Welke SM ??

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Dus aangezien ik binnen korte periode veel dichter bij huis ga werken (5km) en deze zomer ga verhuizen (10 km van werk) waar ik meer stadsverkeer ga doen en ook meer door de spits zal moeten ipv op de godvergeten kuturen dat ik nu doe was ik zinnens een SM te kopen, heb mijn zinnen een beetje gezet op de KTM 950 maar nu ik die specs zie is dat helemaal niet zo super (zwaar beestje :X )

Dus dacht ik eens rond te kijken en eventueel eens te gaan testen op een "echte" motard maar ik zie door het bos de bomen niet, de vereisten zijn

[*]Fucking snel en veel power }) (ik kom van een gix1000 dusseh O-) )
[*]Max 9000€ kost
[*]Blokje dat toch minstens een 2500-3000 km onderhoudsinterval heeft
[*]Electrische starter (ja, ik ben een mietje)
 
Dus dacht ik eens rond te kijken en eventueel eens te gaan testen op een "echte" motard maar ik zie door het bos de bomen niet, de vereisten zijn

[*]Fucking snel en veel power }) (ik kom van een gix1000 dusseh O-) )
[*]Max 9000€ kost
[*]Blokje dat toch minstens een 2500-3000 km onderhoudsinterval heeft
[*]Electrische starter (ja, ik ben een mietje)

Fucking snel? Dan heb je aan die €9000 niet voldoende en dan red je het ook niet met een onderhoudsinterval van 2500-3000 kilometer.
 
Fucking snel? Dan heb je aan die €9000 niet voldoende en dan red je het ook niet met een onderhoudsinterval van 2500-3000 kilometer.

Pak dan betaalbaar fucking snel :z

en een onderhoudsinterval van 2000 (maar dan olie en geen zuigers wisselen O-) )
 
Pak dan betaalbaar fucking snel :z

en een onderhoudsinterval van 2000 (maar dan olie en geen zuigers wisselen O-) )

Aan de prijs te zien wil je een nieuwe of een heel jonge gebruikte?
Dat zal dan waarschijnlijk een 450 zijn. Licht, snel en met electrische starter.
Of een KTM EXC525 ofzo.
 
exc heeft dacht ik kortere intervallen...maar weet ik niet zeker.
Gewoon xr...niet fucking snel, geen electrische starter, koopt er 9 voor dat bedrag :)
 
Ik dacht gehoord te hebben dat KTM niet super betrouwbaar is :X

Maar heb laatst bij een KTM dealer zo ééntje zien staan met full acra systeem :9 lekker

Ik heb toen trouwens een proefrit op een Duke 640 gemaakt maar vond dat maar een sloom ding :X
 
Ik dacht gehoord te hebben dat KTM niet super betrouwbaar is :X

Maar heb laatst bij een KTM dealer zo ééntje zien staan met full acra systeem :9 lekker

Ik heb toen trouwens een proefrit op een Duke 640 gemaakt maar vond dat maar een sloom ding :X

Alle sm's in dezelfde klasse als de KTM EXC hebben aandacht nodig.

Was de restrictie al van die Duke II gehaald? Scheelt de nodige pk's. Pk's die je door het lage gewicht goed merkt.
De Duke is ook niet een pure sm en dus ook wat zwaarder dan de "gewone" sm's en een stuk zwaarder dan de extremere dingen (zoals de EXC of een CRF).

Maar maak eerst eens een proefrit op een echte sm. We kunnen nu wel de plussen en minnen van een reeks machines neer pennen, maar daar heb je weinig aan als je er nog nooit op gereden hebt.
 
Laatst bewerkt:
Die duke was 100% standaard, enige leuke in dat ritje waren de drempels in de woonwijk })


Wat bedoel je met aandacht? regelmatig olie wisselen ed of elke seizoen een revisie van 2000€ ??
 
Ben je wat aan het surfen, denk je: hey, dat is wel erg ~ :9

SM630-2-800.jpg



18199€ B|

Hij is trouwens in B 200€ duurder dan in NL, ook een unicum denk ik :?
 
Die duke was 100% standaard, enige leuke in dat ritje waren de drempels in de woonwijk })

Wat bedoel je met aandacht? regelmatig olie wisselen ed of elke seizoen een revisie van 2000€ ??

100% standaard. Afgeknepen dus :)
Met aandacht moet je inderdaad denken aan het wisselen van olie en filters. Ook zullen kleppen met enige regelmaat gecontroleerd (en eventueel gesteld) moeten worden. Met een revisie zal het niet zo'n vaart lopen.
Je rijdt immers niet op een zwaar getunede fabrieksfiets.
 
Nu lijkt het me wel dat zelfs ik die olie en filters kan wisselen op zo een kreng ;) en als ik zie op de site van Husqvarna heb je voor een 9000€ toch al heel wat motor


[me]Sigma gaat zaterdag eens buurten bij de KTM dealer en ineens eens sjecken wanneer ik oop de 950 eens zou kunnen proefrijden O-) [/me]
 
Zelf rijd ik Husqvarna SM450R, op deze fiets krijg je gewoon 2 jaar garantie. Ik had m nieuw gekocht, de onderhouds intervallen waren 1000 - 5000 - 10000 enz. Dit is wel voor (normaal) straat gebruik, NIET voor race. Dan moet ie elke 5 uur gecontroleerd worden.

Wat betreft vermogen, 45 pk aan het achterwiel standaard. Je kan er makkelijk wheelys mee maken in 2de en 3de versnelling. Op het gas, gewoon rukje aan t stuur en hij staat al. Stoppies zijn ook een eitje met de Brembo's.

Ik ben er zelf zeer tevreden mee, heb nu bijna 6000 km gereden. :]
 
Doe die 950 in normale uitvoering maar en zet er een paar 17" onder. Das niet de S uitvoering. De normale heeft kortere veerwegen en is daardoor beter geschikt voor ramwerk.
 
Er zijn voor jou maar 2 opties imo...

[*] De KTM 660 (There's no substitute for cubic inches }) )
[*] De nieuwe Husky SM510 (met electrische starter voor de watjes onder ons ;) )
Alletwee "echte" SM-machines. De een wat lichter, de ander wat sterker.

De nieuwe husky is :9~ :9~

full


In Nederland kost de nieuwe Husky €9999 ( :X :X ), de 2004 KTM660 kost €9700

In België vast een stuk goedkoper...
 
Sigma, hou et is gewoon bij de KTM LC8 V-twin 950 supermotard, die in het voorjaar in de vitrinese staat. Alle mono's zijn onderhoudsintensief en km gevoelig.
Het LC8-blok heeft zn diensten al menig keren bewezen in de Dakar-rallys. Niet beginnen melken over 24 kg als je zelf niet vd de lichtste bent dude :P
 
Sigma, hou et is gewoon bij de KTM LC8 V-twin 950 supermotard, die in het voorjaar in de vitrinese staat. Alle mono's zijn onderhoudsintensief en km gevoelig.
Het LC8-blok heeft zn diensten al menig keren bewezen in de Dakar-rallys. Niet beginnen melken over 24 kg als je zelf niet vd de lichtste bent dude :P
heeft die single niet met de dakar meegestreden :? dus de eencilinder heeft zich ook al bewezen dus :X
 
Denk je niet dat er het eerste jaar problemen met deze machine zullen zijn?
Ik heb er niet echt vertrouwen in. En in de continuiteit van Aprilia ook niet.

Geen idee, maar met elk snel spul gaat wel kapot vroeg of laat. Dit heeft als voordeel de extra cilinder natuurlijk. En het ziet er eg geil uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan