Welke SM raden jullie me, max 2000 euro

steks

Die hard MF'er
1 okt 2004
479
0
Brielle
Om wat meer financiële ruimte te hebben tijdens onze verhuizing volgend jaar zit ik er over na te denken om mijn KTM 990 Superduke te verkopen en iets goedkopers voor in de plaats te kopen. Maar ik wil wel nog een beetje lekker kunnen blazen, nou dan kom je denk ik al snel uit bij een SM. Ik heb geen enkele ervaring mee met SM’s, het geen wat er het dichtst bij in de buurt komt waar ik op heb gereden is een Duke III en dat vond ik een waanzinnige fiets. De reden dat ik geen Duke III, maar een Superduke toen heb gekocht is dat ik de motor ook veel voor woon-werk verkeer gebruik en dat is nu 48 km enkele reis, maar dat wordt straks 17 km dus ook goed te doen op een SM lijkt mij.

Om wel wat geld over te houden wil ik 2000 euro (maximaal 2500 voor een echt bruut exemplaar) uitgeven aan een SM, m aar ik zou niet weten wat zoal voor te koop is. Wie kan me op gang helpen?
 
Bedankt voor de reacties, ik had gehoopt iets moderners te kunnen kopen, dit vind ik er toch wat te oldskool uitzien. Een SVX vind ik bijvoorbeeld een mooie motor, nu wist ik wel dat die te duur was, maar kwa uiterlijk mag hij er wel op lijken.

Een Honda FMX vind ik er ook wel goed uit, maar ik denk dit soort motoren niet voor minder dan 3500 euro te koop zijn. ;(
 
Feit is gewoon dat je budget van 2000 euro veel te weinig is om iets moderns te kopen en je toch al heel snel in de >10 jaar oude motoren komt, of in complete wrakken, net wat je wilt....

De vraag is ook, hoevaak wil je tijdens je woon/werk verkeer stil komen te staan?
Ik zou zeggen, koop voor 2000 euro een ander soort motor dan een SM, voor dat soort geld koop je vaak meer rotzooi dan je lief is
 
Bedankt voor de eerlijke reacties, ik denk dat ik de prijzen van een degelijk SM te laag heb in geschat. Ik zie nu al in datzo'n 4000 euro echt het minimum is om iets te kopen waar ik genoegen mee zal nemen. ik kwam net ook nog een Suzuki DR-Z 400 tegen, dat ziet er ook heel leuk uit.

Mijn huidige motor hoeft niet weg, maar het zou mooi zijn om wat meer geld achter de hand te hebben bij onze verhuizing, maar ik wil ook niet zonder motor komen te zitten. Verder moet de mogelijke opvolger van mijn Superduke me wel dezelfde hoeveelheid plezier geven en dat zou een met een SM wel moeten lukken denk ik, alleen veel geld zal het me uiteindelijk niet opleveren als er een dure SM voor terugkomt.

Dus of mijn SD moet veel opleveren of ik blijf er nog lekker op doorrijden en dan kijk ik na de verhuizing wel verder voor een leuke SM.
 
Mijn xr is begin volgende maand te koop voor precies jouw budget -> 2000 euro.

p1010187g.jpg


In de tijd dat ik m heb een hele hoop vervangen wat dit een technisch perfecte xr maakt, en dus ook geschikt voor woonwerk.
 
Mijn xr is begin volgende maand te koop voor precies jouw budget -> 2000 euro.

[afbeelding]

In de tijd dat ik m heb een hele hoop vervangen wat dit een technisch perfecte xr maakt, en dus ook geschikt voor woonwerk.

Heb deze motor een paar x gezien en daar waar ik liep te klooien met mijn yz426 zag ik malrolon vrolijk weg rijden! in mijn ogen een nette xr die betrouwbaar is
 
Is dit misschien iets voor je

dsc00360d.jpg
.

En hij is van mij
 
Laatst bewerkt:
Zo´n XR is voor mij toch echt te old skool.

Die KTM begint er op te lijken, welk model is dat? Een Duke II ofzo maar dan ook met een hoog spatbord?
 
Laatst bewerkt:
Zo´n XR is voor mij toch echt te old skool.

Die KTM begint er op te lijken, welk model is dat? Een Duke II ofzo maar dan ook met een hoog spatbord?

Het is een duke 1 met een andere voorkant en een 2002 625 SMC blok eronder.
 
Ik heb je verkoop topic gelezen, maar die motor heeft voor mij te veel problemen gehad. Ook zit ik niet op een schopstoel, ik wil eerst goed nadenken en rondkijken voor ik er ook maar serieus over na wil denken om mijn Superduke te verkopen, want dat is en blijft een waanzinnige motor.
 
Ik heb je verkoop topic gelezen, maar die motor heeft voor mij te veel problemen gehad. Ook zit ik niet op een schopstoel, ik wil eerst goed nadenken en rondkijken voor ik er ook maar serieus over na wil denken om mijn Superduke te verkopen, want dat is en blijft een waanzinnige motor.

Vandaar dat er dus een compleet ander blok erin is gekomen. In ieder geval succes met het maken van je keuze
 
Vandaar dat er dus een compleet ander blok erin is gekomen. In ieder geval succes met het maken van je keuze

Als ik nu motorloos zou zijn, dan was het een makkelijke keus geweest, ik snap niet dat er niemand interesse in heeft.
 
Als ik nu motorloos zou zijn, dan was het een makkelijke keus geweest, ik snap niet dat er niemand interesse in heeft.

Denk dan toch dat mensen schrikken wat er met de oude blok is gebeurd. maarja als ik tijd heb rijd ik er gewoon mee, totaal geen straf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan