welke SS'ers kunnen op 25 kw?

boerken

MF'er
18 sep 2003
170
0
gent
titel spreekt voor zich zeker?

Ik zou echt dolgraag een 600cc SS hebben... maar die zou op papier wel nog op 25 kw moeten staan '( . En ben nog student dus het zal een oude moeten worden, met redleijk wat km's... Ik dacht aan cbr, zxr...
Wie kan er nog wat aan toevoegen, waarvan ik relatieve oude dingen van kan vinden. Mijn budget zou ongeveer 3000 a 3500 (schaamsmiley) zijn voor als iemand iets weet staan. Kleur doet der nie toe, mag gekrast zijn enzo

edit: wie weet sites van slopers, en verkopers van echt oude modellen?
 
Laatst bewerkt:
Denk er wel aan dat wanneer je het begrenzen volgens de officiele manier wilt doen dat je toch een redelijk nieuwe motor zult moeten hebben. De oudste te begrenzen motor die ik ken is de Kawasaki ZX-6R uit '96, maar die heb je helaas nog niet voor €3000,-.

Of je moet 2-takt willen rijden, een RS125 is er al wel voor zo'n €3000,- maar dan moet je wel wat geld opzij leggen voor als er iets mee is.
 
Ik ga deze week kijken voor een CBR 600. Deze is officieel te begrenzen vanaf '91 mits het een van oorsprong Nederlandse motor is. De buitenlandse versie kan volgens mij pas vanaf '95 worden begrensd
 
vfr 400 nc30 :}

vfr400.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tsja, hier zijn dus best leuke uitzonderingen op te bedenken.

Wij komen de laatste tijd veel cbr600rr'tjes tegen uit duitsland op 25kw kenteken. HOe dat kan?

Als de duitse TUV een motor heeft goedgekeurd op 25kw dan MOET de NL. RDW deze ook toelaten op de NL weg. Allemaal het gevolg van de EU wetgeving.

Het wordt dus een stuk makkelijker om in duitsland iets te kopen en dat vervolgens in NL op de weg te krijgen. (was al makkelijk maar je hebt bij onze buren gewoon een iets ruimere keus in 25 kw, wat ook weer goed is voor de centjes)
 
Op zondag 14 december 2003 23:03 schreef boerken het volgende:
titel spreekt voor zich zeker?

Ik zou echt dolgraag een 600cc SS hebben... maar die zou op papier wel nog op 25 kw moeten staan '( .

edit: wie weet sites van slopers, en verkopers van echt oude modellen?
Op papier en op de krukas lijkt me wijzer. Als je met jouw beginnersrijbewijs op een fiets met meer dan 25 kW gaat rijden had je net zo goed al kunnen opstappen voordat je je rijbewijs had. Je rijdt op een voertuig waar je geen geldig rijbewijs voor hebt en je verzekeringspremie betaal je dus ook voor niks. Als je betrokken raakt bij een ongeval betekent dit dat - als ze erachter komen dat die fiets alleen op papier geknepen is - je verzekeraar geen cent uitkeert en alle kosten direct op jouw persoontje zullen worden verhaald.

En de smoes van 'Hij was fout, ik kwam van rechts' heeft erg weinig kans tegen het argument van 'Jij was fout, hij heeft 'n rijbewijs'.

Ik zou je willen adviseren om toch eerder naar een 400 te gaan kijken, die hebben van zichzelf al minder vermogen en behoeven daarom vaak geen ombouwset, bovendien zijn ze vaak ook wendbaarder en voordeliger in aanschaf dan zwaardere fietsen.

Zelf ben ik begonnen op een Jawa met 17 kW. Is licht, wendbaar en kost tweedehands (als je een goede en vrij nieuwe hebt) zelden meer dan 1000 Euro. Als je geluk en wind mee hebt kun je op de snelweg illegale snelheden bereiken (zullen je nooit meer kosten dan 28 Eu volgens het huidige tarief) maar voor je gevoel ga je harder, waardoor je bij veiligere snelheden meer lol hebt dan van een geknepen 600, althans dat vermoeden heb ik. Zeker weten doe ik het niet want ik heb nooit op zo'n geknepen 600 gereden. De Jawa 641 heeft de stling van een sportfiets uit de tweede helft van de jaren '80, dus daar is ook mee te leven. Bovendien zijn ze zuinig en kosten onderdelen ook maar een fractie van wat je voor Japanse onderdelen moet neerleggen. :}
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 22 december 2003 13:28 schreef Prinsje het volgende:Op papier en op de krukas lijkt me wijzer. Als je met jouw beginnersrijbewijs op een fiets met meer dan 25 kW gaat rijden had je net zo goed al kunnen opstappen voordat je je rijbewijs had. Je rijdt op een voertuig waar je geen geldig rijbewijs voor hebt en je verzekeringspremie betaal je dus ook voor niks. Als je betrokken raakt bij een ongeval betekent dit dat - als ze erachter komen dat die fiets alleen op papier geknepen is - je verzekeraar geen cent uitkeert en alle kosten direct op jouw persoontje zullen worden verhaald.

En de smoes van 'Hij was fout, ik kwam van rechts' heeft erg weinig kans tegen het argument van 'Jij was fout, hij heeft 'n rijbewijs'.

Ik zou je willen adviseren om toch eerder naar een 400 te gaan kijken, die hebben van zichzelf al minder vermogen en behoeven daarom vaak geen ombouwset, bovendien zijn ze vaak ook wendbaarder dan zwaardere fietsen.
Grotendeels mee eens. Alleen... Volgens mij hebben (vrijwel) alle 400cc fietsen standaard ook al meer dan 25kW. Dus die zul je ook altijd moeten laten begrenzen. Zo zit een standaard ZXR400 al boven de 60 pk, vlgs. mij.
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 22 december 2003 13:31 schreef Orpheus het volgende:Grotendeels mee eens. Alleen... Volgens mij hebben (vrijwel) alle 400cc fietsen standaard ook al meer dan 25kW. Dus die zul je ook altijd moeten laten begrenzen. Zo zit een standaard XRR400 al boven de 60 pk, vlgs. mij.
Is waar, maar als je om financiële edenen toch naar een oudere fiets moet uitkijken heb je waarschijnlijk een wat grotere slagingskans.
 
Op maandag 22 december 2003 13:31 schreef Orpheus het volgende:Grotendeels mee eens. Alleen... Volgens mij hebben (vrijwel) alle 400cc fietsen standaard ook al meer dan 25kW. Dus die zul je ook altijd moeten laten begrenzen. Zo zit een standaard XRR400 al boven de 60 pk, vlgs. mij.

Alle 400cc racers zitten tussen de 52 en 65 pk in. Je zal ze altijd moeten begrenzen en er zijn geen 25kw setjes af fabriek omdat ze van oorsprong voor de japanse markt waren. Maar begrenzen is wel (vrij simpel) mogelijk.

Voor meer informatie kan je altijd even kijken bij WWW.400CC.TK Mischien staat er wat voor je bij "vraag & aanbod" ;)
 
Jammer dat je dan zo'n fiets bij de RDW ter keuring aan moet bieden om een nieuw kenteken te kunnen krijgen. Zal relatief veel tijd en moeite kosten, terwijl een door een erkend installateur ingebouwd goedgekeurd afknijpsetje alleen wat papierwerk vereist. Het simpelste is en blijft gewoon een <25 kW-fiets kopen en deze desgewenst verkopen of inruilen tegen een sterkere als het benodigde rijbewijs binnen is.
 
in belgie staat er ook een zxr750 te koop uit 92 dacht ik voor 3500 euro met 25 kw papieren
ja ben ernaar gaan kijken. Is niet echt legaal 25 kw. Lijkt me vragen om problemen, die kopen. Als er andere belgen zouden naar kijken, het ding is echt in goede staat en prijs werdt voor mij verlaagd tot 3000 euro. Maar mag niet meer van men vader nu een SS kopen. Volgende zomer komt er zeker 1, dacht aan een zxr 400, maar daar heb ik onlangs van gehoord dat de blokken niet echt topkwaliteit zjin.

het contrast Cb500S full power en ZX7R is me "iets" te groot
 
Laatst bewerkt:
R6 schijnt ook 25 kw te maken zijn Maar dat gaat volgens mij niet met een importeurssetje te gaan. FZR400RR die ik had, had zelf 68 pk. Het dubbele zeg maar dan wat is toe gestaan.
 
Je kunt er wel een Ducati 600 SuperSport voor halen. Kunnen ook 25 kw. Moet je maar eens op marktplaats kijken. Heb je tussen de 3000 en 4000 euro wel een mooie. Succes :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan