Welke slot / anti diefstal ?

Allemaal leuk die zware sloten / ankers / kluisdeuren van 1 meter dik staal.. Maar je hebt er niets aan als een dief alle tijd heeft en niemand het merkt. Al hang je dan 20 sloten om de motor; de dief heeft ongestoord alle tijd. Zat verhalen van gestolen motoren die vast zaten met meerdere sloten.

Voornaamste is dat jij direct op de hoogte wordt gebracht als er iemand bij de motor is.

Goede tip bij bewegingssensoren; hang er 1 op een opvallende plek (Deze hoeft niet eens te werken).. en vervolgens 1 verstopt net boven de deur in een dode hoek

Of dit .. ook leuk

 
Tenzij het Tom Cruise is die komt inbreken

B04ED78E-8DCC-4BE2-BA64-646EB39881B8.png
 
Ik denk dat ik de ultieme beveiliging heb gevonden die niet geruisloos losgemaakt kan worden.

Twee van deze stijgerbouw ankers elk van ca 30cm de grond in douwen. Zet ik ze mooi naast elkaar en eventueel rondom opvullen met beton/cement

8EF776F6-8F54-4EDA-AF7F-0C02A5160C4C.jpeg9E7DCC3A-9059-4BCF-AA92-83A6C8C05036.jpeg
 
Ik had het heel anders voor me. Drillen, Graven, cement. 8)7Ik wist niet dat zulke ankertjes bestonden! Twee schroefjes idd en klaar.
Maar zijn de schroefjes/bevestiging universeel of zoiets als slotbouten bij autovelgen?

Want mijn gereedschapskist met inbus en torx ligt er gewoon naast
Ik steel geen motoren, maar met een accuslijper met een 1 mm schijfje ben ik hier binnen 30 seconden doorheen.
 
Het muuranker van @BartElektrisch lijkt voor deze situatie nog de beste optie. Een paar gaatjes in de muur en dan wordt een potentiele dief in ieder geval behoorlijk vertraagd. Dat het ding later lastig te verwijderen is zou ik op de koop toenemen. Bij een verhuizing zou ik hem gewoon laten zitten. Lijkt me in elke berging wel een nuttige toevoeging. Al was het maar voor de fiets van de volgende bewoner. En als er bij de oplevering toch over geklaagd wordt dan wordt het een gezellig half uurtje slijpen.
 
Jongens, maak je geen illusies, de professionele dief neemt hem gewoon mee, maakt niet uit wat je allemaal in de muur of in de vloer vastzet.

En spanning op de motor zetten mag niet.
 
Gewoon een slot kopen welke akkoord is voor de verzekering (Incl. Diefstal afsluiten). Mocht je dagelijkse motor gestolen worden dan krijg je de dagwaarde. Prima toch.
 
Als je spanning in je berging hebt, zou je een SMS alarm kunnen installeren. kost je 3 tientjes bij ome Ali.

Simpel magneetschakelaartje op de deur, alarmkastje (formaat klein lucifersdoosje) met prepaid SIMkaartje erin beetje verborgen wegbouwen.
Deur open = SMSje op je telefoon.
 
:N
Geen gehard staal, buig je met een dikke schroevendraaier nog open
Ja, we weten het (het is trouwens dichtgelast en als er eesteiger aan blijft hangen...)
Ik steel geen motoren, maar met een accuslijper met een 1 mm schijfje ben ik hier binnen 30 seconden doorheen.
Ja, we weten het
Met een zg koevoet is die in een paar seconden vertrokken.

550x550.jpg
Ja, we weten het
Jongens, maak je geen illusies, de professionele dief neemt hem gewoon mee, maakt niet uit wat je allemaal in de muur of in de vloer vastzet.

En spanning op de motor zetten mag niet.
Ja, we weten het


Nogmaals: Buiten zetten, sleutel erin en een briefje MEENEMEN er op, kwijt ben je 'm toch
 
Ik heb camera’s hangen voor en achter (voor, voor zicht op voortuin en auto, achter op schuur waar de motor in staat, en binnen voor zicht op de honden overdag). Big brother is watching you. Haha. 😂
 
Weer iemand die de illusie wil krijgen dat z'n motor niet gestolen zal worden.

Mss is een oplossing om geladen mitrailleurs te plaatsen die starten met schieten dmv bewegings-sensor.
Verder rondom koperdraad wikkelen met 100.000 Volt erop.
Mss nog enkele Rottweilers ervoor die flink hongerig zijn en een hekel hebben aan 'petjes'.
Maar dan nog is er geen garantie!

O ja, een art4-slot is voor een accu-slijper het lachertje van de week.
Paar tellen werk en je ketting valt uit elkaar. (zelf ervaring mee!)

Wil je je motor 'graag' zomaar meegeven, dan plaats deze in een gezamenlijke parkeer-garage onder het appartement.
Dit is het 'walhalla' voor iedere motordief! Je komt (met bestelbus) heel simpel binnen, en niemand ziet wat daar gebeurt..
Beste is om dan ook maar om buiten bordjes te plaatsen van 'gratis meenemen' en 'HIER' staat ie.
Dan hoef je niet zo heel lang te wachten voordat ie weg is. Na heel korte tijd is ie pleite............. 🤪
 
Opties zat;

- licht ondervoedde Rottweiler,
- 380V erop aansluiten,
- beweegsensor icm zwaar explosief.
- vuur peleton
Heb je tekst gecorrigeerd voor je..zag wat tiep fautjes staan..

Kan gebeuren😏
 
Weer iemand die de illusie wil krijgen dat z'n motor niet gestolen zal worden.

Mss is een oplossing om geladen mitrailleurs te plaatsen die starten met schieten dmv bewegings-sensor.
Verder rondom koperdraad wikkelen met 100.000 Volt erop.
Mss nog enkele Rottweilers ervoor die flink hongerig zijn en een hekel hebben aan 'petjes'.
Maar dan nog is er geen garantie!

O ja, een art4-slot is voor een accu-slijper het lachertje van de week.
Paar tellen werk en je ketting valt uit elkaar. (zelf ervaring mee!)

Wil je je motor 'graag' zomaar meegeven, dan plaats deze in een gezamenlijke parkeer-garage onder het appartement.
Dit is het 'walhalla' voor iedere motordief! Je komt (met bestelbus) heel simpel binnen, en niemand ziet wat daar gebeurt..
Beste is om dan ook maar om buiten bordjes te plaatsen van 'gratis meenemen' en 'HIER' staat ie.
Dan hoef je niet zo heel lang te wachten voordat ie weg is. Na heel korte tijd is ie pleite............. 🤪
😳🙄

Wordt het niet eens tijd dat je mijn SX terug kom brengen dan...
En zwaai dan ook weer naar de camera's als je hem terug plaatst🤫
 
Jongens, maak je geen illusies, de professionele dief neemt hem gewoon mee, maakt niet uit wat je allemaal in de muur of in de vloer vastzet.

En spanning op de motor zetten mag niet.

Is dat zo? Het is je eigen motor in je eigen berging die op slot zit.
Volgens mij moet ik zelf weten of ik er spanning op zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan