Welke sokken zijn het best voor in de motor laars?

Hallo Tuimelaar,

Mogelijk dat de speciale motorlaarssokken iets voor je zijn.
Ze zijn van het kledingmerk dat Randy de Puniet sponsort.


Goedendag,

Ik rij nu al een tijdje motor.
Ik heb het volgende probleem.
Als ik in de winter rij heb ik altijd koude voeten in mijn motorlaars en in de zomer heb ik zweetvoeten erin.
Ik draag gewoon falke wandel sokken.

Iemand misschien een oplossing voor dit euvel?????
 
na 32 jaar zweer ik nog steeds bij geitewollen sokken op mijn fiets..
alleen moet ik ze ergens speciaal laten maken tegenwoordig..
maar bevalt prima :Y
 
resize.asp
 
Zweetvoeten geuren niet. Als je ze ruikt heb je last van schimmel.
Was dat maar waar. De geur van zweet (of het nu oksels of voeten zijn maakt niet uit) komt meestal door bacterieen die het (geurloze) zweet omzetten in allerlei nare stinkende zwavelverbindingen. Schimmels doen iets soortgelijks, en kunnen nog vervelender stinken (en hebben geen zweet nodig, die leven ook op huidcellen e.d.).

Sokken hebben er weinig tot niets mee te maken. Niet ademende laarzen of schoenen wel. In plastic schoenen krijgt iedereen stinkvoeten.
 
Zweetvoeten geuren niet. Als je ze ruikt heb je last van schimmel.

Haha, dank u. Ik zette er nog eventueel bij, want ik heb nergens 'last' van. Al ruiken mijn (gewone) schoenen niet meer zo fris nadat ze afgelopen week door die storm helemaal ondergelopen zijn. Die geur wil nog wel eens aan mijn sokken blijven hangen :P
 
In de winter gewoon 2 paar sokken. Ik heb dan dunne katoenen sokken en van die oude wollen Defensie sokken erover heen. of misschien van die aluminium inlegzooltjes in je laars en dikke sokken aan?
 
In ieder geval lange sokken :Y

Had vorig jaar korte enkel sokjes aan, was er een bij in mijn laars gevlogen.
Begon ineens aardig te prikken mijn been, maar kon niks vinden (voelend tijdens het rijden)
Dus voortaan gewoon sport sokken aan O-)
 
Goedendag,

Ik rij nu al een tijdje motor.
Ik heb het volgende probleem.
Als ik in de winter rij heb ik altijd koude voeten in mijn motorlaars en in de zomer heb ik zweetvoeten erin.
Ik draag gewoon falke wandel sokken.

Iemand misschien een oplossing voor dit euvel?????


Ik heb ook een paar falke sokken en heb ook mij deze sokken zelfde probleem ik zweet me echt kapot met die sokken in me kisten en swinters vriezen ze er van af.

Cat sokken van (cattepilar te koop bij makro) hebben hier bij mij geen last van in me kisten niet en in me motor laarzen niet
 
Ik gebruik Bridgedale sokken in Daytona laarzen. Nooit problemen, geen zweetvoeten (of iets wat er op lijkt), geen kouwe voeten, altijd comfortabel.

:)
 
Ikzelf heb alleen wat klamme voetjes na een lange dag rijden..
Tenminste, zo was dit in het verleden...

Ben fan van het merk Revit, geen rotzooi. Laarzen waren ruim 180 euro.. heb ze nu 3 jaar en zijn na 10.000km nog steeds goed.. Ik combineer ze altijd met de revit TourSummer sokken.. (inmiddels vernieud door een nieuw model..) De sokken kosten dacht ik iets van 25 euro 1 paar, werkt zeer goed! geen klamme koude voeten.. ook geen stinklucht in de laars. De sok drijft gewoon het vocht af naar boven.. De sokken lopen dan ook tot net onder mn knieschijf.. erg lange sokken dus..

Zeker aan te bevelen.
Ze hebben ook een variant voor de winter, die is wat dikker gevoerd etc...
Maar de basics zijn het zelfde: vocht (zweet) afdrijven naar boven waardoor je geen klamme (en daardoor koude) voeten krijgt...

Voorbeeld plaatje, links is winter sok.. rechts normaal.. er is ook nog een race sok... (dunner denk ik)
rev-it-motorcycle-socks.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je laarzen 1 maat groter kopen helpt tegen koude voeten.

Als je vaker last hebt van een schimmelinfectie kan je miconazol (=Daktarin) poeder
in je laarzen en sokken strooien om te voorkomen.
Bij acute infectie 2 x daags smeren en ong 10 dagen doorsmeren als t over is anders heb je er
snel weer last van. '(
 
Goedendag,

Ik rij nu al een tijdje motor.
Ik heb het volgende probleem.
Als ik in de winter rij heb ik altijd koude voeten in mijn motorlaars en in de zomer heb ik zweetvoeten erin.
Ik draag gewoon falke wandel sokken.

Iemand misschien een oplossing voor dit euvel?????


Altijd rode sokken aantrekken, die zijn het snelst!!!

:+ :+ :+


En zonder gein kijk eens rond in de buurt of er iemand is die in dienst zit en vraag hem een paar sokken mee te nemen voor je...

Zijn echt goede sokken die vocht goed reguleren, dit buiten het aanpakken van de schimmel uiteraard...
 
Altijd rode sokken aantrekken, die zijn het snelst!!!

:+ :+ :+


En zonder gein kijk eens rond in de buurt of er iemand is die in dienst zit en vraag hem een paar sokken mee te nemen voor je...

Zijn echt goede sokken die vocht goed reguleren, dit buiten het aanpakken van de schimmel uiteraard...


defensie heeft geen geld voor sokken denk ik als ik het nieuws mag geloven.
volgens mij heeft defensie ook niet zo van die geweldige sokken.
maar misschien leest hier iemand mee van defensie die daar wat over kan melden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan