Welke startmotor voor een Suzuki GR650 Tempter?

dieseltank

Rookie
16 mei 2007
19
2
Hallo,

Ik heb een GR650 uit 1983 gekocht waar geen startmotor in zit. Die blijken ook niet te vinden. Is er een alternatief? Past de startmotor van een andere Suzuki zo jullie weten?


Bert
 
Ik heb hier nog enkele startmotoren van een sv en dl1000 liggen. Het lijkt er op, misschien past het ook.

Zijn allen werkend gedemonteerd, open geweest en schoongemaakt en gecontroleerd of de koolborstels nog goed zijn, gesmeerd en weer in elkaar gezet.

Tweedehands prijs is elders 100 euro, wil ze voor 50 op internet zetten.
 

Bijlagen

  • IMG_20190610_082013146.jpg
    IMG_20190610_082013146.jpg
    198,7 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20190610_082000053.jpg
    IMG_20190610_082000053.jpg
    184,6 KB · Weergaven: 3
Ik heb hier nog enkele startmotoren van een sv en dl1000 liggen. Het lijkt er op, misschien past het ook.

Zijn allen werkend gedemonteerd, open geweest en schoongemaakt en gecontroleerd of de koolborstels nog goed zijn, gesmeerd en weer in elkaar gezet.

Tweedehands prijs is elders 100 euro, wil ze voor 50 op internet zetten.


Dat gaat helaas niet passen: het is een andere bevestiging (oortjes plat ipv haaks op de motor).
 
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb er één via Ebay - Kleinanzeigen gekocht. Ik verwacht hem begin volgende week. Als die er op zit kan ik de machine voor het eerst goed horen lopen. Als hij goed loopt wordt de GR opgeknapt.

Bert
 
En...doet ie het?

Binnenkort [1 mnd-6mnd] komt er een rijdend wrak GR650 vrij.
Start, laadt, stuurt, remt, veert, knalt en rookt [zuigerveren denk k...iig NIET de klephoedjes]
Wordt nog dagelijks mee gereden, woonwerk.
Recent kettingset. [hem kennende smeert hij de ketting niet]
Hou het in de gaten liefhebbers, ik heb m al geschonken gekregen, maar aan de eigenaar teruggegeven met n nieuwe accu... maar hij wil nu toch ECHT een oude Kawa/Yamaha crosser...oid...

Wiemer.
 
Ja, hij doet het. Loopt mooi, rijdt prima. Heb er een lager stuur op gezet en ga de buddy wat aanpassen. Deze winter nog wat cosmetich herstel.

Bert
 

Bijlagen

  • 7B805FE6-4FC5-43F3-95BB-CA4EF811A904.jpeg
    7B805FE6-4FC5-43F3-95BB-CA4EF811A904.jpeg
    158,4 KB · Weergaven: 8
En...doet ie het?

Binnenkort [1 mnd-6mnd] komt er een rijdend wrak GR650 vrij.
Start, laadt, stuurt, remt, veert, knalt en rookt [zuigerveren denk k...iig NIET de klephoedjes]
Wordt nog dagelijks mee gereden, woonwerk.
Recent kettingset. [hem kennende smeert hij de ketting niet]
Hou het in de gaten liefhebbers, ik heb m al geschonken gekregen, maar aan de eigenaar teruggegeven met n nieuwe accu... maar hij wil nu toch ECHT een oude Kawa/Yamaha crosser...oid...

Wiemer.
Als ie 'm gewoon kwijt wil heb ik (onze club) wel interesse als hoofdprijs voor onze jaarlijkse loterij, Steeeds zoeken we een zo goedkoop mogelijke (lieft gratis) motor met maar 1 eis: veilig legaal mee te rijden of voor weinig rijdbaar te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan