welke sportieve motor voor 1,90 lengte

Welke motor is het meest geschikt voor iemand van 1.90?

  • Suzuku GSX-600

    Stemmen: 11 52,4%
  • Yamaha ZF1000

    Stemmen: 3 14,3%
  • Honda 600RR

    Stemmen: 4 19,0%
  • Yamaha YZF-R1

    Stemmen: 3 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    21

Kody Scott

MF'er
2 jun 2006
160
0
Den Haag
Kunnen jullie mij tips geven ivm de aanschaf van een motor? Ik ben zelf 1.90,en hoor vaak dat dit te groot zou zijn voor een supersport.

Ik ben benieuwd!

Groet,

Kody
 
Laatst bewerkt:
Ga proefrijden op de motoren waar je interesse in hebt.
Zo ontdek je zelf het beste wat voor jou de beste motor is gezien je lengte.
 
Een vriend van mij is ongeveer even lang, en die doet het met een Aprilia RSV1000R (van een paar jaar oud). Hete nieuwste model moet weer wat kleiner zijn, maar op deze past hij goed.

Ik heb zelf nog niet achter het stuur gezeten, anders had ik beter kunnen antwoorden. Eerst mijn rijbewijs maar eens halen....
 
Probeer eens een Ducati 996, en laat je verrassen. In meerdere opzichten.
 
ze zeggen dat de BMW k1200s een wrede machine is die elke andere SS afdroogt op het circuit.
ook omdat die groot is schijnt het goed te zitten voor lange racers.
kost wat , maar dan heb je ook iets voor het leven.
zoek maar eens wat meer info of maak een proefritje.
 
Wat zijn je eisen? Ga anders eens proefrijden op een zx6r of zx9r van 98-02

Die zitten ook aangenaam ruim. Ik ben zelf 194 en zat altijd prima op een cbr, zowel de f2 als de f4. Echter komt er nu een zx6r model 1999 voor in de plaats.
De nieuwere sportmotoren vanaf zeg 2003 zijn voor mij te klein/sportief kwa zit. Een stukje touren op zondag zal wel gaan, echter een paar honderd km per dag is dan denk ik funest voor m'n knieën.

E.e.a is dus ook afhankelijk van wat je ermee gaat doen.
 
Anders ga je het overal even vragen (Gummen...? :+ )

Ik zou gewoon eens gaan proefzitten, en vooral proefrijden bij een dealer. Op een CBR600RR zal je best passen, als je zit, maar na een poosje rijden wordt het toch echt minder grappig. Zoals gezegd, op een nieuwe gixxer heb ik geen idee maar ik pas prima op een '98-er.

Ik lees net bovenstaande post en als het rijden van een paar honderd km de definitie is pas ik ook niet op een '98-er. Tering, wat voelde ik mn knien na een ritje van Veendam naar Amsterdam gister :]
 
harley v-rod

pict1195.jpg



trekt al die gastjes er zo uit in de straight
 
Een Hayabusa schijnt heel erg geschikt te zijn voor lange mensen :Y

Maar of je daar op wil rijden is ten tweede })
 
1.90 m is toch helemaal niet zo groot :?
ik ben 1.91 m en rijd op een mito, die is nog een stuk kleiner dan vermelde motoren en dat gaat prima
 
Big toe! Lijkt me groot genoeg ;)
(Afbeelding)

_O-

Maar ff serieus. Een goede optie is de thundercat.
Review van Thundercat vs r6

Ik quote hieruit:
Gebruiksgebied.
Het concept van de Thundercat mag dan wel al een paar jaartjes oud zijn, de motor voelt helemaal niet gedateerd aan. Wie binnen een beperkt budget een sportief getinte motor zoekt, maar geen ambities heeft om in één of andere competitie aan te treden, zal in de Thundercat een betrouwbare en dankbare metgezel vinden. Zeker als je er sportief mee wilt gaan toeren of mee op reis wilt gaan. Een grote tanktas past perfect op de brandstoftank en ook achteraan is er ruimte genoeg om een ruime bagagemogelijkheid te creëren. Iets wat op een R6 duidelijk minder goed meevalt. Ook voor personen met een redelijk grote lichaamslengte is de Thundercat een geschikte motorfiets. Eén van onze testpiloten heeft een lengte van ongeveer 192 centimeter en ook hij paste op de Thundercat als gegoten. Wil je een duorijder meenemen die een normale beenlengte heeft, dan is de Cat ook een goede kandidaat. Het ruime tweepersoonszadel en de laag geplaatste voetsteunen voor de duo garanderen een veel hoger zitcomfort dan wat de R6 kan bieden. Met de 100 pk die de Thundercat in huis heeft zal je bij gewoon straatgebruik ook nooit kracht te kort komen, zelfs al beweren sommige stoere knapen dat wel eens, zij het dan helemaal ten onrechte. Maar ach, iedereen moet nu eenmaal wat kunnen zeggen aan de toog en zalig zijn de armen van geest… zij zullen God zien, zegt de bijbel. Toegegeven, je zal misschien op de Thundercat net iets meer moeten schakelen dan op de jongste vierpitters met 600cc in het vooronder om er écht de vaart goed in te kunnen houden, maar aan de gevolgen daarvan is bij ons weten nog niemand gestorven. Je leert er trouwens alleen maar beter door motorrijden en dat gegeven op zich is ook nooit weg.

Zo zie je maar. De Thundercat is een goede keuze. ;)

Desire vs 600
 
Wat zijn je eisen? Ga anders eens proefrijden op een zx6r of zx9r van 98-02

Die zitten ook aangenaam ruim. Ik ben zelf 194 en zat altijd prima op een cbr, zowel de f2 als de f4. Echter komt er nu een zx6r model 1999 voor in de plaats.
De nieuwere sportmotoren vanaf zeg 2003 zijn voor mij te klein/sportief kwa zit. Een stukje touren op zondag zal wel gaan, echter een paar honderd km per dag is dan denk ik funest voor m'n knieën.

E.e.a is dus ook afhankelijk van wat je ermee gaat doen.

Ik rijd zelf op een ZX12 en ben 1.92 lang. Prima motor voor lange mensen. Maar op de ZX6 van m'n broertje zit ik ook prima.
 
ben ook 1.90 past nog gewoon goed op supersports :)

heb zelf fzr en pas nog goed met me benen bij die tank. (al moesten ze niet langer zijn :P )
 
harley v-rod

(Afbeelding)


trekt al die gastjes er zo uit in de straight


is dat nu iets typisch des Harleys? Op de berm van de snelweg parkeren? Ik zie ze daar zo vaak staan :+


Met mijn twee meter heb ik ook moeite met d enieuwe supersports, maar op mijn YZF750R uit 93 zit ik uitstekend. oudere supersports zijn groter.
 
zo,n zx12r is ook wel wat . heb er ook mee gereden (ben 1.90) en dat zit best lekker .
ook stuurde die heel erg goed voor zo,n zwaar ding.
goeie 2ehands zijn ze wel te vinden denk ik......
 
Maar ff serieus. Een goede optie is de thundercat.
Kan ik niet mee eens zijn
heb een thundercat gehad en zat met mijn knieën tegen de bovenkant van het kuipwerk aan.
Ben zelf 1.87
Misschien heb jij iets kortere benen, moet je toch eens gaan proef zitten.
 
Kan ik niet mee eens zijn
heb een thundercat gehad en zat met mijn knieën tegen de bovenkant van het kuipwerk aan.
Ben zelf 1.87
Misschien heb jij iets kortere benen, moet je toch eens gaan proef zitten.

Ja, het beste is gewoon om te gaan proefrijden. ;)
Zo kun je een beslissing maken d.m.v. je eige ervaringen.
Succes :z
 
Kan ik niet mee eens zijn
heb een thundercat gehad en zat met mijn knieën tegen de bovenkant van het kuipwerk aan.
Ben zelf 1.87
Misschien heb jij iets kortere benen, moet je toch eens gaan proef zitten.

Vreemd ik ben toch echt 1.96 meter en ik zit perfect op dat ding.
Of ik klop anatomisch niet dat kan natuurlijk ook. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan