Welke slot gebruik jij voor je motor tegen diefstal

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
Triest genoeg worden er geregeld in het land motoren gestolen.
Deze prachtige machines en grote trots van de eigenaar(s) zien we helaas in veel gevallen ook niet meer of ernstig beschaadigd terug.

Zelf heb ik diversen post gevolgt op dit forum maar zonder enige duiderlijkheid of deze motoren op een schijfremslot stonden of iets dergelijks.

Om andere te waarschuwen en elkaar te helpen met diefstal te verminderen (en hopelijk ooit tegen te gaan) ben ik benieuwd of het gestolen goed ook op een beveiligdslot stond of alleen stuurslot. Welke zekerheid en/of garantie kan een schijfremslot ons geven.

Natuurlijk zijn meerdere sloten een mogelijke oplossing maar niet praktisch.

Dus de vraag: stond de motor op schijfremslot bij diefstal of anders afgesloten(hoe) en wat kan de evetuele diefstalkans beperken.

Ik denk dat vele hier geholpen zijn met een antwoord zodat we evetueel maatregelen kunnen nemen.
 
Laatst bewerkt:
bij mij ooit een motor weggehaald, en die stond op schijfremslot, en stuurslot en ketting om achterwiel

ketting lag nog kapotgeknipte schakel in de stal....de rest was weg
 
Elk slot valt open te krijgen. Er staat een filmpje op youtube waarbij een groot aantal (dure) sloten zo opengeknipt worden.
Waarom wel een slot? Het duurt wat langer om de motor mee te nemen als er een slot om de motor ligt. Daarnaast vind de verzekering het ook wel prettig. Maar als ze hem mee willen, dan lukt het ze ook.
 
bij mij ooit een motor weggehaald, en die stond op schijfremslot, en stuurslot en ketting om achterwiel

ketting lag nog kapotgeknipte schakel in de stal....de rest was weg

99% van de tijd staat het niet op slot (hoeft ook niet van de verzekering). In de 1% tijd ik ook schijfremslot, ketting, en een extra hangslot aan balhoofd/frame had zitten, is de motor gejat.


Ik heb geleerd me niet te hechten aan een motor, maar goed te verzekeren en als ik het gevoel heb dat het nodig is, zet ik het op slot. Voor mijn gemoedsrust, meer niet. Als de boef het wil, is de motor toch weg.
 
Ik neem aan dat jullie geen WA hebben maar dus minstens WA+(diefstal,brand,schade)
 
Een art4 slot, omdat het van de verzekering moet.

Als ze hem willen hebben, nemen ze hem toch wel mee. Dan maakt het niet meer uit hoe goed je dat ding vast zet.

Lees je ook terug in de gestolen topics van MF. Laatst hebben ze er zelfs één op klaarlichte dag weg gehaald aan een druk bezochte weg. Paar sloten doorgeknipt/gezaagd en weg waren ze.

Dus; goede verzekering + wat de verzekering vraagt qua sloten. Nothing more.
 
Ik weet niet wat je tegenwoordig nog kan gebruiken.
Ik doe meestal het schijfremslot zodat iemand hem niet voor de gein weg kan zetten maar als ze de motor willen hebben gaat hij toch mee.
Welkom in 2011 met multicultie enzo.
 
Ik moest van de verzekering een ART4 slot en alarm hebben. Zo kreeg ik hem verzekert. Goede verzekering is zeer handig, maar een echte dief neem hem gewoon mee.
 
mn motoren staan nooit op slot, moet ik weer sleutels bewaren en die raak ik geheid kwijt en als ze em willen nemen ze em toch wel mee..
 
Iedereen even merk en type slot aangeven
Wijze van hoe het kettingslot vastzit (lantaarnpaal velg/frame)
Woonadres
stallingsadres van de motor :P

Maakt het de dieven wat makkelijker op die manier.


Ontopic:
Kettingslot
Door me achtervelg dan aan me framebeugel van me brijrijdersstep met het beugelsslot.

Betonschaar kan er zo nagenoeg niet opgezet worden.
Slijptol word me benedenbuurman wakker van.

En verder ach elke ochtend is eerst ff uit het raam koekeloeren kijken ofm die grote grijze hoes er nog staat :)
 
Stuurslot, ART4 kettingslot en een schijfremslot.
Kettingslot komt hier vandaan: http://www.bestbuysloten.nl/ (bestbuysloten.nl) Was een stuk goedkoper dan bij een motorzaak.
 
Elk slot valt open te krijgen. Er staat een filmpje op youtube waarbij een groot aantal (dure) sloten zo opengeknipt worden.
Waarom wel een slot? Het duurt wat langer om de motor mee te nemen als er een slot om de motor ligt. Daarnaast vind de verzekering het ook wel prettig. Maar als ze hem mee willen, dan lukt het ze ook.
Mijn motor (ZX6R) is net 3 maanden oud... Beste plannen, grondanker, flink slot, etc etc, tot ik het youtube filmpje zag. Zou verspilde euro's zijn (je bent al snel 150 euro kwijt voor grondanker+ART4 slot).

'k Zet 'm dus alleen op slot met schijfremslot (kan alleen voor, achter te weinig ruimte), stuurslot en deze motor is voorzien van immobilizer/chipsleutels (de befaamde rode mastersleutel)

All-risk verzekering en ik vind 't genoeg. Vandeweek heb ik 'm in een busje moeten tillen en binnen 2 minuten stond ie erin! Als ze 'm willen hebben: ga je gang maar, ik bel m'n verzekering wel...
 
als je een ketting op de grond legt word hij makkelijk doorgeknipt dus dat niet doen

en als ik ooit bang word dat hij gestolen word komt er zo´n schijfremslot met kettingslot aan te staan, de ketting op kleine spanning omhoog zodat knippen heel lastig word.
de schijf laten ze immers altijd zitten.

of een staaf door de schijven heen, van links naar rechte met een goed slot die het op zijn plek houd, zelfde reden, die halen ze normaal niet weg.

niets houd ze tegen maar als je maatregelen verzint die normaal niet voorkomen gaat een normale dief niet weten hoe dat snel open gemaakt kan worden. en dat moet ze dan maar weerhouden van de poging
 
full


full
 
Ik ga mijn verzekeringspremie even aanpassen :p
 
Zet hem zelden op slot, maar als ik hem op slot doe gebruik ik een schijfremslot die ik door het achtertandwiel haal. Op de voorschijf geeft mij geen veilig gevoel, je loopt met 2 man en een balk onder het balhoofd elke motor weg in 5 tellen.
 
Vindt ik een goede Tip! inplaats van voor in het wiel het achter af te sluiten
 
Helaas bestaan er geen goede sloten of andere afdoende maatregelen tegen diefstal.

Als ze 'm willen hebben gaat ie mee, no matter what...
 
Terug
Bovenaan Onderaan