Welke simpele, goedkope compressor voor thuis?

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
7.384
305
Enschede
Hallo,

Ik ben op zoek naar een simpele en goedkope compressor voor thuis. Heeft iemand een goede tip?

- Zal alleen gebruikt worden voor het oppompen van banden en het schoonspuiten van sproeiers etc.

- Zal niet dagelijks gebruikt worden, dus hoef geen duur en duurzaam model.

- Liever niet teveel lawaai, ivm met buren en zo.

- Olie/niet olie?

Bedankt :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat liever niet teveel lawaai wordt moeilijk met simpel en goedkoop :). Als dat niet een groot probleem is dan voldoet elke kleine 25L compressor wel eigenlijk, 1,5PK is ook zat dan. Ferm, Airpress, aldi, gaat allemaal wel lang mee bij weinig gebruik.
 
kijk op marktplaats naar jun-air compressors, iets duurder 2e hands maar stil.
De importeur zit in nieuwegein met topservice, ook voor de particulier.

En anders maakt het niet veel uit wat voor een compressor van 100 euro je koopt, maken allemaal een bak herrie maar bandjes oppompen en lucht blazen doen ze wel ;)
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een simpele en goedkope compressor voor thuis. Heeft iemand een goede tip?

- Zal alleen gebruikt worden voor het oppompen van banden en het schoonspuiten van sproeiers etc.

- Zal niet dagelijks gebruikt worden, dus hoef geen duur en duurzaam model.

- Liever niet teveel lawaai, ivm met buren en zo.

- Olie/niet olie?

Bedankt :Y
Goedkoop maakt veel geluid.

Stiller is duurder.

Misschien kun je een aardige 2e hands vinden, met riemaandrijving.

Ik heb er nu 1 te koop staan, is wel lekker stil, voor mij te weinig capaciteit.
 
koelkastmotor scoren, en daar een tankje aan hangen, kost geen drol en hoor je niet,wel een afslagautomaat er op zetten, die dingen kunnen ongeloofelijk veel druk leveren ( met weinig opbrengst)
 
Ja oke, mag best wat meer lawaai maken omdat hij goedkoop is, als hij maar niet 10min staat te brullen. Heb em vaak maar kort nodig, dus heel veel capiciteit is niet nodig.

Zal eens kijken naar jun-air.

@Martell. Quanta costa?
 
Ja oke, mag best wat meer lawaai maken omdat hij goedkoop is, als hij maar niet 10min staat te brullen. Heb em vaak maar kort nodig, dus heel veel capiciteit is niet nodig.

Zal eens kijken naar jun-air.

@Martell. Quanta costa?
voor jou €150,- als je m voor 1 juli kan ophalen.
Speurders Advertentienummer: 158366712
 
Ik zou eigenlijk gewoon iets kleins zoals dit, dat moet toch wel genoeg zijn voor maandelijks banden controlen/pompen, en af en toe wat zooi uitspuiten?

dit

Of, iets groter, zo iets

dit of dit

Mag ook nog wel goedkoper.

Hoop dan dat iemand hier positieve ervaringen heeft met een specifieke compressor, of een tip waar je ze voor een leuke prijs kan krijgen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er net een weggeflikkerd, die al heel oud was maar nog steeds werkte. Ik heb er nu nog twee, een met en een zonder olie en die met olie gebruik ik vaak. Die zonder olie heb ik laatst gerepareerd omdat de elektromotor vast liep vanwege een scheur in de behuizing.

Als ik je wat mag aanraden: koop er een met oliebad en controleer regelmatig het oliepeil.

Lidl heeft af en toe geodkope meuk die goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Een Senco pc1010n heb ik recent aangeschaft. (2ehands voor 90 euro + verzenden) Ik gebruik hem voor het doorblazen van sproeiers en dat werkt perfect. Nieuw voor 199 te koop. Kwalitatief ook heel goed.

9,3 bar
68db
olievrij
3,8liter
34l/min
9,5kg
langste zijde is ongeveer gelijk aan een toetsenbord van een desktop.

pc1010c.png
 
Laatst bewerkt:
Voor 150/200 euro heb je een nieuwe 20/25liter stille compressor. Wil je zo een 25liter rammelbak halen dan lekker eentje van Marktplaats aftrekken, staat er vol mee en dan ben je voor hooguit vijf tientjes klaar.
 
Waarvoor? Met een 25 liter tank en een goede luchtsleutel krijgt je de meeste bouten en moeren wel los, voor een beetje schoon blazen van spul heb je schiet je ook niet zoveel aan een groter tank. En hoe groter de compressor hoe meer het bij de meeste in de weg zal staan :P
 
Daarom zeg ik 25L tankje, hij had een linkje van zo'n portable compressortje gepost. Maar zo'n hele kleine van max 6 liter heb je meer last dan plezier is mijn mening.
Heb jaren een goedkoop klongel van Ferm gehad, 25L en 250l/min opbrengst. Dat is voor het meeste wel geschikt en mooi compact.
 
Ik zou eigenlijk gewoon iets kleins zoals dit, dat moet toch wel genoeg zijn voor maandelijks banden controlen/pompen, en af en toe wat zooi uitspuiten?

dit

Of, iets groter, zo iets

dit of dit

Mag ook nog wel goedkoper.

Hoop dan dat iemand hier positieve ervaringen heeft met een specifieke compressor, of een tip waar je ze voor een leuke prijs kan krijgen :)

werkt allemaal prima, de eerste plastiek model heb ik gehad die staat continu te ratelen, zolang je hem gebruikt, de 3e model heb ik nu, die pompt het tankje vol, dan stopt ie, kun je dus net als bij het tankstation mee aan de wandel voor je bandjes, net als met benzine, hoe groter de tank, hoe langer de voorraat!

kleinste tankje is voor de bandepompert meer dan voldoende en werkt prima, die en keer dat je er wat anders mee wil blazen doe je je oorpropjes maar even in.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Voor een luchtsleutel heb je wel serieus wat lucht nodig, dat gaat met zo'n klein compressortje waarschijnlijk niet.

Je kunt ook een goedkope kopen die wat meer herrie maakt en er een kistje om heen timmeren en wat geluidsisolatie erin plakken.
Hebben een maatje van mij en ik laatst ook gedaan voor zijn compressor en dat scheelt al een hele hoop.

Groeten en succes ermee.
 
Dat ligt eraan welke luchtsleutel je er op ga gebruiken .
Een goedkoop model zal je met elke compressor die minder dan 300l/min geeft tekort hebben
Ik zelf heb een luchtsleutel uit de duurdere groep die heeft voor zijn 750nm slakracht maar 100l/min nodig bij 6 Bar die red het vaak wel op de hobby compressors maar ja dan zit je wel boven de 150 Euro voor de luchtsleutel
Belangrijk is voor elke sleutel gebruik is de hoeveelheid lucht die je op voorraad en druk je beschikbaar hebt.
Dus ga voor een minimaal 25liter tank als je aan gebruik van een luchtsleutel zit te denken
En als je een luchtsleutel wil kopen kijk dan niet naar de prijs maar voor een laag luchtverbruik gekoppeld aan een zo groot mogelijk slakracht bij een 6 á 8 bar druk
 
Terug
Bovenaan Onderaan