Welke spanbanden voor motoraanhanger

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Vanwege onze eerste circuitdag hebben Doelpaal en ik een motoraanhanger gehuurd. Hartstikke makkelijk! Maar hoe zet je dat ding vast... Met spanbanden! *D

Maar wat voor spanbanden? Motorzaken hebben in hun busjes vaak van die handige spanbanden met lussen voor het stuur, hieronder zie je ook zoiets...

full


Waar kan ik die kopen? Dat zijn volgens mij best handige bandjes, toch?
Of zijn er andere methoden om de boel goed vast te zetten? En wat zijn de beste methoden om de motor goed en zonder beschadigingen vast te zetten?

Ik rij er meestal op en laat mijn motor alleen op aanhangers zetten als ie stuk is -O-
 
Je kunt ff kijken op racing-bikes.nl.

Deze heeft precies wat je zoekt en hij kan het ook opsturen.

Een setje van 4 spanbanden met haken speciaal voor een motoraanhanger en zo'n band met lussen voor je stuur. Ik gebruik het zelf ook en het werkt perfect.

Hopelijk heb je er wat aan. :]
 
Enne...niet op beknibbelen! Je zal niet de eerste zijn die z'n goedkope "5 gulden bak" spanbanden dwars doormidden trekt..... :o
 
Je kunt ff kijken op racing-bikes.nl.

Deze heeft precies wat je zoekt en hij kan het ook opsturen.

Een setje van 4 spanbanden met haken speciaal voor een motoraanhanger en zo'n band met lussen voor je stuur. Ik gebruik het zelf ook en het werkt perfect.

Hopelijk heb je er wat aan. :]
Das inderdaad wat ik bedoel *O*

Zie ze alleen niet meer op de website staan -O-
Vanavond eens bellen. Ik hoop dat dat nog voor dinsdag gaat worden, dan hebben we ze al nodig, eigenlijk maandag al. Zijn ze bij motorzaken ook te koop? Weet iemand dat?

Of iets meer richting Noorden :9
 
Enne...niet op beknibbelen! Je zal niet de eerste zijn die z'n goedkope "5 gulden bak" spanbanden dwars doormidden trekt..... :o
Dat zijn inderdaad de enige banden die we tegen zijn gekomen, naja, 6 euro 95.... :N

Maar we blijven zoeken ;)
 
ik had 2 cheapass spanbanden die t prima deden.

edit: net ff op die site gekeken, staat onder diversen Villie ;)
(ook maar es aanschaffen)
 
Laatst bewerkt:
Poep, weer niet goed gekeken |(

Dit is inderdaad wat ik bedoel :}

Image15.gif


Nou nog een zaak in het noorden die het verkoopt, iemand ideeen? O-)
En moeten hier nog extra spanbanden doorheen? Iemand met een piccie van zijn vastmaakactie? :9
 
Sinds kort heb ik deze spanbanden. Zijn brede banden met een lus. (zware kwaliteit)

Bij www.ktm-sommer.de gekocht voor € 31,80 ...niet goedkoop maar dan heb je ook wat.

full


Tekst van advertentie:

Wer vor dem Training oder Wettbewerb seine KTM transportieren muss, braucht qualitativ gute Spanngurte, um die KTM auf dem Anhänger oder im Transporter dauerhaft festzuzurren. Die Ausführung arbeitet ohne Hebelratsche, welche bei einem langen Federweg immer problematisch ist. Das Spanngurtset hilft auch einer einzelnen Person bei der zügigen und sicheren Fixierung. Ausgestattet mit zwei robusten Stahlhaken und einer zusätzlichen Schlaufe kann die KTM am Lenker oder an der unteren Gabelbrücke befestigt werden.
 
Poep, weer niet goed gekeken |(

Dit is inderdaad wat ik bedoel :}

(Afbeelding)

Nou nog een zaak in het noorden die het verkoopt, iemand ideeen? O-)
En moeten hier nog extra spanbanden doorheen? Iemand met een piccie van zijn vastmaakactie? :9
Dit ding doe je om je clip ons, vervolgens haal je door de lussen links en rechts je spanbanden. Werkt perfect.
 
Dan zou je toch ook zelf wat kunnen bakken en braden ? Je haalt bij de gamma oid een stukje pijp dat over de handvatten past, en maakt aan elk een oogje (of twee) zodat je de spanband er van links naar rechts doorheen voert. Bij de Halfords of een goede automaterialen zaak kan je heus wel een stevig spanbaand halen die een tonnetje of wat mag hebben. Die er doorheen en klaar is Kees.
 
Dingen zijn ook te koop bij de Motoport dealers. Van het merk Booster en kosten nog geen 20 euro.
Anders zijn ze nog te koop van het merk Grand Canyon en deze kosten zo'n 50 euro.
Zelf heb ik die van motoport. Werkt goed.
 
Thanks jimmy! :} :} :}

Tr@x, die spanbanden die je daar doorheen haalt zijn dan wel van die 'Halfords'-spanbanden die tot een kilo of 750 kunnen?
 
Thanks jimmy! :} :} :}

Tr@x, die spanbanden die je daar doorheen haalt zijn dan wel van die 'Halfords'-spanbanden die tot een kilo of 750 kunnen?
Yep, die kun je daar voor gebruiken. Waar je op moet letten is of het span/klemmechanisme een beetje degelijk is. Dus niet van verchroomd "waaibomen-ijzer".

Verder heb ik mezelf aangewend om iedere ca. 2 jaar de spanbanden voor de motor te vervangen (de oude gebruik ik voor allerlei andere dingen maar niet de motor)
 
Bij de Praxis liggen ze ook,
Niet de goedkope nemen in de rommelbak (zoals hierboven al vermeld)
maar de iets duurdere.
In het rek bij de automaterialen en dergelijke.
 
Hier even een piccie van m'n motor op de aanhanger:

full


Ik zet 'm voor met twee banden vast (links en rechts) waarbij ik 'm goed diep in de veren trek. Achter loopt een band van de ene naar de andere kant van de kar waarbij hij 1x rond m'n achterwiel gaat zodat de achterkant niet heen en weer kan stuiteren. That's all! Leg na het aanspannen altijd nog een paar knopen in de resterende band achter de spanner. Kan hij niet gaan slippen.

Check je banden even nadat je een 30 km gereden hebt. Doe ik altijd, is altijd voor niets maar het geeft me wel een beetje gemoedsrust... :Y

Beste truc voor het aanspannen: zorg ervoor dat je zittend op de motor bij de banden kan en trek ze het eerste stuk vanuit het zadel aan. Je kunt dan de motor goed in bedwang houden. Ook bij het losmaken moet je dit doen want als je 1 kant loshaalt schiet de motor scheef omdat de veer uitveert.
 
Zandvoort, dinsdag de 16e *D

Wie er dan baco is? Geen idee, denk dat ik maar voorzichtig moet doen ;)
 
Ja, 10 euro voor de spanbandjes, 21.80 voor de KTM logos :N :+


Dat dacht ik ook, echter zijn deze van veel betere kwaliteit dan ik ooit gehad heb.
En ik heb wat spanbanden versleten de afgelopen jaren.
Deze spanbanden zijn niet te vergelijken met Halfords etc.
 
Spanbanden en stuurharnas zijn gekocht *O*

Harnasje koste 17,95 bij Motoport en spanbanden tot 1500 kilo gekocht bij een doe hetzelfer, volgens mij Fixet, voor 9,95 per stuk. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan