Welke sokken zijn het best voor in de motor laars?

tuimelaar

MF veteraan
17 okt 2008
5.383
0
Assen
Goedendag,

Ik rij nu al een tijdje motor.
Ik heb het volgende probleem.
Als ik in de winter rij heb ik altijd koude voeten in mijn motorlaars en in de zomer heb ik zweetvoeten erin.
Ik draag gewoon falke wandel sokken.

Iemand misschien een oplossing voor dit euvel?????
 
ligt mede aan je politieke voorkeur, bij sommige vermoed ik geitewollen sokken...............
 
Goedendag,

Ik rij nu al een tijdje motor.
Ik heb het volgende probleem.
Als ik in de winter rij heb ik altijd koude voeten in mijn motorlaars en in de zomer heb ik zweetvoeten erin.
Ik draag gewoon falke wandel sokken.

Iemand misschien een oplossing voor dit euvel?????

Ja, ik heb een beenprothese en dus geen last (meer) van koude - of zweetvoeten! Aan te bevelen, tis effe doorbijten maar dan heb je ook wat!
 
Je hebt hier tegenwoordig speciale sokken voor, van onder andere Sidi zelf.

Zelf een beetje overdreven vind ik het, tja je zweet en dan? Je doet ze uit en het is in no time opgedroogd. Voeten meuren toch altijd al :D
 
gewoon gearne laarzen kopen doe nu al 4 jaar met dit set , goed warm ( dik leer ) waterdicht .

en ik heb ze iedere dag aan , afgelopen jaar weer 35dkm *D
 
Je hebt hier tegenwoordig speciale sokken voor, van onder andere Sidi zelf.

Zelf een beetje overdreven vind ik het, tja je zweet en dan? Je doet ze uit en het is in no time opgedroogd. Voeten meuren toch altijd al :D


als dat t probleem was alleen zweten maar het is in de winter ook de kou.
en bij het zweten krijg ik allemaal rare uitslag op mijn voet wat gaat jeuken en dat is niet prettig tijdens het rijden.
tevens als ik ze dan uit doe gaan ze gloeien zowel bij kou als bij hitte :? dus gaarne een oplossing hiervoor ik weet t ff niet hopelijk weten mensen hier iets
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hello kitty sokken 8-)
Soms na een lange rit staat hello kitty daarna in mn voeten gedrukt :+ (echt heus!)
 
als dat t probleem was alleen zweten maar het is in de winter ook de kou.
en bij het zweten krijg ik allemaal rare uitslag op mijn voet wat gaat jeuken en dat is niet prettig tijdens het rijden.tevens als ik ze dan uit doe gaan ze gloeien zowel bij kou als bij hitten :? dus gaarne een oplossing hiervoor ik weet t ff niet hopelijk weten mensen hier iets
Schimmelvoeten. Even langs de apotheek voor een zalfje.

Dat laatste, grotere sokken kopen waarin je voeten wat meer ruimte hebben :Y
 
Schimmelvoeten. Even langs de apotheek voor een zalfje.

Dat laatste, grotere sokken kopen waarin je voeten wat meer ruimte hebben :Y


sokken die ik hen zijn goed qua pas vorm niet te strak of te los en verschillende dikte heb ik ook al geprobeerd
 
Schimmelvoeten. Even langs de apotheek voor een zalfje.
Dat laatste, grotere sokken kopen waarin je voeten wat meer ruimte hebben :Y

Mee eens. Schimmel kan bijzonder hardnekkig zijn, het is altijd herkenbaar aan de geur. Schimmel houdt van warm en vochtig, 3x raden wat voor klimaat er in de gemiddelde motorlaars heerst.....
Probleem is dat de sporen in je sokken en schoenen gaan zitten. Gewoon wassen van sokken haalt de sporen niet weg. Zelfs als je voeten schimmelvrij zijn is het wachten tot de besmetting opnieuw plaats vindt via de sokken/schoenen. Nog een probleem is dat mensen hun voeten steeds hardnekkiger gaan wassen, maar de zeep haalt juist het beschermlaagje van je huid weg, waardoor de schimmel nog verder kan oprukken.
Twee tubetjes "Daktarin" bij de apotheek halen en volgens de voorschriften uitsmeren.

TS, volgens mij zit in die laarzen van jou een hoop kunststof. Dat ademt nu eenmaal slecht/niet en bevordert dus ook de zweetkakjes en daarmee de schimmel. Ik zou toch ook eens denken aan andere laarzen.
 
Niet rijden als het koud is :?
:+
In de zomer kan je talkpoeder op je voeten smeren en niet te dikke sokken aantrekken.
Ook ff de tip van JanB opvolgen, langs de apotheek gaan. :Y
 
Laatst bewerkt:
Voor het probleem van zweetvoeten biedt onderstaand filmpje tekst en uitleg over hoe dit te voorkomen.

 
Wandel sokken zijn om te wandelen niet voor motorrijden, gebruik de juiste sok
 
vanwege de hoogte van mn laars draag ik altijd skisokken :P geen last van koude voetjes :P
 
Akileïne. Werkt bij mij goed tegen overmatig zweten. Na een tijdje gebruik werkt het ook door als je niet meer smeert. Bij koude thermosokken gebruiken? Of warmere laarzen.

edit: Schimmel zou natuurlijk ook kunnen, maar dit is op afstand niet te beoordelen. Rode, jeukende puntjes klinkt mij meer als warmteuitslag.
 
Laatst bewerkt:
syneo 5

in de zomer krijg je snel zweetplekken onder je oksels maar sinds ik dit gebruik dus niet meer.
werkt ook op de voeten en 5 dagen lanh :)
 
Ik draag altijd zwarte sportsokken, altijd.

Een eventuele geur van zweetvoeten neem ik voor lief, mijn vriendin ook. Boeie :)
 
gewoon gearne laarzen kopen doe nu al 4 jaar met dit set , goed warm ( dik leer ) waterdicht .

en ik heb ze iedere dag aan , afgelopen jaar weer 35dkm *D


mijn vader doet al 23 jaar met 1 setje Gaerne laarzen... ook nooit zweetvoeten (net gevraagd :P)

ik hwb zelf ook sidi, weet je zweetvoeten is niet zo heel erg, maar die kou in je voeten komt door iets te krappe laarzen, bloed komt er niet goed bij en je zweet kan niet goed weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan