Welke slot / anti diefstal ?

😳🙄

Wordt het niet eens tijd dat je mijn SX terug kom brengen dan...
En zwaai dan ook weer naar de camera's als je hem terug plaatst🤫
O, was die SX van jou?
Terugbrengen kan niet meer, want volledig gedemonteerd. Alles weg via Marktplaats. :9
Mss kom ik mettertijd het kale frame weer terugbrengen. (als ik zin heb)*O*
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
O, was die SX van jou?
Terugbrengen kan niet meer, want volledig gedemonteerd. Alles weg via Marktplaats. :9
Mss kom ik mettertijd het kale frame weer terugbrengen. (als ik zin heb)*O*
🙄🤔

Maak maar een leuk stoeltje van het frame.
Maar laat mijn huidige gewoon staan, als je het niet al te erg vindt uiteraard.

Als het niet anders kan, dan is het zo.
Laat wel effe weten wanneer je weer kom shoppen, dan tank ik hem niet weer voor je vol🧐
 
Het is een oud draadje, maar ik heb een beginners vraag: vandaag haal ik een SH150i op. Helpen 2 schijfremsloten beter tegen diefstal dan 1 alleen. Ik heb nog een ou schijremslot liggen en van de verzekering moet ik 1 ART3 slot bijkopen. Thuis staat de scooter op het verlichte erf en ik heb een massief hek van ijzer van 1,20m hoog. alvast bedankt voor het meedenken!
 
Als de verzekering een tweede slot eist, dan helpt dat beter dan één. Anders keert de verzekering niet uit bij diefstal.

Om diefstal te voorkomen zal het weinig uitmaken als het twee sloten zijn die de wielen blokkeren.
 
Twee sloten op dezelfde schijf is nutteloos en of een tweede slot achter past is de vraag. Vaak heeft de schijf achter te kleine gaten. Bovendien is een SH150 gemakkelijk op te tillen met 2 personen. Ergo, je moet hem ergens aan vastzetten met een ketting. Helaas zijn dat zware krengen.
 
de verzekering eist een minimaal ART3 slot. dat ga ik dan maar kopen. Indien zo een scooter gestolen wordt, wat doen ze dan ermee? Joyriding zal toch moeilijker moeten zijn dan vroeger. Worden ze dan gesloopt en in onderdelen verkocht, of wat?
 
de verzekering eist een minimaal ART3 slot. dat ga ik dan maar kopen. Indien zo een scooter gestolen wordt, wat doen ze dan ermee? Joyriding zal toch moeilijker moeten zijn dan vroeger. Worden ze dan gesloopt en in onderdelen verkocht, of wat?
Dat is een goeie vraag! Startblokkering schijnt niet echt een obstakel te zijn. Ik neem aan dat de boefjes gewoon goedkoop vervoer willen hebben en een lichte motorscooter is niet zo intimiderend voor iemand zonder rijbewijs als een zware motor. Vermoedelijk toch een andere groep daders dan voor een TMax of een X-ADV. Die zijn kostbaar en gaan vermoedelijk de handel in. In ieder veel meer een Randstedelijk probleem. Hier in het zuiden zijn motorscooters nog niet echt geaccepteerd.
 
wat een geld

mijn art4 was €80.- (dacht ik)
nieuw.
Abus heeft gewoon een goede naam. En behalve de naam, op YouTube kijk ik naar LockPickingLawyer, die in het algemeen ook positief over het merk is. Ik vind het z'n geld waard, maar ik heb uiteraard wel met korting gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan