
 
Ik heb me ooit laten vertellen, dat bij het dragen van rugzak, je bij een val/ongeluk een groter risico loopt om de rug te breken/beschadigen...? Ikzelf rijd af en toe met rugzak, vroeg me af of dit 'broodje aap' is, puur toeval(Nildo?) of echt waar..

over de keuze van een rugzak: loop eens een Bever of betere outdoor-zaak binnen, deze mensen helpen je graag en hebben kennis van.. rugzakken... Maar gezien je student bent en op kamers woont, ga ik ervan uit dat je niet 300/400 wilt uitgeven voor rugzak... wel handig om je te orienteren overigens
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik vaak een North Face Duffel Base Camp (allemaal hoofdletters! Lekker Man!)

Echt ruim!

daar zitten wel wat mooie tussen ja :o

en inderdaad @ Nildo en Toosmotorloos. Ik weet dat veel minder lekker rijdt, dan normaal. Maar ik ben niet zo'n voorstander om het vast te binden achterop. en als ik hem wil vastbinden, dan kan dat altijd nog. Ik heb dan in ieder geval zelf de keuze.

en ik weet dat het een extra negatieve invloed kan geven op je val, maar dat risico neem ik dan maar voor lief.
 
Ik denk trouwens dat je echt moet overwegen om gewoon een tas op je motor te binden. Een tas op je motor is minder slecht voor je wegligging dan een grote tas op je nek.
 
Ik ben dus een student en zit op kamers.

Nu heb ik dus elke keer als ik naar huis ga met de motor redelijk wat bagage bij me.
Ik deed het tot nu toe met een grote voetbaltas, maar dat geeft ook niet echt een prettig/veilig gevoel. Die schouderriemen branden ook in mijn schouders na een tijdje. :r

Nu heb ik uren zitten zoeken, maar de keuze lijkt erg beperkt. |(

Ik zoek dus een rugzak of een bagagerol met goede schouderriemen! Zodat hij dus goed vast zit en comfort biedt. Met een volume van minimaal 40 liter en het liefst groter. :Y

een voorbeeld en twijfelgeval is: http://www.sportxl.nl/index.php?ite...n=article&group_id=10000290&aid=66913&lang=NL
Deze is eigenlijk perfect, alleen hij is eigenlijk net wat te klein, dus twijfel nog.


Iemand wat tips?

De beste heb je zelf al gevonden :Y
 
camelbak BFM als je ruim in de centen zit :X (51L)
 
Laatst bewerkt:
Combinatie van een kleine rugtas met een flinke tanktas? Ik heb zelf nu een koffer, en dat is nog beter...
Maar daarvoor reed ik met een tanktas met een 35 liter tas. Kon met beetje moeite wel meer in. Zelf vond ik het prima, voor een uur... daarna was ik het wel zat!
 
Tas achterop binden ipv. op je rug.
Mocht je ooit een schuiver maken, weet waarom...
Je kan ook voor weinig 2e hands koffers kopen voor op de motor.
 
daar zitten wel wat mooie tussen ja :o

en inderdaad @ Nildo en Toosmotorloos. Ik weet dat veel minder lekker rijdt, dan normaal. Maar ik ben niet zo'n voorstander om het vast te binden achterop. en als ik hem wil vastbinden, dan kan dat altijd nog. Ik heb dan in ieder geval zelf de keuze.

en ik weet dat het een extra negatieve invloed kan geven op je val, maar dat risico neem ik dan maar voor lief.

Idd een duffel :+ Nog waterdicht ook :)

http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-e...el-bags/waterproof-40-liter-duffel-60850.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan