Welke SS: 17" velgen met rechte verspaking?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Dames en heren van de supersports,
Welke motor heeft 17" gietwielen, met rechte verspaking en bandmaat van 160 a 170?
Deze zoek ik voor mn Guzzi project. De verspaking moet recht zijn, omdat het wiel er omgekeerd in komt. Dit, omdat de ketting altijd links zit, en de Guzzi cardan rechts. Het wiel moet ook een losse tandwielopnemer hebben, zon ding met rubber blokken oid.
Ik weet de TL1000R, maar 190 bandmaat is echt te breed, dat gaat nooit passen.
Grt,
Sjaap
 
Met Suzuki zit je zelf nog niet eens zo gek, geloof dat de Bandit en SV 600 varianten ook een rechte spaak hebben, en die hebben een iets christelijkere achterbandmaat.

Anders kom je denk ik al snel terecht in de speciale wielen van bv OZ of wat dan ook. Aan de andere kant, is mischien niet erg gaaf om juist express 'omgekeerde' wielen te hebben ?
 
Is een velg van bv. een Suziki VX800 nix voor je? Daar zit al cardan-aandrijving aan...is een 17"achterwiel, gaat een 150 bandje omheen geloof ik...
 
EDIT: vergissing. Velg die ik in gedachte had heeft geen rechte verspaking.

 
Laatst bewerkt:
CBR600F3, volgens mij.

Klere dingen om schoon te maken, die 6 spaaks krengen.

Edit: Bij nader inzien toch ook niet recht...

full
 
wat bedoel je je met rechte verspaking?

Ik heb nog wel een ZXR velg liggen, compleet met goede remschrijf.

Heeft een losse tanwielopnemer, en redenlijk wat ruimte om met cardan te gaan kloten denk ik. Is voor orgineel een 160 band, maar 170 kan ook prima.

full


Mail maar bij intresse ;)
 
Hee tof! Met rechte verspaking bedoel ik dat de spaken recht moeten zijn, dus geen kromming in de draairichting van het wiel.
Ik ga zometeen even naar de motorsloperij opzoek naar zon wiel, in eerste instantie alleen om de naafmaten op te nemen...en dan te gaan verzinnen of dit gaat lukken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan