welke sportieve motor voor 1,90 lengte

Welke motor is het meest geschikt voor iemand van 1.90?

  • Suzuku GSX-600

    Stemmen: 11 52,4%
  • Yamaha ZF1000

    Stemmen: 3 14,3%
  • Honda 600RR

    Stemmen: 4 19,0%
  • Yamaha YZF-R1

    Stemmen: 3 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Ook ik ben ongeveer 1.90 m, rij op een GSX-R 600 K5. Zit prima, maar na een paar uur rijden voel je je knieen en rug wel. Dus een rit naar Zuid Europa zie ik niet zitten. Succes
 
Koop nou een motor van een beetje formaat ... het ziet er altijd zo seniel uit z'on grote vent op een mini-bike :X

Blackbird
K1200S
Kawa ZZ huppeldepup

ed
 
Kan ik niet mee eens zijn
heb een thundercat gehad en zat met mijn knieën tegen de bovenkant van het kuipwerk aan.
Ben zelf 1.87
Misschien heb jij iets kortere benen, moet je toch eens gaan proef zitten.

Vreemd ik kan met mijn 1.98 ook prima op de thundercat zitten. :]
 
Dan klopt mijn anatomie niet |(
Damn, dat is erger.
Of zit er standaard zoveel verschil tussen nederlanders en belgen? :+
 
ik heb deze.......en zit er uitstekend op, ben 1.91 lang, heb ook wel eens gehoord dat andere van onze lengte goed op een r1 zitten.....proefrijden blijft de magic word!
full
 
Ook ik ben ongeveer 1.90 m, rij op een GSX-R 600 K5. Zit prima, maar na een paar uur rijden voel je je knieen en rug wel. Dus een rit naar Zuid Europa zie ik niet zitten. Succes
denk dat iedereen wel last heeft van knieen hoor na een paar uur.....heb ik ook last van.....tgaat toch beetje op "slot" om zo te zeggen....gisteren een tochtje gemaakt van ruim 700 kilometer.....was behoorlijk gesloopt toen ik thuis kwam. *D
 
ben 1.86 en rij vtr sp geen enkel probleem
volgens mij maakt het niet zoveel uit welke motor je rijd
als je nou langer bent dan 2 meter dan mischien wel idd })
 
ik ben 1,97 mtr en ik rijd prima (qua zit dan) op een gixxer 1000 k2.
hiervoor had ik een yzf 750 r daar kon ik ook goed op zitten. succes ermee :)
 
ik ben 1,97 mtr en ik rijd prima (qua zit dan) op een gixxer 1000 k2.
hiervoor had ik een yzf 750 r daar kon ik ook goed op zitten. succes ermee :)
Gixxer 1000 past idd opvallend goed (ben zelf 1.94). En geloof het of niet, maar een Duc 748 zat ook erg goed voor mij (stepjes zitten hoog maar ook ver naar achteren, prima gewoon). Maar de meeste supersports zitten krap, en dat belemmert behoorlijk met sturen als je niet lekker kunt bewegen. Liever wat pk's minder en een dikke all-road misschien?
 
Yamaha Thundercat 600cc of een Thunderace 1000cc zit je zekerweten goed op.

Heb zelf een thundercat gehad en mijn zwager is 1.93 en kon er perfect op rijden. Op de thunderace zelfde verhaal.

Zou zeggen, ga lekker proefritjes maken! ;)
 
ben zelf 190 en gaat prima op me hornet terwijl ik tog behoorlijk lange poten heb, de hornet is dan wel geen supersport maar er zit wel een :9~ getuned cbr blok onder
 
Mijn vriend is 1.98 en rijdt op een ZXR 750. Dat gaat prima. Hij rijdt ook wel eens op de GSX 750 R van een vriend van hem. Dat vindt hij ook super rijden. Volgens mij moet het met 1.90 wel lukken.

Ben zelf 1.84 en rijdt een sv650s, maar daar heb je natuurlijk niks aan :)
 
Ben zelf 1,98 en rijd een '98-er CBR900RR, geen probleem, zit je perfect op.

Maar zoals er al heel wat meer gezegd hebben, zelf proberen!! Iedereen heeft een andere lichaamsbouw met daarbij behorende beenlengtes.... dus gewoon ff proberen
 
Geen sportmotor, wel een ideale motor voor de langere mensen onder ons,
een V-Strom.
Ik ben 1.99m en pas er perfect op.
Ook op de VTR Firestorm van mn pa pas ik heel goed.

En R1 is ook een heel goeie motor, een vriend heeft het 2005 model en
daar pas ik ook prima op.

En wat iemand anders al zei, 1.90m is helemaal niet overdreven lang.
Er zijn genoeg motoren waar jij op past!

Succes!
 
Ik rij zelf een R1 en met mijn 1,89 zit die echt prima :Y
maar ik denk dat dat voor iedereen verschilt een vriend van mij die is 1,93
en die vind et weer voor geen meter zitten, als je een beetje korte beentjes hebt dan zit je opzich overal wel lekker op denk ik
:]
 
Man van 1,90 op een thundercat.

Ik citeer
Tja…. Na een portie kilometers op m'n V twin, begon ik de snelle boggies te missen. Ik betrapte me er zelf dat ik snelle bochten ging maken met m'n chopper. Daar is zo'n ding niet echt voor gemaakt. Dus opzoek naar iets sportiefs in de 600cc klasse. Mijn oog was al gauw gevallen op de Thundercat. Dit is èèn van de weinige 600 cc motor fietsen waar ik met m'n 1.90 mtr op paste. Dus mijn Vulcan ingeruild op een Yamaha Thundercat bouwjaar 1997. Deze stond toen tekoop bij Motoport Stadskanaal. En tot nu toe heb ik nog veel fun met deze motor fiets.

Meer hoef k niet meer te zeggen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan