Welke sportmotor zit je redelijk rechtop??

RocketRico

MF'er
6 nov 2007
150
0
Lopik
Ik pas een een ritje gemaakt op een cbr 400rr, echt geweldig ding, alleen wel veel last van me rug (heb wel is meer rugklachten). Nu had ik ook nog wat andere typen motorfietsen op het oog. Dus nu vraag ik me af of iemand de onderstaande motorfietsen in volgorde van hele sportieve zit naar minst sportieve zit (rechte rug dan) kan zetten ???? (ook vraag ik me af of er grote verschillen tussen zitten)

Honda Vfr 400
Honda Cbr 400RR
Kawa Zzr 250
Honda Cbr 600F
Suzuki Gsx 600F
Kawa Gpz 500
Suzuki GS 500 (Challenger)


ik heb al geprobeerd om ze in de goede volgorde te zetten, maar ik als beginneling zonder motor kan dit niet met zekerheid zeggen.......
 
als ik uit dat lijstje zou moeten kiezen, dan zou ik voor de cbr600f gaan! Ik weet niet hoe groot je bent, maar dat lijste bestaat uit relatief kleine motoren. Ik rij zelf op een cbr600f, heerlijke motor,goede zitpositie, genoeg vermogen.
 
ik ben zelf 1.80, msschien wat groot voor een 400cc supersport. Al kijk ik naar het vermogen en de eigenschappen (niet teveel vermogen, maar wel lkkr licht) vind ik die fietsten wel ideaal, ik zit namelijk nog aan 25kw vast...........

maar cbr 600 f is cker een leuke fiets
 
ik ben zelf 1.80, msschien wat groot voor een 400cc supersport. Al kijk ik naar het vermogen en de eigenschappen (niet teveel vermogen, maar wel lkkr licht) vind ik die fietsten wel ideaal, ik zit namelijk nog aan 25kw vast...........

maar cbr 600 f is cker een leuke fiets


De 400tjes zijn vaak niet legaal op 25 kw te krijgen. Zoals Furiouz al zegt is de CBR600F ideaal. Ik heb zelf 2,5 jaar een cbr600f gereden en ben toen overgestapt naar een ZXR750. Na 2 maanden ben ik weer terug gegaan naar de CBR600F omdat ik op de ZXR ook last kreeg van mijn polsen door een te sportieve zit.

Nu heb ik weer de CBR600F. Je zit wel iets sportief maar toch redelijk rechtop. Ga gewoon eens proefrijden...


Als je een CBR600F van origine nederlandse afkomst hebt (dus niet ingevoerd uit duitsland ofzo) dan kan hij legaal op 25 kw en dus op kenteken.
 
Laatst bewerkt:
als je bij een cbr 600f een stuk rechterop zit dan een cbr 400rr is het wel het proberen waard om een proefrit te maken.

Scheelt een cbr 600f trouwens veel kwa gewicht met een cbr 400RR?
 
Deze jonge is ook 1.80+ en ik rij op een vfr400 nc24 :)
ik zit zelf aardig recht vind ik zelf!
De houding t.o.v de NC30 van mn vriendin is toch wel anders!
De NC30 is meer SS dan de NC24 qua houding vind ik zelf :)
Maar als fun en stuurwerk vind ik de vfr400 echt heerlijk!
Is ook wel mijn eerste fiets dus kan nog niet echt mee praten,
maar ben blij dat ik deze fiets heb om op te leren sturen!
 
Maar heb eigenlijk nog nix of de verschillen met andere merken/types kwa zithouding gehoord, wie oh wie kan me er meer over vertellen ???
 
Probeer een fzr600.... net een toermotor.....

als je last heb van je rug dan kun je nog altijd onderstaande oplossing kiezen:

full
 
Probeer een fzr600.... net een toermotor.....

als je last heb van je rug dan kun je nog altijd onderstaande oplossing kiezen:

[afbeelding]

lol :+

Ik moet en zal motorrijden, ik heb geen keuze, ik voel me geroepen door een hogere macht O-)

ziet er toch niet echt uit als een toermoter, en dat stuur is ook niet echt bepaald hoog.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaak last van mijn rug. 5 jaar op een CBR600F gereden, nooit last gehad met rijden. Maar mijn ervaring is juist hoe "racier" ik zit hoe minder last ik heb van mijn rug. Dus juist motoren waarbij je meer rechtop zit zijn het probleem.
 
Ik heb zelf een Suzuki GSX 600F en een vriend van mij heeft een Honda CBR 600F. Ik rijd af en toe wel eens op zijn motor en wat mij opvalt is dat je op de CBR als middelgrote tot grote rijder (ik ben zelf 1.88 m) een beetje opgepropt zit. Het stuur zit dichter bij het zadel waardoor je meer gebogen moet zitten. De CBR is wel wat sportiever dan de GSX.
 
GPZ500
ZX6R (model t/m 2002)
ZZR600
GSX600F
CBR600F

allemaal sportieve toermotoren...
de ZX6R en de CBR600F zijn iets sportiever dan de rest :)
kijk anders even in de betreffende topics, vaak staan in startposts allerlei foto's van de betreffende fietsen, vaak ook wel ergens met rijder erop, dan kan je een kleine indruk krijgen op de zithouding...
 
ik mis de motor die jij eigenlijk zoekt; de Yamaha FZS 600 Fazer.
Lekkere power, sportief, behoorlijk rechtop zitten en op 25 kW verkrijgbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan