welke sm?

Fore

MF veteraan
In memoriam
27 feb 2002
23.485
0
Eindhoven (regio)
op dit moment ben ik zwaar aan het nadenken over wat ik wil gaan rijden. Weer een supersport of een sm (1 vd 2 wordt het dus). Na diverse sites te hebben bekeken, heb ik aan jullie specialisten de volgende vraag:

Welk merk Supermotar en waarom? Motor moet fool proof zijn (ben nl. geen techneut!) en niet te duur in onderhoud.

Wat wil ik er mee gaan doen? Op de weggetjes rijden en af en toe op de landsard als het ff kan.

Dank alvast voor jullie hulp.
 
als je op de lansard wil gaan rijden zou ik kiezen voor een sm.
het ligt er een beetje aan wat je uit wilt geven. ik ben erg tevreden over mijn 520 maar ook met een 620 is heel leuk te sturen. als je geld genoeg hebt zou ik gaan voor een 520. bijna trillingsvrij, elektrische starter, lager gewicht en meer vermogen. vind je een 520 te duur dan weet ik nog een goede 620 te koop van een maat van me in best.
 
als je op de lansard wil gaan rijden zou ik kiezen voor een sm.
het ligt er een beetje aan wat je uit wilt geven. ik ben erg tevreden over mijn 520 maar ook met een 620 is heel leuk te sturen. als je geld genoeg hebt zou ik gaan voor een 520. bijna trillingsvrij, elektrische starter, lager gewicht en meer vermogen. vind je een 520 te duur dan weet ik nog een goede 620 te koop van een maat van me in best.

v.d.v., kun je me dan ook nog het typenummer geven van een 520?? en welke dealer in omgeving eindhoven is een beetje betrouwbaar?
 
v.d.v., kun je me dan ook nog het typenummer geven van een 520?? en welke dealer in omgeving eindhoven is een beetje betrouwbaar?
ik heb een ktm 520 exc. deze is niet meer leverbaar, dit is de ktm525exc geworden. bij eddy lemmens zijn deze te koop. ik heb echter veel meer vertrouwen in de service van bon motoren in den bosch.
kijk anders even op www.supermotardnederland.nl
al de extra's die er normaal bijgeleverd worden (zoals extra tandwielen ketting spatbord e.d.)die legt lemmens in zijn magazijn en bij bon krijg je die er wel bij.
 
Ik had ook te kampen met dit probleem. Uiteindelijk heb ik een nieuwe Husqvarna TE610E gekocht, daar heb ik tot nu toe nog geen klagen van. Blok heeft grotere olie inhoud en dergelijke zodat het minder onderhoud vraagt. Het maakt hem natuurlijk wel een stukje zwaarder... :)
 
Ik had ook te kampen met dit probleem. Uiteindelijk heb ik een nieuwe Husqvarna TE610E gekocht, daar heb ik tot nu toe nog geen klagen van. Blok heeft grotere olie inhoud en dergelijke zodat het minder onderhoud vraagt. Het maakt hem natuurlijk wel een stukje zwaarder... :)
welk probleem :?
 
http://www.eddylemmensmotorsport.nl/Occasions.htm nr. 17

Ik neem aan dat dit ook op kenteken is?

Wat zijn de nadelen van het onderhoud van een ktm?
het staat erbij: blanco kenteken. waarschijnlijk is hier mee gecrosst en wou de eigenaar een elektrische starter.
als je en supermotard wil hebben die een beetje mee kan komen met de rest dan is een ktm de beste keus. hier gaat aanzienlijk minder aan kapot dan aan een husaberg of een huskie.
met iedere beetje snelle motard moet je als je gaat rijden op sircuits oid. iedere 500km je olie vervangen. gelukkig zit er maar iets van 1,4 liter in. verder moet je geregeld kontroleren of al je boutjes nog vast zitten. voor de rest valt het wel mee met het onderhoud
 
Motard:

+ Feest
+ Feest
+ Vallen niet per definitie $$$
+ Ze horen je aankomen :}
+ Handelbaarheid lage snelheid
+ Gewicht

- Zadel = hard
- Verlichting
- Geluid
- Handelbaarheid hoge snelheid
- Tankinhoud&verbruik

Vanmiddag toevallig op de Motard van Jasper gereden :}
Als je korte stukjes moet rijden en bochtig enzo, stedelijk gebied dan is een supermotard gewoon 100% puur plezier. Goed geschikt voor snelheden 0-100. Wat wel lastig is op zo'n ding: aan de snelheid houden. Niet alleen omdat je 10km harder gaat door naar het gas te kijken :9 maar ook omdat je bijna geen verschil hoort in toerental. En aangezien die teller alles behalve in beeld zit ( je ziet nauwelijks motor als je erop zit ).. Verder zit je wel beetje hoog en lekker rechtop. In combinatie met het brede stuur geeft dat wel controle over de betrekkelijk lichte machine.

Maak eens een proefrit op een Motard om een id te krijgen hoe zoiets rijd want eigenlijk valt het niet te beschrijven :]
 
Op maandag 15 september 2003 00:59 schreef Loki het volgende:
- Zadel = hard

tis niet om mee te toeren.

- Verlichting

tis niet om mee te toeren

- Geluid

dikke klappen van een 1 pitter vind jij niet mooi?

- Handelbaarheid hoge snelheid

Wat is er niet handelbaar aan dan? Oke lage snelheden vind ie leuker..

- Tankinhoud&verbruik

tis niet om mee te toeren.

Snelweg en toerentochten moet je mijden, als je daar vaak komt is het niks voor jou.

En dat huskies vaak kapot gaan valt volgens mij ook wel mee, vraag maar eens aan johnv.
 
>>>> + Ze horen je aankomen :}

niet persé


>>>> - Verlichting

als ze je maar zien...

>>>> - Geluid
??


>>>> - Handelbaarheid hoge snelheid

bij illegale snelheden nog steeds goed hoor


>>>> - Tankinhoud&verbruik

er zijn motoren (kzal geen namen noemen, maar denk aan een dikke honda 2-cilinder) die dezelfde of kortere actieraius hebben...
En als je tank leeg is heb je wel behoefte aan een pauze.. ;)


>>>> Goed geschikt voor snelheden 0-100.

tot 140 is het nog steeds vette pret hoor... daarboven ook wel


>>>> want eigenlijk valt het niet te beschrijven :]

;)
 
Ik heb me zondag met me sm vermaakt in Emmen op het circuit en weet nu zeker dat ik nooooooit weer een supersport wil.
Nou ja, misschien later voor erbij. Dan kan ik ook de Ring op :)
 
Ik heb me zondag met me sm vermaakt in Emmen op het circuit en weet nu zeker dat ik nooooooit weer een supersport wil.
Nou ja, misschien later voor erbij. Dan kan ik ook de Ring op :)


Hee, op welke motor reed jij mee dan? Ik was met een husky met dubbele pijpen.
 
Die met verlichting en blokbanden erop?

[me]Priller was no. 66[/me]

Blokbanden? Ja, denk wel dat ik dat was. Hoe vaak heb je me ingehaald? :P
Tis volgens pirelli een echte sm-band, maar glijden dat het ding deed. Ik verloor veel tijd bij het uitkomen van bochten.
 
Blokbanden? Ja, denk wel dat ik dat was. Hoe vaak heb je me ingehaald? :P
Tis volgens pirelli een echte sm-band, maar glijden dat het ding deed. Ik verloor veel tijd bij het uitkomen van bochten.

ehhh. erg vaak O-) maar werd zelf ook regelmatig ingehaald. Onder andere door de coureur op die crf.
volgende keer in emmen moet je gewoon slicks moteren, er is daar toch geen off-road
 
Terug
Bovenaan Onderaan