Welke speciale verrichtingen vonden/vinden jullie

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Hoi,

Zoals jullie misschien weten ben ik dus ook begonnen aan motorrijles, heb er nu enkele lessen opzitten en ben vanmiddag bezig geweest met enkele speciale verrichtingen. De remproef, het slalommen, het 8-tje draaien, en 3 keer binnen een vierkant een cirkel draaien en dan het vierkant weer uitrijden, dat zijn de dingen die ik vanmiddag moest doen.

De remproef en de slalom vond ik eigenlijk niet moeilijk, maar het 8-tje draaien en die laatste proef met 3 keer zo'n cirkel rijden waren wel aardig lastig, na een paar keer ging het wel redelijk goed maar moet toch nog maar wat oefenen.

Wat zijn of waren de zaken die jullie het moeilijkst vonden?

Groetjes. :)
 
stapsvoet rijden ik kan het nu nog steeds niet :(
Het is me tijden het lessen maar 2x goed gelukt, tja en bij examen was het natuurlijk de eerste bijzondere verrichting die ik moest doen :j
Maar toch gehaald uiteindelijk 8-)
 
Ik weet het niet precies, vond niet per sé eentje moeilijk of makkelijk. Tijdens mijn examen vond hij de remproef matig, dus dat zal het wel zijn dan...

Moetje trouwens met je sportmotor maar eens de proeven na doen, zo'n ding loopt niet lekker in hele lage toeren, je draaicirkel is vaak groter, dus dat wordt flink oefenen wil je die dan nog eens nadoen :) .
 
De remproef vond ik het moeilijkst. Die heb ik dus twee keer fout gedaan tijdens het examen. Gelukkig mochten we toen één proef fout doen :)

Ik wijt het nog steeds aan het rempedaal, die stond veel te strak ;)
 
Slalom... Op een of ander idiote manier versnelde de lesmotor altijd bij de laatste 2 a 2 pionnetjes (zal wel aan mij hebben gelegen)...
 
Ik had eigenlijk geen moeite met een onderdeel, alleen ging het 8gie de eerste keer fout. En draaien op een smalle weg (180 graden) hoef ik met m'n VFR niet te proberen, daar is ie te groot voor (in vergelijking met een lesbrommer dan he)
 
Tijdens het examen ging alles in 1 keer goed. Tijdens het lessen heb ik moeite gehad met rondjes draaien. De ene keer ging dat retestrak, de andere keer was het om te janken.

Remproef werd continue steeds beter. Ik moest gewoon leren om heel hard te remmen }) en pas op het eind terug te schakelen. Verhouding voor / achter ging trouwens wel goed.
 
8tje --> Zwaar kut. Uiteraard met examen ook gehad en ging toen (gelukkig) wel
3 rondjes --> Op zich een makkie. Ook met examen plakje koek
Remproef --> Geweldig. Mocht echt een hele vette aanloop nemen met examen en ging dus ook flink wat harder als 50. Stond in no-time stil. 8-)
Slalom --> Moest ik met examen helaas 2x doen. Tikte het op 1 na laatste pionnetje de 1x om. :(
Stapvoets rijden --> Ging wel aardig, maar met examen niet gehad.
 
eeehhjj
ik heb altijd ruzie gehad met het 8je dat is me nooit gelukt op het examen ging die goed vraag niet hoe maar hij werd goed gekeurd *D
 
ik had geen enkel probleem bij de speciale verrichtingen...

(normaal ben ik bescheiden, dus hierbij wat compensatie)
 

Ik vond/vind strakke bochten lastig... dus bij 3x rond en de bochten in het achtje. De motor omgooien in de acht en de slalom ging juist wel goed.

Remproef op het examen perfect alleen veel te hard. (Ruim 70) HET IS GEEN NOODSTOP! riep de examinator nog. Lachu! 8-)
 
Die 3 rondjes toch wel het lastigs.. Alhoewel die rondjes nooit het probleem waren, alleen het omgooien van de motor om de cirkel weer ui te rijden wilde doorgaans niet al te best lukken..

Met de rest heb ik nooit zo'n moeite gehad..


 
Ik heb hetzelfde probleem als Elja. Verder had ik ook iets te veel snelheid bij de remproef (ca. 70 km/uur), maar hier had ik geen problemen mee. Hoewel de bijzondere verrichtingen naar mijn idee niet helemaal soepel gingen bij het examen, ben ik toch in een keer geslaagd! *D

Veel succes met je rijlessen! 8-)
 
Het moeilijkste vond ik persoonlijk de stopproef.
Ik was ALTIJD bang dat m'n voorwiel blokeerde. Uit eigen ervaring later bleek dat heus niet zo snel te gaan bij mij.
In het begin vond ik stapvoets rijden ook moeilijk. Ik doe dat nu staand op m'n voetensteunen, vind ik wel leuk en de aandacht die ik krijg.
Ik kan ook iets van 3 secondes perfect stilstaan met de motor, staand op de voetensteunen anders niet.
Ik had ook moeite met rondjes rijden, durf ik nu nog steeds niet goed genoeg. Maar dat komt wel. Ik durf met de voetensteunen aan de grond bij 80Km.h, maar niet een rondje draaien met 15Km/h....er is iets serieus mis met mij, denk ik. :]

*echt een leuke smily, wie heeft deze gemaakt, had HellDesker deze geintroduceerd?*

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bigconvoy op 2001-07-02 21:09 ]
 

Bij mij was het de slalom, maar dat lag aan mijn instructeur. Hij had het niet goed uitgelegd. Ik dacht dat de pionen om moesten :+
 
nergens problemen mee gehad,
enkel met de 10meter op 12sec door eigen stommiteit

dacht dat het nog een tijdje zou duren en reed echt wel té traag, toen het signaal ging had ik nog 6 meter over maar ging zo traag dat ik mijn voet maar net van de grond heb kunnen houden
 

Over dat stapvoets rijden gesproken. Daar heb ik ook nog wat leuks over mee gemaakt op mijn examen. Ik reed naast de instructeur en die liep dan erg langzaam. Dus ik met mijn grote mond tegen de instucteur: "wat loop je hard :) " Gaat hij steeds langzamer lopen, dus ik steeds langzamer rijden... tot ik bijna om viel en mijn voeten moets gebruiken. Dit tot groote hilariteid van de examinator. :+
 
Die stomme cirkeltjes.... ik moet maar weer eens gaan oefenen. Die van mij zijn namelijk om te ;( zo slecht.
Remproef was geen enkel probleem, evenals langzaam rijden (das gewoon ver weg kijken). Dit zijn ook de dingen die ik in het verkeer gebruik. Cirkeltjes draaai ik wel op een rotonde :] .
 
Over dat stapvoets rijden gesproken. Daar heb ik ook nog wat leuks over mee gemaakt op mijn examen. Ik reed naast de instructeur en die liep dan erg langzaam. Dus ik met mijn grote mond tegen de instucteur: "wat loop je hard :) " Gaat hij steeds langzamer lopen, dus ik steeds langzamer rijden... tot ik bijna om viel en mijn voeten moets gebruiken. Dit tot groote hilariteid van de examinator. :+
Hehe, ik denk dat ik me maar wijselijk stil ga houden op het examen. :)
 
Die stomme cirkeltjes.... ik moet maar weer eens gaan oefenen. Die van mij zijn namelijk om te ;( zo slecht.
Remproef was geen enkel probleem, evenals langzaam rijden (das gewoon ver weg kijken). Dit zijn ook de dingen die ik in het verkeer gebruik. Cirkeltjes draaai ik wel op een rotonde :] .
Die cirkeltjes zijn idd lastig maar daar zijn wel goeie trucjes voor, dus snelheid regelen met je achterrem en 90 graden opzij naar de grond kijken, dus naar een denkbeeldig punt in de binnenbocht, daar kun je dan zo omheen draaien. Na enige oefening is dit best te doen vind ik. :)

Het grootste probleem vind ik nog bij die cirkeloefening om na 3 keer weer die cirkel uit te rijden, dan moet je ineens snel van linksom omschakelen naar rechtsom en dat valt niet mee, op z'n kort stuk. :)
 
Over dat stapvoets rijden gesproken. Daar heb ik ook nog wat leuks over mee gemaakt op mijn examen. Ik reed naast de instructeur en die liep dan erg langzaam. Dus ik met mijn grote mond tegen de instucteur: "wat loop je hard :) " Gaat hij steeds langzamer lopen, dus ik steeds langzamer rijden... tot ik bijna om viel en mijn voeten moets gebruiken. Dit tot groote hilariteid van de examinator. :+

zoiets kan dus in België niet.. misschien wel TE strikt allemaal (elektronische stopwatch op afgemeten stukje grond) maarja, da's misschien weer beter dan een mogelijk dubbele standaard
 
Gisteren voor het eerst 20 meter stapvoets gereden..eitje!!!!! Gewoon ver genoeg vooruit kijken en niet te veel kloten met de koppeling.
Zie alleen nog tegen dat verhaal met die 3 rondjes op. Lukt de soms wel en meestal net niet :) . Pionnetje meenemen bij het uitrijden enzo...rondjes zelf zijn makkelijk. Maar even bidden dat dat volgende week goed gaat ;(
 
Gisteren voor het eerst 20 meter stapvoets gereden..eitje!!!!! Gewoon ver genoeg vooruit kijken en niet te veel kloten met de koppeling.
Zie alleen nog tegen dat verhaal met die 3 rondjes op. Lukt de soms wel en meestal net niet :) . Pionnetje meenemen bij het uitrijden enzo...rondjes zelf zijn makkelijk. Maar even bidden dat dat volgende week goed gaat ;(

traag rijden is NIET stapvoets in België.. ik ga sneller dan 10 meter in 12 seconden
waar ik niet mee bedoel dat het onmogelijk is, verrevan.. alleen ben ik er absoluut slecht in en zou het nederlandse systeem me hierbij veel moeite besparen
_________________
http://www.pricewatch.be/images/mybike/ (Mijn Suzuki GSX-R600) http://www.pricewatch.be/cossiepower (My brothers high performance car)

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-07-04 13:23 ]
 
langszaam rijden was mijn minst favourite de rest vond ik echt gewoon leuk om te doen.
bij het oefenen altijd langszaam rijden terwijl je staat met een hand omhoog(de rechter is het handigste ;) ) en dan stapvoets.
klote oefening ben toch geen circus aap.

op mijn examen werd mijn langszaam aan actie een beetje gekortwiekt had al drie verrichtingen gehaald dus de laatste boeide niet, dus het was 5 meter rijden ... OK we gaan weer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan