welke soort olie te gebruiken?!

euhm mjah, het is dat juist dat ik eigenlijk vraag...

normaal gezien heeft mijn moto een natte koppeling maar heb een droge koppeling erop gezet....
en ik weet niet welke olie te gebruiken,

moest iemand met een Ducati rijd en dit even voor me wil zegen aub...
 
bwa denk niet dat het nu veel kwaad kan dat ik verander van olie, blok is helemaal gereviseerd, (echt volledig clean, geen druppel olie meer buiten de lagers an plaatsen die NIET droog mogen draaien natuurlijk)

Greetzz & thx
Diet
maar waarom zou je veranderen? en ook al heb je nu droge koppeling, het lijkt mij het beste om nog steeds dezelfde grade te gebruiken. 10W40 of wat er eerst ook in ging, dit is hooguit een moment om van halfsyntheet naar volsyntheet over te stappen als je dat leuk vind, je motor zal eer (zeer waarschijnlijk) niets beter van gaan lopen, zolang je maar minimaal de aanbevolen olie uit je boekje gebruikt.

btw over welk tyope motor hebben we het eigenlijk, dat heb je nog nergens gemeld :?
 
ok zal search ne keer gebruiken....

men blok is Honda 4takt blok (eigenlijk brommer type Dax/Monkey maar nu zijn enkel de middencarters nog orgineel honda, al de rest is vervangen...)
Nicasil cilinder, en die droge koppeling, da zijn men enigste moeilijkheden...

thx vo de hulp!

Greetzz
Diet
 
Ik heb een ducati 900ss met droge koppeling en gebruik op advies van mijn dealer een half syntheet 10/40w. Bij ducati 4-kleppers kun je beter een volsyntheet gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan