Welke slot / anti diefstal ?

SaidNadori

MF'er
12 sep 2021
151
60
Ik woon dus in een appartement en mijn beestje slaapt in de berging.

Nou heb ik een ART 4 schijfremslot maar ik ben toch een beetje bezorgd na verschillende diefstal verhalen die ik gehoord heb. Optillen en wegwezen en aufwiederschnitzel..

Welke anti diefstal opties hebben jullie voor mij?

Een kettingslot zal niet veel verschil uitmaken want kan het nergens aan ankeren.

Alarm?
 
Opties zat;

- licht ondervoedde Rottweiler,
- 230/ 380V of schrikdraadtrafo erop aansluiten,
- beweegsensor met alarm en discoverlichting.
- gewoon goed verzekeren
 
Heb je toevallig de zoekfunctie eens bekeken over dit onderwerp? :+

Niks gaat helpen als ze 'm echt willen hebben. een alarm kijkt niemand van op, een ketting slijpen ze door, een tracker schakelen ze uit door methode XYZ.

Goed verzekeren
Yes, niet wijzer uitgekomen.

Het is verzekerd tegen diefstal (wa+)

Maar beter voorkomen dan genezen
 
Opties zat;

- licht ondervoedde Rottweiler,
- 230/ 380V of schrikdraadtrafo erop aansluiten,
- beweegsensor met alarm en discoverlichting.
- gewoon goed verzekeren
Thanks. Zitten zeker goeie tussen
 
Goede sloten op de deuren. Eventueel een draadloos alarmsysteem.
Een simpel setje van Thrust (LINK) kan het ze al wat vervelender maken. Zitten magneetsensoten voor op deuren en een bewegingssensor bij.
Een alarm van Abus (LINK) kan het ze ook wat minder leuk maken. Deze kan je op het frame monteren. Mooiste zou zijn op een plek waar je hem niet ziet zitten. Die gaat af op beweging.
Maar goed verzekeren is naar mijn mening de beste oplossing.
 
Heb je toevallig de zoekfunctie eens bekeken over dit onderwerp? :+

Niks gaat helpen als ze 'm echt willen hebben. een alarm kijkt niemand van op, een ketting slijpen ze door, een tracker schakelen ze uit door methode XYZ.

Goed verzekeren
Gelijk de eerste al...

Zet 'm buiten neer met de sleutel erin en een briefje er op "NEEM ME ASJEBLIEFT MEE!!!"
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Aantal oplossingen (Misschien niet allemaal toepasbaar in jouw situatie.. want dikke muren/appartement..

Met Smarthome spul (Zigbee/Z-wave protocol) kan je voortaan heel makkelijk je motor beveiligen. Zo heb je bijv. Deursensoren, Bewegingssensoren en Trilsensoren (allemaal draadloos) die je kan monteren op en rond de motor. Je kan bij activatie van een sensor allerlei acties laten gebeuren. Denk aan lampen aan in het hele huis / melding op de telefoon / alarm af laten gaan etc.

Je kan zelfs camera's kopen met persoonsherkenning waarbij je een melding krijgt als een onbekend persoon gedetecteerd wordt.. denk aan de Google Nest cams / deurbellen.

Technologie wordt steeds slimmer.. doe er je voordeel mee.
 
Ik woon gehuurd. Ik zal dit eens met de woningstichting overleggen thanks
Lijkt me stug dat dit soort dingen overlegd moet worden? Zo'n anker is gewoon vier gaatjes, plaatsen valt reuze mee. Ik ben niet handig maar met een steenboor heb ik er zelf eentje geplaatst.

Die van mij is van het merk Vinz, gewoon bij bol.com gekocht. Het zal niet de best verkrijgbare kwaliteit zijn, maar zo'n anker is niet bepaald ingewikkeld. Sloten kun je wellicht beter wat meer naar kwaliteit kijken, zoals Abus.
 
Lijkt me stug dat dit soort dingen overlegd moet worden? Zo'n anker is gewoon vier gaatjes, plaatsen valt reuze mee. Ik ben niet handig maar met een steenboor heb ik er zelf eentje geplaatst.

Die van mij is van het merk Vinz, gewoon bij bol.com gekocht. Het zal niet de best verkrijgbare kwaliteit zijn, maar zo'n anker is niet bepaald ingewikkeld. Sloten kun je wellicht beter wat meer naar kwaliteit kijken, zoals Abus.
Ik had het heel anders voor me. Drillen, Graven, cement. 8)7Ik wist niet dat zulke ankertjes bestonden! Twee schroefjes idd en klaar.
Maar zijn de schroefjes/bevestiging universeel of zoiets als slotbouten bij autovelgen?

Want mijn gereedschapskist met inbus en torx ligt er gewoon naast
 

Bijlagen

  • 5C6E5398-DDC4-46DE-B804-88F772BF86C9.jpeg
    5C6E5398-DDC4-46DE-B804-88F772BF86C9.jpeg
    41,8 KB · Weergaven: 20
Aantal oplossingen (Misschien niet allemaal toepasbaar in jouw situatie.. want dikke muren/appartement..

Met Smarthome spul (Zigbee/Z-wave protocol) kan je voortaan heel makkelijk je motor beveiligen. Zo heb je bijv. Deursensoren, Bewegingssensoren en Trilsensoren (allemaal draadloos) die je kan monteren op en rond de motor. Je kan bij activatie van een sensor allerlei acties laten gebeuren. Denk aan lampen aan in het hele huis / melding op de telefoon / alarm af laten gaan etc.

Je kan zelfs camera's kopen met persoonsherkenning waarbij je een melding krijgt als een onbekend persoon gedetecteerd wordt.. denk aan de Google Nest cams / deurbellen.

Technologie wordt steeds slimmer.. doe er je voordeel mee.
Ook handige tips. Dankjewel
 
Ik had het heel anders voor me. Drillen, Graven, cement. 8)7Ik wist niet dat zulke ankertjes bestonden! Twee schroefjes idd en klaar.
Maar zijn de schroefjes/bevestiging universeel of zoiets als slotbouten bij autovelgen?

Want mijn gereedschapskist met inbus en torx ligt er gewoon naast
Daar heb ik nooit bij stilgestaan. 4 moeren 17 is natuurlijk net een open deur. Dan is het misschien wel een idee om chemische ankers met bouten in plaats van draadeinden te gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan