Welke SM ??

Sigma, hou et is gewoon bij de KTM LC8 V-twin 950 supermotard, die in het voorjaar in de vitrinese staat. Alle mono's zijn onderhoudsintensief en km gevoelig.
Het LC8-blok heeft zn diensten al menig keren bewezen in de Dakar-rallys. Niet beginnen melken over 24 kg als je zelf niet vd de lichtste bent dude :P

Toen was ik ook nog van het idee dat ik 50 km enkel woon-werk moest doen, vanaf eind dit jaar wordt dit 5 km en in de zomer 10, dan kan ik evengoed een extremer speelgoedje nemen, heb trouwens al prijzen gehoord van die LC8 van 14.000€ :X B(
 
5km? kan je dan niet beter gaan fietsen :) dan is je motor nog geeneens warm.... alhoewel, met een sm neem je de lange route van 20km dan })

Van waar ik deze zomer ga wonen weet ik een weg van 2 km rijksweg, dan 10km veldweggetjes en dan een km of 3 stadsverkeer
 
Bij KTM dealer gaan kijken, 660 SMC kost 8500€

Iemand van de SM pecialisten die me wat kunnen aanraden (GUZ niet, die is te KTM minded :P
 
Bij KTM dealer gaan kijken, 660 SMC kost 8500€

Iemand van de SM pecialisten die me wat kunnen aanraden (GUZ niet, die is te KTM minded :P

Die heeft geen electrische starter :P
Maar zo'n LC4 is best wel een geschikte fiets voor het misdragen op de openbare weg. Hoef je ook niet zoveel aandacht aan te schenken (qua onderhoud) ;)
 
Die heeft geen electrische starter :P
Maar zo'n LC4 is best wel een geschikte fiets voor het misdragen op de openbare weg. Hoef je ook niet zoveel aandacht aan te schenken ;)

LC 4 is toch de 640?

die is volgens de catalogus 8100€ maar had volgens de verkoper minder power, die electrische starter wil ik voor meer fun achterwege laten en is eigenlijk geen vereiste meer...
 
LC 4 is toch de 640?

die is volgens de catalogus 8100€ maar had volgens de verkoper minder power, die electrische starter wil ik voor meer fun achterwege laten en is eigenlijk geen vereiste meer...

Nee, de LC4's zijn alle dikke 1-cilinders van KTM. Dus ook oudere 620, 625, 640 en 660 :)
Is gewoon het type motorblok.
En inderdaad heeft de 640 minder vermogen en is zwaarder. Dus de SMC660 maar doen dan? ;)
 
Hier een ktm met LC4 blok, genomen bij de kampioenschappen afgelopen maand in Bistain:
ktmmtje.JPG


Trouwens ik zou ook voor een 525 gaan, standaard denk ik de heftigste machine.
 
Laatst bewerkt:
Hier een ktm met LC4 blok, genomen bij de kampioenschappen afgelopen maand in Bistain:
(Afbeelding)

Trouwens ik zou ook voor een 525 gaan, standaard denk ik de heftigste machine.

Hij wilde een onderhoudsvrije machine ;)

Ps. Een 525 moet je ook nog ombouwen. Een 660 heeft 'standaard' ook al rond de 60pk, en koppel zal wel flink wat meer zijn. Maar, het is net wat je wilt, een 660 is laagtoerig, een 525 hoogtoerig (maar met Tim z'n gewicht zal hij wel meer hebben aan laagtoerig }) )
 
Laatst bewerkt:
he guz..in het weekend voor het eerst ff een klein stukje gereden met de 660,wat een power }) in dat blokje he?.zet jij na de apex in de bocht,direct het gas er al volop?ik heb het nog niet gedurft,eerst ff wennen na een ducati gereden te hebben :)
greets mike
 
he guz..in het weekend voor het eerst ff een klein stukje gereden met de 660,wat een power }) in dat blokje he?.zet jij na de apex in de bocht,direct het gas er al volop?ik heb het nog niet gedurft,eerst ff wennen na een ducati gereden te hebben :)
greets mike
ik zet het gas er half op als ik al glijdend de bocht in ga en terwijl de pegs gaten in het asphalt graaft zet ik het gas er vol op..... of was dat nou in mijn droom?

ligt aan de bandjes en of ze op temperatuur zijn... beetje laten uitstappen door aan het gas te rukken is altijd wel geinig.
 
Ik zou ook voor de KTM 525 gaan. Eventueel een SX met startmotor opbouw.
Ik kom van de LC4 af. Leuke machine met een net vermogen.

Nu heb ik een 525 SX (zonder start motor) omgebouwd naar een 6 bak en ik kan het vermogen nog niet echt handelen. Komt er vrij bruut in. Je moet echt doseren zal ik maar zeggen.

Nee, de KTM is echt de machine voor mij...
Paashuis motoren (http://www.paashuis.nl/) heeft de mijne (om)gebouwd, echt TOP!
 
Terug
Bovenaan Onderaan